Emigratie met lich.gehandicapt kind

Tim

New Member
Hallo,

Graag kom ik in contact met Nederlandse gezinnen/personen met een gehandicapt kind die naar Australie zijn geemigreerd (of daar al geruime tijd wonen). Wij zijn ons aan het orienteren op een mogelijke emigratie naar Australia / Sydney. Mijn dochter (7 jr) is lichamelijk gehandicapt (rolstoel gebonden) en wij willen graag van anderen in een vergelijkbare situatie vernemen hoe zij eea hebben ervaren en nog steeds ervaren (zoals op het gebied van voorzieningen, zorg, toegangelijkheid gebouwen/o.v. etc, onderwijs, maatschappelijke acceptatie, acceptatie door verzekering etc).

Tim
 
Het is mij opgevallen dat een deel van de speeltuinen, en dan met name de populaire, rolstoel-vriendelijk zien. Dat had ik in NL nog nooit gezien.
 
Hier in Brisbane rijden er ook heel wat bussen rond waar er een elektronisch uitschuifbare ramp in zit. Met speciale zitplekker voor rolstoelen. Helaas niet alle bussen  :-(
 
Hoi Tim,

Ik heb dan wel geen specifieke ervaring met het emigreren naar Australie met een gehandicapt kind, maar ik heb wel mijn eigen relocatie bureau in Sydney. Ik help, met name Nederlanders, met alles wat een relocatie met zich meebrengt, maar dan specifiek hulp bij het zoeken van een huis.
Ik ben zelf zes en een half jaar geleden naar Sydney verhuist en heb in drie verschillende suburbs gewoond.

Kijk eens op mijn website. www.exclusiverelocation.com.au

Zelf ken ik geen Nederlandse families met een licht gehandicapt kind hier in Sydney, maar ik zal mijn ogen en oren open houden.

Succes met alles!

Simone Hoffman
 
Back
Top