Elders je visum ophalen.

tweety

XPdite Sponsor
Nu minder dan 3 weken voor mijn vertrek begin ik het vertrouwen toch een beetje te verliezen...... M.a.w. ik denk dat het er voor mij niet in zit om met mijn PR op zak naar Australie te vertrekken.

Nu weet ik dat ik Australie moet verlaten om mijn visum te verkrijgen. Nieuw Zeeland is een optie, ik weet dat Singapore kan, maar is het ook mogelijk om dit bijvoorbeeld te doen middels een trip naar Fiji?

Is er iemand die weet waar ik kan vinden op welke lokaties ik zo'n visum in mijn paspoort geplakt kan krijgen? Ik heb zelf de hele site van de DIAC doorzocht maar ik kon het niet vinden.....

Groetjes Chantal

Jammer dat het allemaal zo lang duurt... Ik hoop dat je snel iets hoort. Ik kan je niet vertellen waar je je visum op zou kunnen halen. Succes in ieder geval. Wat snel al dat je vertrekt  :shock:

er moet een australische ambasade zijn, anders kan het zeker niet. ik had toen ergens een lijst maar die weet ik nu ook niet meer.

Groeten

Hein

Ik heb inmiddels zelf een lijst gevonden. Er zijn dus meerdere plekken waar dit kan. Nu even afwachten totdat ik mijn visum heb dan kan ik eens kijken waar ik met een leuke last-minute heen ga....

Bij de weg hier is de lijst:
http://www.dfat.gov.au/missions/

Zoals je weet kan dat dus inderdaad op meerdere plaatsen, alleen zit er wel een groot verschil in efficientie.

Nieuw Zeeland gaat wat dat betreft verreweg het gemakkelijkst. Maar ach...als je wel in bent voor een beetje avontuur.....

Volgens mij kan het ook op Bali? (not sure)

Henriette

ik weet niet of die lijst helemaal klopt, want in Den Haag kun je niet je visum ophalen en dat staat ook op de lijst, zo ook Brussel.

ik zou het toch even navragen ergens.

Groeten,

Hein

[quote author=henriette link=topic=9067.msg121764#msg121764 date=1216296732]
Zoals je weet kan dat dus inderdaad op meerdere plaatsen, alleen zit er wel een groot verschil in efficientie.[/quote][quote author=jolanda b link=topic=9067.msg121765#msg121765 date=1216296915]
Fiji is ook nog eens een mooie vakantie en heel relaxte vakantie bestemming  :up:
[/quote]
Moet helemaal goed komen dus....  :grin:

[quote author=peetersfamily link=topic=9067.msg121776#msg121776 date=1216320064]
ik weet niet of die lijst helemaal klopt, want in Den Haag kun je niet je visum ophalen en dat staat ook op de lijst, zo ook Brussel.

ik zou het toch even navragen ergens. [/quote]

Zal ik zeker doen maar eerst wacht ik op een berichtje van mijn CO :wink:

Gr Chantal

Beste Chantal,

In de brief die ik van de DIAC heb ontvangen bij de goedkeuring van mijn applicatie wordt verwezen naar de volgende site: http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/index.htm

Daar kun je vinden dat je inderdaad op Fiji terecht kan. Maar zoals reeds eerder in de post aangegeven in een ambassade geen garantie dat je daar inderdaad je visum kunt ontvangen. Ik dacht eerst ook gewoon in Lima, Peru terecht te kunnen, maar ik moet mijn zaakjes regelen met Santiago, Chili... :|

Veel sterkte met wachten,
Rene

Help me even... ga je zonder vakantievisum naar Australië?
Want dan is het toch crucial welk visum het laatste is afgegeven......
Stel dat je echte net voor je vakantievisum is afgegeven dan verlies je toch alles?

@ Rene

Bedankt voor je reaktie, ik zla het straks zeker gaan controleren. Maar ik heb nog steeds een klein beetje vertrouwen dat mijn visum op tijd komt  :roll:

[quote author=George Franciska link=topic=9067.msg122179#msg122179 date=1216759099]
Help me even... ga je zonder vakantievisum naar Australië?
Want dan is het toch crucial welk visum het laatste is afgegeven......
Stel dat je echte net voor je vakantievisum is afgegeven dan verlies je toch alles?
[/quote]
Nee ik ga op een toeristenvisum. Aangezien ik zeker wou weten dat ik 5 augustus een visum had en geen problemen wilde hebben met mijn PR heb ik 13 juni al een toeristenvisum (6 maanden) aangevraagd. Dit visum is 18 juni afgegeven dus ruim voor mijn PR want die heb ik dus nog niet.

Mocht mijn PR nu nog op tijd afgegeven worden dan is het jammer van die $75 welke ik voor dat toeristenvisum heb betaald, maar voor de rest loop ik nu dus geen risico. Het is dus inderdaad het laatste visum dat is afgegeven dat is geldig, maar met een beetje plannen lukt het zo dus ook  :up:

Ik weet niet hoe het nu werkt, maar een paar jaar geleden werkte het zo:
* Je meldt wanneer je Australie verlaat, en naar welke mission je gaat.
* Na vertrek, stuur je voor de zekerheid nog even een e-mailtje naar je case officer dat je echt buiten Australie bent.
* De informatie wordt per diplomatieke post van Adelaide naar de mission gestuurd. In het geval van Nieuw Zeeland een CD, en ik denk dat er elke werkdag gedurende lunchtijd diplomatieke post wordt bezorgd. Op andere missions zal dat minder zijn! In mijn geval kwam de visa informatie op de derde werkdag na mijn vertrek aan.
* Als de mission de info heeft, duurt het ongeveer een minuut om je het label te geven.
In mijn geval kreeg ik het label drie uur voor mijn vlucht terug naar Oz vertrok... Dit soort timing raad ik niet aan ;-)

In geval van Auckland is het elektronisch en is de info met een paar uur over. Ik had de sticker in mijn paspoort op dezelfde dag dat ik NZ inkwam.  Ook  het feit dat je het land uitgaat wordt elektronisch bekend voor je CO. Inderdaad je CO doorgeven wat je reisschema is, dan gaat het allemaal supersnel.....

no worries

Ook ik kom er achter dat NZ toch het makkelijkste is. Dus Fiji zal ik later maar eens gaan bekijken  :wink:

Dus het zal voor mij wel een tripje naar NZ worden alleen zijn die vluchten van Melbourne naar Auckland meestal via Brisbane  :|
Moet dus nog even uitzoeken of dit niet makkelijker kan.

Ga je toch lekker vakantie vieren hier? (of misschien nog wel verder naar het noorden). Tis toch te koud zuid.

Hey, maar die vluchten zijn niet allemaal via Brisbane hoor. Brisbane ligt hoger dan NZ. Denk ook aan Emirates etc, die hebben loops via Australia naar NZ....
Sydney zou weleens handig kunnen zijn....

Henriette

Ha ha tja dat kan natuurlijk ook. Maar tijdens mijn reis door Australie heb ik Melbourne en omgeving over geslagen en laat dat nu net de plek zijn waarvoor ik een baan en mijn STNI visum heb geregeld. Nee ik zie het als een mooi iets om mijn toekomstige woonomgeving eens goed te verkennen weer of geen weer.

Maar de emiraten dat is inderdaad 1 van de weinigen die wel rechtstreeks gaan. Jammer ik had namelijk gehoop dat er ook nog een prijsvechter ging....

Chantal

Back