Emigratie Aussie

Dutchie

New Member
Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie hulp inroepen omdat ik op dit moment niet zo goed meer weet welk visum ik het beste kan aanvragen. Ik heb mijn vriend (Australier) 3 maanden geleden ontmoet en ik wil dolgraag zo spoedig mogelijk terug om mijn leven daar op te bouwen, samen met hem.

In eerste instantie dacht ik aan een 457 visa, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit wel eens heel lang kan gaan duren. En ik wil eigenlijk zo snel mogelijk die kant op. Is het mogelijk om op een tourist visa die kant op te gaan en daar een sponsor te vinden om zo toch de 457 visum aan te vragen? Ik weet dat hier risico's aan verbonden zijn omdat je eigenlijk niet mag solliciteren als je toerist bent? Ik ben ouder dan 35 jaar en kan dus geen working holiday visa krijgen. Mijn beroep staat op de skills list dus dit visum zou ook nog een optie kunnen zijn, maar ik heb gehoord dat dit erg lang duurt en veel geld kost. Zou ik deze visa ook tegelijk aan kunnen vragen? De 457 en de skills one?

Zou iemand mij aub kunnen helpen om zo snel mogelijk naar Aussie te kunnen gaan? Ik zat namelijk zelf te denken aan februari of maart 2011. Langer trek ik het echt niet.

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes Bianca

Tja, de snelste manier is om een prospective marriage visa aan te vragen, maar dan moet je wel willen trouwen. En aangezien je elkaar nog maar kort kent zal dat wel geen optie zijn? Voor een defacto relatie ben je nog te kort samen, dus dat kun je wel vergeten. En alle andere visa nemen heel veel tijd in beslag. En de regels overtreden is een heel slecht idee. Als je gepakt wordt kun je Australie vaarwel zeggen voor minstens een paar jaar. Dat risico zou ik echt niet nemen.

Groetjes,
Rixta

Wow om zo maar "even" te gaan trouwen.... Maar kijk eens naar een partner visum http://www.immi.gov.au/migrants/partners/partner/309-100/ Jullie zijn nu nog te kort samen (min 12 maand) maar er zijn mogelijkheden om deze aan te vragen zonder dat je daadwerkelijk hebt samengewoond. Ook wij hebben net een visum ontvangen zonder samen te wonen, wel getrouwd volgens de Nederlandse wet, maar niet volgens de Australische (same-sex huwelijk) wij hebben onze aanvraag ingediend toen we 1,5 jaar samen waren.

Klinkt leuk om snel naar je geliefde te gaan, maar ik zou het echt even laten bezinken. Het niet kunden vinden van een baan geen inkomen, allemaal zaken die vaak een negatief effect op een relatie kunnen hebben. Een lange afstands relatie is helemaal niet leuk, maar als ik er nu op terug kijk is dit voor ons het beste geweest. Al die uren dat je elkaar via de telefoon spreekt en dat waren er in ons geval minstens 10 uur per week en veelal zaten we daar ver boven, moet je wel naar elkaar luisteren. Denk dat ik nu meer van mijn vrouw weet en haar beter ken dan als ik in de buurt was geweest. Mocht je het niet meer uithouden je kan altijd nog op een vakantie visum naar Australie vertrekken en in Australie een partner visum aanvragen.

Boek gewoon nog eens een lange vakantie en breng weer wat heerlijke weken met elkaar door, kijk hoe het werkt in de tijd dat jullie niet samen zijn en vooral heb bewijs van jullie relatie. Mocht je serieus een keuze maken voor een partner visum gaan, ik kan je altijd helpen met het soort bewijs dat wij hebben gebruikt.

En voor nu probeer vooral te geniet van de verliefdheid!

Groetjes Chantal

Back