eindigen in Cairns of in Brisbane?

brumby

Active Member
Pffff, zo'n reis plannen, weet niet wat er zo leuk aan is. Tickets, annulatieverzekering, campings, auto enz allemaal zoeken aan de voordeligste prijs! Ik word gewoon gek achter dit computerscherm :wacko: De zon is weer nergens te bespeuren, het goede humeur is weer ver zoek... En dan die twijfel weer! Moeten we stoppen en onze terugvlucht nemen in Cairns of in Brisbane? Langs de ene kant bang om het traject niet op een rustige manier te kunnen afleggen en ons te veel te moeten haasten. Langs de andere kant wil ik Cairns niet missen, het moet er zo mooi zijn. We willen ook het great barrier reef niet missen en daarom moeten we toch vooral in Cairns geraken dacht ik. Nochtans begint het great barrier reef op nog geen 400 km van Brisbane, maar dit is waarschijnlijk niet het toeristische deel waar je kan snorkelen enz. Graag wat raad :wall:

niet alles in 1 korte trip zien en doen. Wat is voor jullie belangrijker..? Alles zien en geen tijd om ervan te genieten of 100% genieten maar minder kunnen zien? Ik zou Cairn laten voor de volgende keer. Heb er zelf 4 maanden gewoond en gewerkt, alles in omgeving gezien en er super van genoten, maar had er wel 4 maanden de tijd voor! Je kunt bijv. ook genoegen nemen met Fraser Island deze keer? Ik wens je heel veel succes! :up: Blijf genieten... vooral! Als je het niet meer ziet zitten... zet die computer even uit en chill! Smiles, Betty

Cairns is echt niet te missen! Wij zijn er net geweest en echt SUPER!

Hou er wel rekening mee dat de dagtrips naar het rif echt GIGA duur zijn geworden. Vroeger kon je met een kleine boor met weinig mensen lekker rustig gaan. Dat kan nu echt niet meer. Het is all-in en dat maakt het héél duur.

Wij hebben het goed uitgezocht en zijn voor de prijs van 1 dag naar het rif, 4 dagen weggeweest!
We zijn eerst 1 dag naar Green island geweest (geen aanrader) en dan 3 dagen en 2 nachten kamperen op fitzroy (super). Je ziet niet het outer reef, maar dat hadden ik en mijn man 10 jaar geleden al gedaan. We hebben op fitzroy vanaf het strand gesnorkeld en het was héél mooi! Echt een aanrader. Er is ook een resort op fitzroy voor als je het wat sjieker wil, maar het is toch een héél chill eiland!

Maar de weg van Brisbane naar Cairns is niet meteen leuk te noemen...

Cairns is echt niet te missen! Wij zijn er net geweest en echt SUPER!

Hou er wel rekening mee dat de dagtrips naar het rif echt GIGA duur zijn geworden. Vroeger kon je met een kleine boor met weinig mensen lekker rustig gaan. Dat kan nu echt niet meer. Het is all-in en dat maakt het héél duur.

Wij hebben het goed uitgezocht en zijn voor de prijs van 1 dag naar het rif, 4 dagen weggeweest!
We zijn eerst 1 dag naar Green island geweest (geen aanrader) en dan 3 dagen en 2 nachten kamperen op fitzroy (super). Je ziet niet het outer reef, maar dat hadden ik en mijn man 10 jaar geleden al gedaan. We hebben op fitzroy vanaf het strand gesnorkeld en het was héél mooi! Echt een aanrader. Er is ook een resort op fitzroy voor als je het wat sjieker wil, maar het is toch een héél chill eiland!

Maar de weg van Brisbane naar Cairns is niet meteen leuk te noemen...

