Emigratie van Australie naar Belgie ...

diarlendi

New Member
Goede morgen iedereen,

Ik heb een vraagje aan jullie in de " omgekeerde " zin en wel over een emigratie van een Australier naar Belgie.
Het gaat om onze vrienden , de vrouw is Nederlandse en heeft zowel een Nederlands als een Australisch paspoort/registratie. Haar man is een geboren Australier . Zij zijn gehuwd en wonen in Australie waar de man ook dagelijks werkt. Geen van beiden hebben een strafblad/strafregister. Zij zijn beiden 50 jaar.
Nu willen zij heel graag naar Belgie komen wonen en werken, ze zijn reeds meerdere keren in Belgie/Europa op vakantie geweest.
Hun vraag is, wat moeten zij juist doen en aanvragen om naar Belgie te kunnen komen ?
Is het mogelijk dat de man ( Australier ) in Belgie geweigerd kan worden ook al is hij gehuwd met een Europese ( Nederlandse ) vrouw ?
Heeft iemand hier ervaring mee of kan ons iemand verder helpen door vb een site op te noemen waar wij verder kunnen zoeken ?

Dank bij voorbaat.
Diarledi.
 
Kijk eens op www.buitenlandsepartner.nl, daar is veel te vinden over de zogenaamde Belgie-route. Het is in elk geval veel gemakkelijker dan naar Nederland.
 
Dank u . Ik zal dadelijk eens kijken.
Voor een nederlandse zal het niet zo moeilijk zijn om in Belgie te geraken omdat het de EU is maar de man is van Australie en juist dat brengt vele vragen voor hen.

Diarlendi.
 
Hallo, in België binnengeraken is een tikkeltje makkelijker, dunkt me, gezien de migratiepolitiek hier.
Lichtjes veschillend dan de Australische regels... <_<

Succes met de plannen!! Willen jullie ooit ons huis huren, over 20 maanden komt het terug vrij;-)
 
@kruisje,
Waar in Belgie komt het huis te huur ? Maar pas over 20 maanden ?
Ik weet niet hoe lang het zal duren voordat onze vrienden alles " rond " hebben en richting Belgie zullen komen. Hopelijk gaat het snel en zonder al te veel problemen.
 
Een Nederlander of Nederlandse mag zich overal in Europa vestigen. De truc is om niet in je eigen land gaan wonen, maar een ander Europees land te kiezen en je in laten schrijven als Europees. Je mag dan een partner meenemen. Na een bepaalde periode (weet niet zeker hoe lang, dacht een jaar) ga je naar je eigen land en omdat je dan beiden Europees bent, kan je in Nederland niet geweigerd worden. Voor mensen dichtbij de Belgische grens is dit een voordeel omdat ze evengoed de kennissen en familie regelmatig kunnen bezoeken en zelfs in Nederland kunnen werken, vandaar dat dit in Nederland de Belgische route genoemd wordt.

groetjes Johan
 
Dank je wel voor deze uitleg ! Ik zal het hen zo doorgeven en hopelijk lukt het hen dan op deze manier.
Zoals reeds gezegd, de Nederlandse vrouw zou niet veel problemen hebben om Belgie binnen te komen maar ze vrezen voor de Australische man, voor hem zou het wel moeilijker kunnen zijn ook al zijn ze reeds jaren gehuwd.
Groetjes,
Diarlendi.
 
precies.... het is voor een australische man (of uberhaupt een niet-europeaan) zo lastig om naar nederland te mogen, dat het slimmer is om dan maar allebei via Belgie te gaan! Hoezo krom nederlands immigratie beleid ...
 
@kruisje,
Waar in Belgie komt het huis te huur ? Maar pas over 20 maanden ?
Ik weet niet hoe lang het zal duren voordat onze vrienden alles " rond " hebben en richting Belgie zullen komen. Hopelijk gaat het snel en zonder al te veel problemen.

Hallo,
In principe hebben we al een huurder vanaf 1/9 voor 18 maanden, het contract is doorgemaild ter inzage, dus normaal is de deal rond.. Wij wonen in Belgisch Limburg, op opp van bijna 11are in een erg groene omgeving, op 5km buiten een stad.
Natuurlijk hoop ik voor die mensen dat hun procedure vlot zal verlopen,.. wordt vervolgd..
 
Back
Top