Eindelijk beslist om naar Downunder te gaan

WimDB

XPdite Sponsor
Hallo iedereen,
Ik heb hier in het verleden al enkele posts gedaan.
Intussen zijn we enkele jaren verder.

Het plan is om met een skilled visa als drukker (printing machinist) naar ginder te gaan.
Na vele verslagen gelezen te hebben heb ik beslist om met move 2 Australia in zee gaan.

Ik denk niet dat de aanvraag meer dan 6 maanden gaat duren.

Eens ginder ga ik dan werk zoeken, om dan min. 12 maanden als drukker te werken, en minimum 24 maanden binnen NSW gewoond te hebben.

Het enige dat ik hier moet verkopen is m'n wagen. Aangezien ik nog thuis inwoon ben ik aan niet veel gebonden, gewoon wat persoonlijke spullen.

Ik hoop om via het forum veel nieuwe mensen te mogen leren kennen.

Ik ga jullie op de hoogte houden.

greetz

Wim

Alee Wim,

Weet je zeker dat je binnen 6 maanden een visum kunt krijgen of moet je eerst nog een asseament laten uitvoeren door M2A?

Succes in ieder geval!!

Greetz,

Steven
afro.gif

Hoi Wim,

Ik zou inderdaad maar even je kansbeoordeling afwachten, want drukker staat volgens mij niet op de CSL en het is maar de vraag of het op de nieuwe SOL zal staan...

in ieder geval veel succes :up:

grtjes
Ines

Hi Mr. Wim,

Als je bovenaan de MODL lijst staat met het meest gevraagd beroep,(we praten even over skilled visa), dan is tegenwoordig 6 maanden wel heel erg snel.
Heb je de uitslag van M2A al binnen?
In ieder geval hou ons op de hoogte van je vorderingen en blijf met 2 voeten aan de grond :up:

Cheers,

Jack :evil:

Hoi Wim,

Welkom weer.
Wij zijn erg benieuwd hoe jij als printing machinist in 6 maanden naar Oz denkt te gaan?! :?
Onze aanvraag loopt nl al heeeeel lang (ook printing machinist, hebben zelfs een job-offer gehad), maar ons visum is nog lang niet in zicht.... :oops:
Vergist je niet in de berg papieren die je moet laten zien om je diploma's en werkervaring aan te tonen. Het is een beroep dat schijnbaar weinig voorbij komt op de TRA.

Heel veel succes, we gaan je zeker volgen,

Marie

lol idd Ik loop te hard van stapel, typisch iets voor mij :).
Nuja, ik weet dat het gerust 18 maanden kan duren tegen dat alles in orde is, papierwerk gaat nu eenmaal log en traag.

Toch heb ik er vertrouwen in dat het als drukker zal gaan. Al duurt het wat langer, dan kan ik intussen gewoon bijsparen.

Voila, even een update. Ik kan in aanmerking komen voor een skilled independent visa indien ik minimum een 7 haal voor m'n IELTS test, dan kom k nl. aan 125 punten.
Een 7 behalen lijkt me realistisch. Ik ben al bezig bij te leren via scottsenglish success.

Nu ben ik bezig met de nodige referenties aan het uitwerken, om dan door m'n (vorige) huidige werkgever(s) te laten tekenen. De puntenlijsten en rapporten heb ik teruggevonden. Maandag bel ik naar de grafische school waar ik 5 jaar gestudeerd heb voor de nodige leerplannen ed.

De referenties opmaken voor de werkgevers is nog het meeste werk.

tot later

Back