Emigratie plannen naar australie

aussieman

New Member
Beste mensen,

Mijn naam is Tim Froger (18 jaar) en al zolang dat ik me kan herrineren wil ik emigreren naar Australie.
Ik zit nu nog op de MBO-V dat is verpleegkunde niveau 4 in Nederland en die zal nog 2 jaar duren.
Ik wil mijn kanzen zo groot mogelijk maken, maar wel zo snel mogelijk proberen daar binnen te komen, dus mijn vraag is is het van belang dat je een HBO-V diploma hebt of maakt dat niet zoveel uit?, Is dit wel noodzakelijk, is het dan ook mogelijk en verstandig om me in Australie te laten registreren als RN? (Zo ja, hoe, wat en waar kan ik dat regelen en waar moet ik aan voldoen?).
Kijk ik kan de HBO-V natuurlijk ook hier in Nederland doen, maar misschien vergroot ik mijn kanzen wel als ik het in Australie doe!!!(wie weet hier meer over?).
Wat zijn stappen die ik nu al kan ondernemen of als eerst zal moeten nemen om daar permanent heen te gaan?? (aangezien ik nog vrij jong ben, weet ik dat niet allemaal).
Kortom, hoe kom je op deze leeftijd zo snelmogelijk permanent in Australie???????????
Alvast heel vriendelijk bedankt en hoop op veel reacties!!!

Tim Froger

Hoi Tim

In booklet 6 -> http://www.immi.gov.au/allforms/books6.htm Staan alle visum's beschreven met de eisen waar je aan moet voldoen. Met betrekking tot je opleiding durf ik je geen antwoord te geven.

Groetjes Sander :up:

Hoi Tim!

Wat leuk dat je je stage in Oz wilt doen! Het is best veel uitzoekwerk idd.. En JA, in Australie maken ze veel verschil tussen MBO en HBO!! Wij willen ook emigreren en John heeft jaaaren geleden de inservice opleiding gedaan. Waarschijnlijk moet hij, ook al heeft hij meer als 15 jaar ervaring, nog steeds een stage doen om zichzelf te kunnen registreren als RN. Ik weet natuurlijk niet hoe het precies zit met een stage, maar je zou dit eventueel na kunnen vragen bij de ANMC. Wie weet, mag je wel gewoon stage doen en ben je gelijk daarna RN?  :roll:

Veel suc6!!

groetjes John en Cat

Goh John en Cat,
Wat leuk dat jullie ook willen emigreren, voor mij is het allemaal nog vrij verweg, maar wil zo ontzettend graag.
Maar weten jullie ook wat je als MBO verpleegkundige bent in Australie (wat voor nurse?), kijk ik kan de hbo-v er ook nog wel achteraan plakken hier in Nederland, maar ik wil zo snel mogelijk snappen jullie??
Ik hoop nog wat meer over jullie plannen te horen (heb ik misschien zelf ook nog wat aan).
In iedergeval al ontzettend bedankt voor het berichtje!!!
Groetjes en succes met eigen plannen!
Tim :up:

Tim,

ik weet niet precies wat voor Nurse je met MBO wel bent... enrolled misschien? Er is vast wel iemand op dit forum die het wel weet. Ik zou iig het antwoord van ANMC (australian nursing en midwifery council) afwachten; misschien hoef je geen HBO-V te doen... maar eerlijk is eerlijk, HBO-Vers worden direct als Registered Nurse betiteld en hebben daarmee zeer veel kans om toegelaten te worden.

time will tell...

greetz  :)

Oke,
Thanks a lot!!
Ik zal hun antwoord even afwachten, nou ja en misschien kan ik de hbo-v dan ook wel in australie doen! (wie weet).
Ik ga het in iedergeval uitzoeken, heel hartelijk dank voor je antwoord!!!

Byebye Tim

ANders zoek eens contact met Aussielover op dit forum (via memberlist, kun je een persoonlijke message sturen).Zij loopt op dit moment stage voor registered nurse geloof ik, wat dadt betreft weet zij hier veel over.

Kijk dan ook eens in de berichten die zij gepost heeft, wordt je ongetwijfeld een stuk wijzer van. Of op onderwerp via de zoekmachine op het forum..... :wink:

Gr. Sab

Succes met alles!!!!!

Hi Tim

Op de Portal (hier boven aan de linker kant van de bladzijde vind je de link) staat ook een stukje van Aussielover/Ingrid. Is misschien wel interessant om even te lezen.

All the best
Syl

Back