Nesje heeft zeker gelijk wb de prijzen vd daytrips naar het barrier reef, maar als je priority ligt in het snorkelen en het eens gezien te hebben, dan moet je zelf afwegen hoe en wat...
onze verkenning van QLD ging ook van cairns naar brisbane, two years ago, met een campervan, en ik moet zeggen: ons beviel dit traject wel heel erg! we hadden een erg strak schema op voorhand uitgestippeld en hebben op die 14 dagen echt wel veel gezien en gedaan, met 2 kleine bengels in t kielzog. we zouden dat echt terug over willen doen, maar meer relaxt dan, hopelijk met meer tijd... zo heb je de prachtige rainforests, de beaches, lots of wildlife parks, en zo meer! voor mij persoonlijk was het whale watching daytripje het summum vd reis en dit hebben we dan als afsluiter onder brisbane geboekt (op voorhand). je ziet het: keuze te over, het wordt vast jullie onvergetelijke reis, really!!!!
veel plezier met de preps!

Ik zou zeker Cairns niet overslaan met zijn mooie regenwoud en great barrier reef. Buiten dat zijn er nog veel meer leuke dimgen te doen.
Je kunt ook met de dag ferry naar Fitzroy en dat is helemaal niet duur.
Een dagje luieren bij de lagoon is zelfs gratis :)
De weg van Brisbane naar Cairns is alles behalve saai te noemen. Er is genoeg te doen. Als je buiten de australische school vakanties gaat hoef
je de campings niet van te voren te boeken.

Jolanda

effe een edit :
inderdaad, weg van brisbane naar cairns is inderdaad niet saai! Mooie plekjes onderweg. Hebben we 10 jaar geleden gedaan. Nu hadden we er geen tijd meer voor...

't is die van Tennant Creek naar Cairns die oersaai is! Die hebben we nu dit jaar de 2de keer gedaan en die doen we nooit meer!

Waarom lever je de auto niet in in Brisbane en vlieg je door naar Cairns?
Heb je een paar dagen over.
Kun je misschien een live-aboard doen op 't Great Barrier, blijf je slapen op de boot, kom je op de meest mooie plekjes. Of duiken jullie niet?

cheers

Hey, bedankt allemaal voor de leuke tips! Ik ga ze zeker noteren :up:
Duiken doen we niet, snorkelen is al goed hoor. Hadden er ook al aan gedacht om een tussenvlucht te nemen, maar dan beginnen de kosten al hoog op te lopen. We nemen al een tussenvlucht van Cairns naar Melbourne. We gaan wel goed uitstippelen wat we graag zouden zien en bepaalde stukken doorrijden en niet stoppen. We zouden toch graag het grootste deel van de reis rond Brisbane en Cairns willen doorbrengen. Sydney willen we zeker niet missen, maar daar gaan we niet te lang blijven. Het hangt ook allemaal van het weer af natuurlijk. Als het echt barslecht is zullen we zeker vlugger doorrijden (gezien het winter is dan).
Die lagoon in Cairns zie ik wel zitten :beach: Nu nog de Camps australia wide bestellen en we kunnen beginnen plannen. Tips zijn nog altijd welkom ;)

Hadden er ook al aan gedacht om een tussenvlucht te nemen, maar dan beginnen de kosten al hoog op te lopen. We nemen al een tussenvlucht van Cairns naar Melbourne.
Vluchten duurder dan een camper huren? Denk dat beiden aardig in dezelfde range zitten als je verzekering, brandstof etc meeneemt. Het belangrijkste is vaak wat voor jullie goed voelt en waar je het meeste van geniet!

Ik zelf ben helemaal in mijn nopjes als ik uren mag rijden en verkies dat zelfs boven een snelle vlucht al is dat laatste soms gewoon noodzakelijk.

Veel plezier met de voorbereiding!

Chantal

Hey Chantal, we gaan niet met de camper maar met de auto en tent wat toch een stuk goedkoper is :wink: Als we de auto inleveren te Brisbane en dan met het vliegtuig naar Cairns moeten we daar nog voor een aantal dagen onderdak zoeken en hebben geen vervoer meer. Of we moesten daar terug een auto huren, maar dan wordt het wel ingewikkeld, er moet nu al zo veel geregeld worden. Nu hebben we een huurauto en rijden we waar en wanneer we willen. We zullen zeker tot in Cairns rijden, want zoals jullie vertellen zal het wel de moeite waard zijn. :up:

Dan boek je de overnachtingen toch in het centrum van Cairns. Daar boek je trips, je word gehaald en weer terug gebracht. Heel makkelijk zou ik zeggen.
Heb je geen auto nodig.

Back