[quote author=diana68 link=topic=1110.msg8618#msg8618 date=1107721440]
Wie heeft er ervaring met " The Immigration Group" ?
[/quote]
Ik !! En ik raad het af ! Ik heb veel tijd en geld verloren 'dankzij' The Immigration Group. En zoals hierboven al vermeld: je moet uiteindelijk zelf alles regelen: kopieren, vertalingen, certificeren en ... nadenken over de haalbaarheid van een visum !! :x
Ik had bijvoorbeeld al in het vroege stadium Jan Friar geinformeerd over mijn opleiding, zijnde inservice A-verpleegkundige en dus niet HBO-V....
Desondanks werd me wederom, nadat ik alles had gedaan waar ze mij om gevraagd had ( cv opgestuurd waarin mijn hele vooropleiding staat vermeld !! en alle documenten had laten vertalen door een beedigd vertaalster, certiceren door een notaris en de IELTS met succes had afgelegd en de hele reutemeteut had opgestuurd per koerier naar Perth !! ) gevraagd of ik HBO was opgeleid... grrrrr.
Ze had mijn CV dus al per email en als een van de aller-aller-aller eerste stappen ontvangen !! :x
En ze kwam ook toen pas (dus na maaaanden !!) op het heldere idee om voor mij een telefoontje naar de Australian Nursing Council (ANC) te plegen, over de haalbaarheid van registratie voor mij in Australie ....
Er werd mij doodleuk medegedeeld dat ik alles voor niks had gedaan en dat de enige mogelijkheid zou zijn: full-time studie Bachelor of Nursing.
Ik was kapot van dit slechte nieuws en gaf eerst alle hoop op. :cry:
Doordat ik me er toen zelf in ben gaan verdiepen had ik twee opties (en dus niet 1 !!)
1) studeren aan een uni in QLD zoals Jan me had geadviseerd
Ik heb me opgegeven, werd verteld dat het een drie jaar durende studie zou zijn met de bijbehorende kosten (geen studiefinanciering of beurs - niks !!). Ik legde me, wederom, hier niet zonder meer bij neer. Ik heb een korting gevraagd ivm reeds gedane opleiding/werkervaring ( 9 jaar !). De uni gaf mee een korting van 1 jaar. Dus al van 3 jaar studie naar 2 jaar.. in ieder geval wat progressie !!
2) optie 2: ik heb me aangemeld bij de Queensland Nursing Council voor assessment/verkrijgen van een registratie. Want... eenmaal ergens in Oz geregistreerd.. moeten alle staten deze registratie erkennen en zou ik wellicht alsnog Oz in kunnen komen zonder de studie voor Registered Nurse overnieuw te moeten doen !!
Ik heb het met veel geduld en een lange adem voor elkaar gekregen dat QNC me twee opties gaf om tot registratie te komen !! :-o
De moraal van dit verhaal: DIY - Do It Yourself !!!
(tenzij je zeker weet dat je situatie te ingewikkeld is en je er echt zelf niet uit komt !! :lol: )
Dat zal je een hoop tijd, geld en frustraties besparen !
Beter !!
Veel succes met alles !
Ingrid.