Eindelijk in Mandurah (Wannanup)

Seamic

New Member
Eindelijk zijn wij on-line.  Nadat wij in januari waren aangekomen in Mandurah heeft het toch een paar weken geduurd voordat wij een huis kregen (vakantie periode - druk) en wij wonen nu in Wannanup ongeveer 10 km ten zuiden van Mandurah.  Wij zijn al aardig gewend en hebben het erg naar ons zin.  Prachtig omgeving en prachtig weer!  Ons huis ligt een paar minuten van het strand en is erg nieuw en erg ruim, wel heel wat anders dan wat wij in nederland hadden.  De kinderen hebben het heel goed naar hun zin op school en kunnen al aardig meedoen.  De oudste (van 13) heeft het het moeilijkst - in nederland was hij in groep 8 en nu gaat hij naar year 9 (college) maar het gaat goed.  Mijn man heeft een goede baan gevonden, is wel door de week weg maar komt weekenden thuis en zegt zelf het lijkt wel of hij ieder weekend op vakantie is.  Hij heeft al een baan aangeboden gekregen om straks in april naar het noorden te gaan "fly in-fly out" dan is hij twee weken weg en vijf dagen thuis, salaris is heel goed dus dat zal waarschijnlijk ook gebeuren.  Voor het eerst in mijn leven hoef ik niet te werken - zal wel straks weer wat zoeken maar voorlopig blijf ik thuis en geniet van 't weer, strand en omgeving.
Ik vindt het hier ook heerlijk en heb er geen spijt van dat wij deze stap hebben genomen maar realiseer ons wel dat wij geluk hebben gehad met werk enzo.

Ik heb natuurlijk de ontmoeting weer gemist maar hoop de volgende wel mee te maken, lijkt mij erg gezellig, hopelijk kunnen wij onze twee jongens ook meenemen. Ik weet dat er een paar hier in de buurt wonen dus misschien kunnen wij wat afspreken.
Tot gauw hoop ik!

Leuk om te horen dat alles goed is gegaan.  :up:
Geniet ervan daar en hou ons op de hoogte.
Grtz

Welkom thuis dan! Ik vind het steeds weer super om verhalen te horen van mensen die 'goed zijn geland'. Kun je vertellen hoe dat 'fly in fly out' werkt? Is dat dan ook werken gedurende de weekends? Grtz l&miles

Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat jullie het naar jullie zin hebben.
Geniet lekker van alles om je heen. Succes met de oudste van jullie,
maar dat komt vast goed als hij ook eenmaal gesettled is :wink:.
Houd ons op de hoogte van jullie avonturen in Wannanup :).

Groetjes,
Mel

Hey leuk dat jullie een toffe plaats gevonden hebben om te wonen. Wij hopen ook die kant op te komen binnen een jaartje net zoals vele anderen. Omgeving Perth ligt tegenwoordig wel goed in de markt. :up: Houd ons op de hoogte van de avonturen, is altijd fijn lezen omdat ons dit ook nog te wachten staat. :-D

Hey eindelijk iemand in de buurt! Welcome to Mandurah!
(nou ja wij in secret harbour!) Heerlijk he, weer internet!!!

Hi Robin,
Even over "fly-in fly-outs", wat ik ervan weet.  Nu werkt mijn man twee uur hier vandaan, door de week slaapt hij daar in een huis die 't bedrijf huurt (hij betaalt $70 per week voor een kamer - inclusief schoonmaakster) zij eten vaak in de pub maar koken ook soms.  Hij krijgt $350 per week boven op zijn salaris "away pay" dus hier houdt hij aan over, dus het is niet gek.  Zij hebben gevraagd of hij meegaat naar het noorden voor een grote klus (demolition company) en dan moeten zij 13 dagen achter elkaar werken - een dag om te reizen (zij vliegen hun heen en terug naar Perth) en dan hebben zij 5 dagen vrij (geloof ik).  Accommodatie is inbegrepen, eten, kleding wassen etc. Ook een gym en zwembad aanwezig.  Het is wel aanpoten maar het verdient erg goed.  Mijn man werkt op grote machines (bulldozers/scrapers/excavators/ dump trucks) en er is hier veel werk in de mijnen.  Dit wil hij een paar jaar doen.  Later zien wij wel weer.

Ik ben natuurlijk nu veel meer alleen nu de kinderen naar school gaan maar ik hou mezelf lekker bezig, sporten en volg binnenkort een cursus glas-in-lood.  Ik moet nu nog wat mensen ontmoeten, dat komt wel!
En inderdaad, heerlijk om internet weer te hebben.

Ah, kijk. Een machinist. Die kan zijn lol nog op in de mijnbouw, als je houdt van grote wielen zit je daar goed! Daarbij vergeleken zijn de machines uit mijn vakgebied, wegen en sporen, maar klein spul :)

Mensen ontmoeten werkt natuurlijk een stuk beter als je de deur uitgaat - zo'n glas in loodcursus is zeker een goed plan! Veel plezier, grtz l&miles

Wat leuk om te lezen dat het jullie goed gaat. Ik ben benieuwd naar alle verhalen uit Down Under!
Groeten,
Francine

Hai Seamic!

Wat leuk om te lezen dat jullie al zo settelen! Wel een beetje moeilijk om je oudste te zien worstelen?  Maar hij redt het vast wel. 13 is ook best een moeilijke leeftijd. Heeft ie heimwee?
Dat Fly in - Fly out, klinkt wel goed! En ik geloof dat dat best wel goed betaald! Leuk dat je hobby's en internet je lekker bezig houden!

Blijf ons op de hoogte houden :up:

Hoi Seamic,

Welkom in WA! Zo te lezen vordert het settelen goed. Ik woon inmiddels alweer 3 maanden hier in Perth en heb nu alles op de rit qua werk, auto, verzekeringen, Medicare, rijbewijs etc. Heb geen haar op m'n hoofd spijt gehad van mijn beslissing, dit is mijn thuis!

Succes met alles en groetjes, Marielle

Back