emancipatie Quantas

rob en jeanine

XPdite Sponsor
Mannen in vliegtuigen niet langer naast kinderen
WELLINGTON - Mannen die vliegen met Air New Zealand en Qantas mogen niet langer naast kinderen zitten die zonder begeleiding reizen. Dat meldde de krant New Zealand Herald dinsdag. Oppositieleden in Nieuw Zeeland noemen de maatregel een uitwas van politiek correct gedrag.

De maatregel kwam aan het licht toen een man uit Auckland door cabinepersoneel werd verzocht van stoel te ruilen met een vrouwelijk passagier. Een stewardess vertelde hem dat het beleid was van de maatschappij om alleen vrouwen naast kinderen die zonder begeleiding reizen te plaatsen. De man in kwestie, een 37-jarige vader van een twee jaar oude tweeling, voelde zich gediscrimineerd en opgelaten en stapte naar de krant.  :-o

Dat kan alleen maar Qantas zijn.... heb er niet zon super ervaringen mee afgelopen zomer.... (ik vloog met twee kids, maar ze zijn niet echt behulpzaam) Maar deze keer met singapore airlines Pfew!!!!

mijn ervaringen met Quantas zijn toch echt heel goed, begin dit jaar naar Brisbane gevlogen met Jeanine en twee kids, goede service, vriendelijke stewardessen, alles prima...
maar Singapore is inderdaad ook top.  :up:

Bij mij waren ze de buggy van de jongste kwijt geraakt en kon geen leenbuggy krijgen. Er werd werkelijk niks geregeld voor mij.... (had 2,5 uur in Singapore en 5 uur in Londen wachten) Daar was ik dus niet van gecharmeerd. Ik stond in Londen op mijn benen te tollen, het werd gewoon te gevaarlijk! Ook tijdens de vlucht (mijn zoon is een grote eter) moest ik om de haverklap wat warm maken (hij was toen 7 mnd) want hij at het gewoon niet koud, en dan hadden ze zoiets van; Hedde haar ook weer!
Het was alleen de terugreis, de heenreis was ok.

Mmh, ik heb meer mensen gehoord die niet zo te spreken waren over Qantas. Ik heb zelf twee keer met Malaysian Airlines gevlogen, dat beviel erg goed. Lekker eten ook! En je hebt je eigen videoscherm waar je zelf kunt uitkiezen welke film je wilt zien. Ik ben deze week bij het reisburo langsgeweest voor een open jaar ticket naar Perth en Emirates kwam er als goedkoopste uit, 950 euro. Heeft iemand daar ervaringen mee?

[quote author=Marielle link=topic=3288.msg38438#msg38438 date=1133260857]
Ik ben deze week bij het reisburo langsgeweest voor een open jaar ticket naar Perth en Emirates kwam er als goedkoopste uit, 950 euro. Heeft iemand daar ervaringen mee?
[/quote]

Yup ! Ikke ! Met Emirates gevlogen in 2003. Ook vriendelijk personeel en je eigen schermpje keuze voor voorgeprogrammeerde films/video/games.  :up: Ik kan niet oordelen of ze kindvriendelijk zijn want ik heb geen kids.

1 nadeel: opstappen/vertrek was en is via Dusseldorf en ze hadden ook 2 tussenstops: 1ste in Dubai en de 2de in Singapore (als ik het me goed herinner)  :|

Mijn top 3 is dan ook:
1) Singapore Airlines
2) Malaysian Airlines
3) Emirates

groetjes,

Ingrid  :cold:

Ik heb nog nooit zo'n eind gevlogen en ook nog geen ervaring met bovengenoemde maatschappijen. Ik vind het alleen wel raar dat je niet meer naast een kind mag zitten als man als dat kind alleen vliegt. Alsof je al iets met zo'n kind kunt doen (gatsiee!!! alleen de gedachte al...) als dat vliegtuig zo vol zit. Ik neem aan dat een kind dat zonder begeleiding reist wel wordt opgewacht op het vliegveld om begeleid door de luchthaven te gaan.

Qantas lijkt mij een soort KLM2 te worden.
Ik heb geen ervaring met kinderen maar bij KLM hebben ze een dumbo de cabine-indeling laten maken. Wij Nederlanders, een van de langste mensen op de aarde, ik ben er zelf ook één (2,03 meter), hebben behoefte aan zoveel mogelijk plaatsen voor mensen met lange benen. Wat doet voor zover ik weet iedere luchtvaart maatschappij?
Die plaatsen een toiletblok niet vlak voor een rij stoelen maar voorbij de nooduitgang zodat de langere mensen meer beenruimte hebben. En wat heeft onze dumbo van KLM bedacht. Het toiletblok plaatsen zij vlak voor de rij stoelen en daar achter plaatsen zij de nooduitgang. En dan zeggen de mensen bij KLM doodleuk: Als je meer beenruimte wil dan koop je maar een business class ticket (op een iets vriendelijkere toon, maar daar kwam het wel op neer).
Nee, ik vlieg nooit geen KLM meer!

[quote author=Marielle link=topic=3288.msg38438#msg38438 date=1133260857]
Mmh, ik heb meer mensen gehoord die niet zo te spreken waren over Qantas. Ik heb zelf twee keer met Malaysian Airlines gevlogen, dat beviel erg goed. Lekker eten ook! En je hebt je eigen videoscherm waar je zelf kunt uitkiezen welke film je wilt zien. [/quote]
Wij zijn erg tevreden over Quantas: ook een eigen scherm met spelletjes en films. Prima personeel en prima eten, en een overnachtingspakket met tandenborstel en pasta, snack, sokken (???) en oogklepjes en flesje water. Toch overal aan gedacht vind ik.
En maar 1 korte stop (2uur) in Singapore.

Ik ben ook erg tevreden over Qantas,dat " overlevingspakketje" wat je onderweg krijgt is erg prettig.
Fruit,drinken,snoepjes,chips,en ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de extra sokken ( ik ben een koukleum).
Het personeel was ook bij alle vluchten ( van/naar Australie en binnenlandse vluchten) heel vriendelijk.
Ik weet natuurlijk niet hoe het met kinderen is,maar tijdens mijn vlucht in juni zat er een mevrouw met een drieling van een jaar of 2 vlak voor mij,en ze gingen erg leuk met die kindjes om  :up:
Ik vlieg nu Singapore Airlines en ben erg benieuwd naar het eten,ik houd namelijk erg van noodles  :)
Ik hoor niets dan goeds over singapore Airlines en ook daar krijg je slofjes geloof ik,dus dat is prettig  :-D

Back