Electrische fiets

Kathleen

Well-Known Member
Hey beste mensen!

Ik heb een hele fijne transportfiets (je weet wel, met zo'n drager voorop) met electrische ondersteuning, helemaal geweldig. Speciaal om in heuvelachtig gebied rond te rijden, even dit, even dat... heerlijk! Ik heb zo'n idee dat dit ook een lekkere fiets voor 'daar' is, maar twijfel of het land (op lokaal niveau) wel zo fietsvriendelijk is???? Ik ben van plan om in de wijk te blijven met de fiets... rondom school/supermarkt/enz. Dus geen enorme tochten.

Wat is jullie mening???

Groet!
Kath

Nee, Australie is niet echt een fietsvriendelijk land. Met name boodschappen doen op de fiets is lastig, omdat je het ding nergens kwijt kunt. Je moet dan ergens een paal zoeken waar je het ding aan vast kunt maken. Niet handig. Bovendien moet je verplicht een helm op, dus je loopt constant met die helm te slepen.
Om je kinderen naar school te brengen is het misschien wel handig, maar ik zou er niet te veel van verwachten.

Groetjes,
Rixta

Meenemen.
Ik heb er de afgelopen vakantie in NL ook op gefietst en het is heerlijk.
Ben er zelfs over aan het denken om deze een te laten overkomen.
Het ligt eraan waar je woont, hier in Cairns doen ze er alles aan voor de fietser.
Bij alle shopping malls, beugels om je fiets op slot te zetten.
Ze proberen het echt hier.
Is het nog steeds gevaarlijker dan in NL, maar ze leggen ontzettend veel fietspaden aan.
Nu is het meer een kwestie dat de bestuurder goed opletent of er ook fietsers zijn, dat is wel een moeilijk :grin: met hun rijstijl.

Jolanda

Ik zou hem ook zeker meenemen! Hier kun je je fiets ook vastzetten bij supermarkt etc. Lang zo fietsvriendelijk niet als NL maar er wordt zeker een hoop aan gedaan. Wij hebben hier aardig wat per fiets gedaan (totdat het winter werd), mensen verklaren je soms voor gek maar het gaat prima als je een beetje uitkijkt. Dus als je het lekker vindt om te fietsen, zeker doen!

Groet,
Annemarie

Gewoon meenemen als je het hebt.
Je zal alleen de stekker van je charger moeten wisselen want dat past niet. Of een adapter ervoor aanschaffen.

De fiets kun je gewoon bij de supermarkt parkeren, daar zijn speciale rekken voor waar je het aan vast zet. De helm laat je gewoon aan je stuur terwijl je boodschappen doet.

Als je plaats heb in de container gewoon meenemen. Fiets parkeren kan bij elke supermarkt zelfs hier in de country hebben ze een klein plekje speciaal voor fietsen, alleen fietsen in de country is een levensgevaarlijke onderneming :p. Naar mijn weten in grote en kleine steden hebben ze al behoorlijk wat fietspaden aangelegd.

gr. Moon

Da's gemakkelijk, Jack, gewoon een metalen tuinstoel nemen en een snoertje en een stekker op aan sluiten.

groetjes Johan

Jullie wonen kennelijk allemaal ergens anders dan ik, want ik heb hier nog nooit een fietsenrek gezien. Nou ja, zo leer ik er ook weer wat bij. :lol:

Groetjes,
Rixta

Jullie wonen kennelijk allemaal ergens anders dan ik, want ik heb hier nog nooit een fietsenrek gezien. Nou ja, zo leer ik er ook weer wat bij. :lol:

Groetjes,
Rixta

Rixta :lol:

Heb je nooit gewichtige mensen krom zien staan. :shock:

Jack :evil:

Klopt Rixta, wij wonen in WA.
Ook al lopen we hier normaal gesproken 5 jaar achter de rest, hier hebben ze fiets rekken. Mooie verchroomde rekken.
Wel wat anders dan in NT waar ze mensen krom hebben staan.
Is het lastig Jack?

O, hang on, je zei "gewichtige mensen, dus dat kan jij niet zijn. :)

Gewoon je ogen dicht doen en parkeren die fiets.
Slotje erop is niet nodig want niemand heeft het lef om zulk geparkeerde fietsen te jatten.

DO YOU GOT THE PICTURE?..... :huh: krijg er de kriebels van.

Jack :evil:

Back