Emigratie buro

diana68

New Member
Hoi
Wie heeft er ervaring met " The Immigration Group"

we zijn vanmiddag bij zo een voorlichtings middag geweest en we zijn nog aan het twijfelen of we het zelf gaan doen of via een buro.

Alles tips zijn welkom .

groetjes Diana en Yannis

Ik heb geen ervaring met zo een bureau, maar ik heb eerder op het forum gelezen dat mensen zo een 3500 euro  :evil: kwijt waren terwijl ze dingen als papieren certificeren gewoon zelf moesten regelen en betalen. Het is waarschijnelijk wel makkelijk zo een bureau en als je geld zat heb zou ik het zeker doen maar is dit niet zo dan is die 3500 euro snel uitgespaard als je het zelf zou doen.Dus waag een paar telefoontjes en rij af en toe naar een paar instanties en hou die 3500 euro lekker in je achterzak.  :-D

Groetjes Sander

[quote author=diana68 link=topic=1110.msg8618#msg8618 date=1107721440]

Wie heeft er ervaring met " The Immigration Group" ?
[/quote]

Ik !! En ik raad het af ! Ik heb veel tijd en geld verloren 'dankzij' The Immigration Group. En zoals hierboven al vermeld: je moet uiteindelijk zelf alles regelen: kopieren, vertalingen, certificeren en ... nadenken over de haalbaarheid van een visum !!  :x

Ik had bijvoorbeeld al in het vroege stadium Jan Friar geinformeerd over mijn opleiding, zijnde inservice A-verpleegkundige en dus niet HBO-V....

Desondanks werd me wederom, nadat ik alles had gedaan waar ze mij om gevraagd had ( cv opgestuurd waarin mijn hele vooropleiding staat vermeld !! en alle documenten had laten vertalen door een beedigd vertaalster, certiceren door een notaris en de IELTS met succes had afgelegd en de hele reutemeteut had opgestuurd per koerier naar Perth !! ) gevraagd of ik HBO was opgeleid... grrrrr.   
Ze had mijn CV  dus al per email en als een van de aller-aller-aller eerste stappen ontvangen !! :x

En ze kwam ook toen pas (dus na maaaanden !!) op het heldere idee om voor mij een telefoontje naar de Australian Nursing Council (ANC)  te plegen, over de haalbaarheid van registratie voor mij in Australie ....

Er werd mij doodleuk medegedeeld dat ik alles voor niks had gedaan en dat de enige mogelijkheid zou zijn: full-time studie Bachelor of Nursing.

Ik was kapot van dit slechte nieuws en gaf eerst alle hoop op.  :cry:

Doordat ik me er toen zelf in ben gaan verdiepen had ik twee opties (en dus niet 1 !!)  :up:
1) studeren aan een uni in QLD zoals Jan me had geadviseerd
Ik heb me opgegeven, werd verteld dat het een drie jaar durende studie zou zijn met de bijbehorende kosten (geen studiefinanciering of beurs - niks !!). Ik legde me, wederom, hier niet zonder meer bij neer. Ik heb een korting gevraagd ivm reeds gedane opleiding/werkervaring ( 9 jaar !). De uni gaf mee een korting van 1 jaar. Dus al van 3 jaar studie naar 2 jaar.. in ieder geval wat progressie !!  :)
2) optie 2: ik heb me aangemeld bij de Queensland Nursing Council voor assessment/verkrijgen van een registratie. Want... eenmaal ergens in Oz geregistreerd.. moeten alle staten deze registratie erkennen en zou ik wellicht alsnog Oz in kunnen komen zonder de studie voor Registered Nurse overnieuw te moeten doen !!
Ik heb het met veel geduld en een lange adem voor elkaar gekregen dat QNC me twee opties gaf om tot registratie te komen !!  :-o

De moraal van dit verhaal: DIY - Do It Yourself !!!

(tenzij je zeker weet dat je situatie te ingewikkeld is en je er echt zelf niet uit komt !!  :lol: )

Dat zal je een hoop tijd, geld en frustraties besparen !  :up: Beter !!

Veel succes met alles !

Ingrid.

Wij hebben wel goede ervaringen met een bureau, smca in Sydney.
Dankzij hen kwamen we erachter dat we toch in aanmerking kwamen voor een visum (terwijl dit niet was gezegd door een ander bureau hier in nederland.!) Ze hebben ook veel moeite gedaan om patricks diploma te laten erkennen.
Ja, het kost een hoop geld maar je krijgt er een hoop voor terug.En wij wisten in het begin toch echt niet waar we moesten beginnen....Geld zat hebben we niet maar hadden dit er wel voor over.

gr Yvonne

[quote author=diana68 link=topic=1110.msg8618#msg8618 date=1107721440]
Hoi
Wie heeft er ervaring met " The Immigration Group"

we zijn vanmiddag bij zo een voorlichtings middag geweest en we zijn nog aan het twijfelen of we het zelf gaan doen of via een buro.

Alles tips zijn welkom .

groetjes Diana en Yannis
[/quote]

Hoi Diana en Yannis,

Wij waren daar ook die middag, maar alle info die we daar hebben gekregen had ik al, dus we hebben 30 euries voor niks betaald.
Ik denk wel dat het er vanaf hangt voor wat voor soort visum je gaat.
Wij willen op een business visum en dat is vrij complex in ons geval, maar evt andere visa kunnen wel goed te doen zijn, zoals een spouse o.a..

Daarbij begreep ik van Jan, dat het bij hun voor een skilled Visum 1200 euro zou kosten. Dat is in ieder geval vele malen minder dan de bureau's je hier in NL aftroggelen, en ik heb wel de indruk dat ze niet tot de slechtsten behoren in ieder geval.

Veel succes.

Martin

Back