electronic application stand van zaken

teekay

XPdite Sponsor
Hoi,

Wie heeft er ervaring met online applications?
Hoe vlot/snel verlopen de elektronische aanvragen voor de visa?
En meer specifiek de skilled independent subclass 175?

Alvast bedankt,
Teekay

Hey Teekay,

Ik heb mijn aanvraag op 9 december online ingediend. De eerste elekronische aanvragen zijn heel snel verwerkt, ik denk dat dit mede te maken had met het testen van deze nieuwe methode. Momenteel zijn ze bij de DIAC bezig om de achterstand tot 1 september weg te werken, wat overigens niet meer dan normaal is. Dus of de elektronische aanvraag veel sneller is dat kan ik je nog niet zeggen. Kan me wel goed voorstellen dat ze graag online aanvragen willen hebben!

Voordeel is dat je online de status kan volgen van je aanvraag. Dus niets geen onduidelijkheid meer of je medicals wel/niet verwerkt zijn etc dat kan je allemaal online volgen.
Een tweede voordeel is dat je geen gecertificeerde kopieen nodig hebt, gewoon orginelen in kleur scannen en dat is voldoende. Wel kunnen ze alsnog een kopie opvragen maar het lijkt me dat die bijna niet gebeurd.

Groetjes Chantal

[quote author=teekay link=topic=8409.msg111397#msg111397 date=1203265705]
Hoi,
Wie heeft er ervaring met online applications?
Hoe vlot/snel verlopen de elektronische aanvragen voor de visa?
En meer specifiek de skilled independent subclass 175?
[/quote]

Hoi Teekay, werp maar een blik op mijn 'timeline'  om een indicatie te krijgen van (mogelijke) doorlooptijden.

Succes in elk geval!

Hoi Marjet,

Ik zie bij 19-12 medicals finalized. Betekend dit dat het in Nederland afgehandeld was of dat alles goedgekeurd is bij de LCU in Sydney? en hoe weet je deze datum dan?

Groetjes Wilbert

Je kunt je aanvraag controleren en dan kun je zien of je medicals zijn afgerond. Kijk maar op de site van Department of Immigration and Citizenship onder e-business systems query application status. Groet Jeroen.

[quote author=Wilbert67 link=topic=8409.msg112159#msg112159 date=1203837415]
Hoi Marjet,

Ik zie bij 19-12 medicals finalized. Betekend dit dat het in Nederland afgehandeld was of dat alles goedgekeurd is bij de LCU in Sydney? en hoe weet je deze datum dan?

Groetjes Wilbert
[/quote]

Ehhh..Marjet?? Tampet toch?  :roll:

...Als je je aanvraag on-line hebt ingediend,  is dit inderdaad opvraagbaar. Het betekent dat het LCU klaar is met zijn werkzaamheden en dat aan je CO laat weten.....en de rest weet je....dan draagt de CO het dossier over aan de ' decision maker' en dan hopelijk is deze snel en heb je je visum!  :evil:

Ik heb een vraag, weet iemand hoe dat zit met je check list bij ons staat nog steeds required bij alles, terwijl ze alles al hebben. Duurt dat een tijdje? voordat verandert in received? Bedankt  :smile:

Back