Emigratie naar Australie

Marie-Louise

New Member
Hallo,

Wij hebben het plan opgepakt om onze laatste jaren door te brengen in Australie. Alles staat nog in de kinderschoenen en gaan nu aan de slag en brengen in januari 2006 alvast een bezoek aan Australie om te orienteren.

Wij zijn een echtpaar van 50 en 64 jaar en eind dit jaar gaat mijn man met pensioen en AOW. Deze uitkeringen gaat hij gewoon ontvangen in Australie en met ons spaargeld hopen we nog lang, gelukkig te wonen in het zonnige Australie.

Uiteraard hebben we een aantal vragen:
- Tot wie kunnen we ons het best wenden voor het krijgen van een visum.
- Wat is een mooie streek (zonnig, strand en geen stad)
- Hoe is alles (medische zorg) en zo geregeld voor oudere mensen zoals wij. Ik heb begrepen dat wij zelf voor onze ziektekosten moeten opkomen maar hebben geen idee wat de jaarlijkse premie is.

En ga zo maar door. Alle informatie is welkom.

Marie-Louise

Welkom op het forum,

Er is voor Retirement visa veel veranderd  :cry: , kijk hier in hoever je informatie kunt krijgen.
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/retiring/410.html

Gr. Ton en Ineke  :up:

Dag Ton en Ineke,

Bedankt voor de snelle reactie en nu ga ik deze pagina verder bekijken wat de mogelijkheden zijn. We zijn gelukkig niet finacieel afhankelijk dus we blijven de moed erin houden. Ik denk dat ik volgende week maar eens contact opneem met de ambassade om de mogelijkheden te besprekn.

Wonen jullie al lang in Australie en zo nee hoe is bij jullie gelukt om daar te komen.?

m.vr.gr.
Jules en marie-Louise

Hallo Marie-Louise,

Wij zijn nog in NL maar hopen voor het eind dit jaar naar Melbourne te gaan.
Ineke heeft een Aus paspoort en ik ga op een spouse visa mee.  :lol:
Voor meerdere antwoorden, gebruik de "search" knop, kom je er niet uit
kan je altijd je vragen stellen op dit forum.  :wink:

Gr. Ton en Ineke

:flowers: Welkom Marie-Louise!

wat leuk dat jullie naar Australie willen om daar van jullie pensioen te genieten... en als het even kan met een dagelijks lekker zonnetje natuurlijk  :sunny: Wij zijn John en Cathelijn, resp. 42 en 34 jaar oud en willen volgend jaar de stap wagen (als we tenminste toegelaten worden) Zijn jullie al eens in Australie geweest? Well, als je hier maar vaak genoeg komt, krijgen jullie vanzelf een beter beeld van hoe, wat en waar..

en als er vragen zijn.. gooi ze in de groep!  :wink:
groetjes
Cathelijn

Hallo Cathelijn,

Nee, we zijn nog nooit in Australie geweest. Wel heel veel over gelezen en gezien en informatie vergaard. Wat ons aantrekt is het leefklimaat, weinig criminaliteit, ruimte, zon en strand.

Voor 5 jaar terug zijn we verhuuisd van Nederland naar Belgie en proberen nu verder af te zakken. Dus ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken en ga volgende week eens contact opnemen met of de ambassade of een bemiddelingskantoor. Laat horen hoe het jullie vergaat met de plannen en wat wil je daar gaan doen.

Mijn dochter en schoonzoon hebben ook plannen om mee te gaan, dus het wordt allemaal spannend,

groetjes,

Marie-Louise

[quote author=Marie-Louise link=topic=2060.msg20088#msg20088 date=1120755347]
Hallo
[/quote]

Hoi!

Welkom op dit altijd weer verrassende en gezellige forum!

:peace:

Back