dutch painter
New Member
Hoi allemaal en vooral de volgende personen die ik wil bedanken voor de adviezen,Sander uit Ocean grove,Jeroen en Mirjam, Marijs,DE dam hooligan en guido. Na 15 maanden wachten kregen we op 19 nov het verlossende andwoord jaba daba doeiiiiiiii we gingen op 9 jan weg uit Ned. Op 13 jan in Melbourne aangekomen en 16 dagen in een motel gebleven. Binnen 3 dagen was alles geregeld zoals bank,tax, gezondheids zorg.Na 2 weken ben ik gaan kwasten bij een klein bedrijf hier in Geelong.Ik heb de baan geregeld in Ned en heb het bedrijf gevonden via internet en heb hem gebeld en hij stond er open voor dus we kregen weer 5 punten extra voordat. Dat hadden we nodig omdat ik de 40 al was gepasseerden we zijn in Geelong omdat het regionaal is.We hadden ons huis al in feb 2008 verkocht en konden erin blijven tot 1 dec 2008 wat goed uit pakten voor ons. Mijn vrouw is een Canadese en sprak goed Ned wat ze had geleerd van mij natuurlijk en op de uni in Leiden. Ze heeft een degree in biologie en doet nu een vierjarige remidial massage van 4 jaar nu in 1 jaar vanwege haar biologische achter grond wat niet mogelijk was in het bekrompen Ned. Het gaat goed met haar studie en heeft hoge cijfers. Jammer Ned een gemiste kans om een geleerde te helpen. Ik heb op 20 feb dit jaar een ABN nummer aangevraagd om voor me zelf te gaan werken wat ik in Ned de laatste 10jaar ook heb gedaan als schilder en behanger. Ik verhuur me aan een ander een mans bedrijf en heb nu mijn 3 de klus voor me zelf binnen gehaald. Ik mag overal in Vic werken als het maar regionaal is. Ik kreeg toestemming van de immigratie dienst dat ik zelf standig mag werken of subcontracten.Heerlijk was het de afgelopen 3 maanden lekker in de korte broek werken aan de mooie houten huizen prachtig dat we hier zijn en genieten elke dag ervan in ons 2 slp bungalow in Geelong newtown. We hebben het huis uit de geelong advertiser en de vrouw voor me charmante hollandse dialect. Ik raak dat niet meer kwijt maar dat geeft niet iedereen is hier een immigrant. We hebben een contract voor 1 jaar om in dit huis te kunnen blijven minimaal en daarna gaan we een huis kopen. We hopen dat de prijzen van de huizen gaan zakken dat is goed natuurlijk en hadden ook zoveel geluk met het met het in wisselen met de euros dat was dubbel. We hebben geen spijt van onze move hiernaar toe en kan het iedereen aan raden die erover denkt.
Ik lees dat sommigen twijfelen maar dat is normaal maar als je het niet doet dan weet je het nooit ook al is het voor een paar jaar dat is toch een mooie ervaring in je leven wat je nooit meer vergeet en vergeet wat je familie zegt erover afstanden zijn er niet meer.
Nederlanders wonen in Spanje en rijden 15 to 20 uur en vinden dat normaal en nu is het 20 uur niet rijden maar luxe vliegen ja toch.
Ik heb van 1990 tot 1999 in verschillende landen gewoond zoals 1 jaar india,1 jaar indonesia,1 jaar Australia,1jaar Canada,1jaar New Zealand en andere landen en heb er nooit spijt van gehad en zou het zo weer doen. Ik heb mijn vrouw ontmoet in Sumatra en zijn dze maand 12 getrouwd. Als ik naar mijn moeder had geluisterd had ik dit nooit gedaan en later had de familie er begrip voor.
Neem ook eens wat risico in je leven ook als je kinderen hebt dat is een geweldige ervaring en Australia is een prachtig land speciaal voor outdoor activiteiten. Ik ben nu 45 jaar en heb de tijd van me leven. Lekker wandelen in de mooie natuurparken en genieten van de aan komende winter in Vic. Deze maand gaan we lekker een week weg naar de Daylsford gebied om dat te verkennen en Ballarat is ook mooi.
Oke dit was het ik wens iedereen een goede immigrtatie en geniet van het leven en de goede gezondheid.
VGR de dutch painter :lol: :grin: :roll:
Ik lees dat sommigen twijfelen maar dat is normaal maar als je het niet doet dan weet je het nooit ook al is het voor een paar jaar dat is toch een mooie ervaring in je leven wat je nooit meer vergeet en vergeet wat je familie zegt erover afstanden zijn er niet meer.
Nederlanders wonen in Spanje en rijden 15 to 20 uur en vinden dat normaal en nu is het 20 uur niet rijden maar luxe vliegen ja toch.
Ik heb van 1990 tot 1999 in verschillende landen gewoond zoals 1 jaar india,1 jaar indonesia,1 jaar Australia,1jaar Canada,1jaar New Zealand en andere landen en heb er nooit spijt van gehad en zou het zo weer doen. Ik heb mijn vrouw ontmoet in Sumatra en zijn dze maand 12 getrouwd. Als ik naar mijn moeder had geluisterd had ik dit nooit gedaan en later had de familie er begrip voor.
Neem ook eens wat risico in je leven ook als je kinderen hebt dat is een geweldige ervaring en Australia is een prachtig land speciaal voor outdoor activiteiten. Ik ben nu 45 jaar en heb de tijd van me leven. Lekker wandelen in de mooie natuurparken en genieten van de aan komende winter in Vic. Deze maand gaan we lekker een week weg naar de Daylsford gebied om dat te verkennen en Ballarat is ook mooi.
Oke dit was het ik wens iedereen een goede immigrtatie en geniet van het leven en de goede gezondheid.
VGR de dutch painter :lol: :grin: :roll: