electronica meenemen op vliegtuig

sarabaes

XPdite Sponsor
Hallo iedereen, ik vertrek over enkele weken  :cheer:  naar Oz en ik vroeg me af hoe ik mijn electronische dingen moet vervoeren: een externe harde schijf, portable dvd player, digitale videocamera, digitaal fototoestel, reserve Lithiumbatterijen en iPod.

1. Mag dit in het vrachtruim? Niet te koud? Kan ik dit best als handbagage meenemen?
2. Kan het kwaad voor mijn externe harde schijf om zo gescand te worden?  :|

Misschien domme vragen, maar ik had graag gehoord hoe jullie dat gedaan hebben ...

Thanks!  :up:
Sara
 
Ik heb een aantal maanden geleden hetzelfde als jij meegenomen in de handbagage. Ik zou mijn apparatuur nooit aan het vrachtruim toevertrouwen.

De scanner doet je digitale media geen kwaad.
 
[quote author=Joep link=topic=5223.msg66019#msg66019 date=1153397170]


De scanner doet je digitale media geen kwaad.
[/quote]

ah oke ik dacht altijd dat laptops en harde schijven er ni door mochten .... en voor het Rx machien?
 
[quote author=sarabaes link=topic=5223.msg66021#msg66021 date=1153397325]
[quote author=Joep link=topic=5223.msg66019#msg66019 date=1153397170]


De scanner doet je digitale media geen kwaad.
[/quote]

ah oke ik dacht altijd dat laptops en harde schijven er ni door mochten .... en voor het Rx machien?


[/quote]

mijn harde schijf is ongeschonden uit de strijd gekomen :). Ook geheugenkaartjes kan geen kwaad worden gedaan.

Mocht je je apparatuur aan het vrachtruim willen toevertrouwen: pak het dan wel geweldig goed in. Volgens mij wordt er behoorlijk met koffers gesmeten!

waz Rx??
 
[quote author=Joep link=topic=5223.msg66022#msg66022 date=1153397570]
[quote author=sarabaes link=topic=5223.msg66021#msg66021 date=1153397325]
[quote author=Joep link=topic=5223.msg66019#msg66019 date=1153397170]


De scanner doet je digitale media geen kwaad.
[/quote]

ah oke ik dacht altijd dat laptops en harde schijven er ni door mochten .... en voor het Rx machien?


[/quote]

mijn harde schijf is ongeschonden uit de strijd gekomen :). Ook geheugenkaartjes kan geen kwaad worden gedaan.

Mocht je je apparatuur aan het vrachtruim willen toevertrouwen: pak het dan wel geweldig goed in. Volgens mij wordt er behoorlijk met koffers gesmeten!

waz Rx??
[/quote]

alright thanks!! zal alles in mijn klein trolleyke zwieren dan  :-D  :up:

Sara
 
Je laptop gaat uit de tas in z'n eentje door de x-ray. Sielug hè, helemaal alleen?

Maar goed, zoals Joep ook al zei, niet aan het vrachtruim overlaten, daar smijten ze met alles.

En zo kan je trouwens ook nog onderweg spelen op je laptop, prima he!
 
Dat is het voordeel dat de scanner uitgerust is met röntgen.

Zou je dit met MRI doen (Magnetic Resonance Influx) dan heb je wel een probleem bij het opnieuw opstarten van je computer. Harde schijven zijn nu eenmaal zeer vatbaar voor magnetisme....

Zou ook niet best zijn als laptops en andere electronische apparatuur niet door de scanner zou kunnen. Dan hebben mensen die veel voor het werk moeten vliegen een groot probleem (die hebben bijna altijd een laptop bij zich).
 
Hoi,

Ik heb een aantal malen zelfs mijn laptop uit de tas moeten halen EN op moeten starten om aan te tonen dat de batterij echt was etc. Nu ik er zo aan zit te denken is me dat zelfs gebeurd voor 9-11 toen ik voor het werk naar Londen moest (daar waren ze voor 9-11 ook nogal eens zenuwachtig op de vliegvelden).

Maar ja, je moet wat voor de veiligheid overhebben he  :up:

Voor de rest... inderdaad nooit iets breekbaars aan het vrachtruim toevertrouwen. Toen mijn nieuwe Samsonite koffer voor het eerst naar Australie meekwam had ik er bij aankomst in Sydney een dikke vette voetafdruk op staan :x
 
Hoi Sara,

Ik reis bijna elke maand naar buitenland voor werk.  Je moet tegenwoordig bijna overal je laptop uit de tas halen en soms andere apparatuur.  En zoals andere zegt ook soms aanzetten om te laten zien dat het werkt.  Nooit problemen gehad.

Ik zou ook nooit dure dingen vertrouwen in het vrachtruim (slechte ervaring gehad met vermiste koffers enz).

Let wel op natuurlijk dat je niet boven de limiet (gewicht) komet voor in de cabine. Meestal nooit een probleem maar je kunt wel een strenge iemand treffen bij inchecken.

Groetjes,
Susan
 
[quote author=Maluka link=topic=5223.msg66076#msg66076 date=1153451300]
Dat is het voordeel dat de scanner uitgerust is met röntgen.

Zou je dit met MRI doen (Magnetic Resonance Influx) dan heb je wel een probleem bij het opnieuw opstarten van je computer. Harde schijven zijn nu eenmaal zeer vatbaar voor magnetisme....

Zou ook niet best zijn als laptops en andere electronische apparatuur niet door de scanner zou kunnen. Dan hebben mensen die veel voor het werk moeten vliegen een groot probleem (die hebben bijna altijd een laptop bij zich).
[/quote]

Ach, mijn powerbook is toch een grote kooi van Faraday :p
 
Bon, ik vertrek dus woensdag naar Oz ..... jaja vanaf Brussel naar London en dan met Qantas naar Oz...  :-( stél nu dat de situatie blijft zoals ze NU is ... dan moet mijn handbagage méé het ruim in.
Het probleem is dat ik van plan was om mijn externe harde schijf, waar ik AL mijn documenten en foto's op heb gezet, mee ging nemen, dat was érg handig en dan had ik alles in één keer mee.  :-D Daarnaast zit ik ook met een digitale foto- en videocamera.
Op het nieuws hoor je allerlei spookverhalen over bevroren laptops ed.  :|  :-(

Nu is de vraag: weet iemand of het kwaad kan voor een digitaal fototoestel en videoacmera om int ruim te zitten, MITS ik ze goed inpak in bubblewarp. Laat ons diefstal effe buiten becshouwing houden, hoeveel kans heb ik dan op een kapot toestel?  :| Ik weet het, het is een lastige vraag, ma ik zit een beetje in een lastige situatie ....  :-(

Alvast bedankt!
Sara
 
[quote author=sarabaes link=topic=5223.msg67680#msg67680 date=1155315428]
Nu is de vraag: weet iemand of het kwaad kan voor een digitaal fototoestel en videoacmera om int ruim te zitten, MITS ik ze goed inpak in bubblewarp. [/quote] Volgens mijn kan het geen kwaad om dit soort apparatuur in je koffer te doen, wij hebben het heel vaak zo gedaan en dat is iig altijd goed gegaan. Ik zou het allen niet verpakken in bubblewarp(plastic), omdat je dan misschien condensvorming kan krijgen. Gewoon verpakken in kleding of zoiets.

Cheers Sander :up:
 
Hoi Sarabaes,

laat ons in ieder geval even weten hoe 'de buit' is overgekomen.


succes! Joep
 
[quote author=sarabaes link=topic=5223.msg67680#msg67680 date=1155315428]
Laat ons diefstal effe buiten becshouwing houden, hoeveel kans heb ik dan op een kapot toestel?
[/quote]

1 - (0.33 / 12)/(0.33/12+0.10/8+0.25) = 1 - (0.0275 / 0.29) = 0.91

91% :)

Succes met de reis ;)
 
[quote author=Joep link=topic=5223.msg67702#msg67702 date=1155336885]
Hoi Sarabaes,

laat ons in ieder geval even weten hoe 'de buit' is overgekomen.


succes! Joep
[/quote]

Ik denk dak het er maar op waag, ni in bubblewrap dan .... kzal de toestellen in mijn onderbroeken draaien  :wink:  :lol: . Enfin, we zien nog, ik heb nog vijf dagen hé, misschien zijn al die zorgen ni nodig!
Ik hou jullie, zoals altijd, op de hoogte.

Slaapwel,
Sara
 
Ik moet ook gaan navragen, want wil ook laptop meenemen. En vooral ook een hele papierbende als handbagage....mag dat ook niet? Weet jij dat?

Oh, enne....ik hoorde inderdaad dat je vaak je laptop even aan moet zetten. Maar..........nu kan dat niet met de mijne! De accu is volledig kduuk, dus heb dan wel een stopcontact nodig.......ik zie ze alweer fronsen!  :lol:

Henriette
 
Back
Top