emigratie: waar te beginnen

L

larissa

kan iemand mij vertellen waar je het beste mee kan beginnen bij migratie naar australie?
heb al veel info gelezen over visasoorten en dergelijke en ook veel over instanties die dat voor je kunnen regelen? maar wat is wijsheid? alles zelf regelen of hulp inschakelen?
Kan iemand mij info geven over hoe het beste de migratie aan te pakken?

groetjes Larissa

Hallo Larissa,

De eerste web-site waarop je zou kunnen kijken is http://www.immi.gov.au. Hierop staat in principe alles wat je nodig hebt om een aanvraag voor een visum te doen.

Of je een bureau wilt inschakelen als hulp hierbij is natuurlijk afhankelijk van jezelf. Je kan dit bijvoorbeeld doen als je weinig tijd hebt om zelf alle spullen te regelen EN genoeg geld hebt, want ze zijn meestal niet goedkoop. Een andere reden om hulp in te schakelen is als je een bijzonder geval bent, bijv. om medische redenen.
Als je situatie niet heel bijzonder is, en je denkt na het lezen van alle info op immi.gov.au dat je een goede kans maakt, dan zou je het zelf kunnen proberen.
Sommige visums zijn eenvoudiger dan andere, spouse is bijv. eenvoudiger dan skilled.

Succes!

Hoi Larissa,

Welkom op het forum!
Ik ben het met Sander eens. De site die hij noemt is een goede plek om te beginnen. Na het inwinnen van informatie maak je de afweging voor welk visum je de meeste kans maakt. Als je tijdens je zoektocht naar informatie vastloopt of vragen hebt, ben je hier op het forum op het juiste adres. Uiteraard zijn de leden van het forum ook benieuwd naar jouw ervaringen, dus als je informatie hebt die anderen kan helpen dan horen we het graag :D.

Veel plezier op het forum!

P.S. Ik heb je bericht verplaatst naar "Emigreren - Australie Algemeen.

Hallo, ik ben ook van plan te gaan emigreren en bij mijn verloofde te gaan wonen. Kan ik trouwens een eigen topic hier aanmaken voor vragen?

Hallo, ik ben ook van plan te gaan emigreren en bij mijn verloofde te gaan wonen. Kan ik trouwens een eigen topic hier aanmaken voor vragen?
Hoi Tom,

Natuurlijk willen we meer van je weten, en hoe het gaat tijdens het visum traject. Dus een eigen topic in 'De Laatste Stand van Zaken' wordt altijd gewaardeerd.
Dat helpt ons ook een beetje meer van jullie situatie te weten te komen, waar je wilt gaan wonen en wat meer zodat we de juiste antwoorden kunnen geven.

Ik krijg de indruk dat je verloofde al in Australia woont, en ze dus een Australische is. Dan is een 309/100 visum (spouse visum) voor jou de makkelijkste weg en eentje die je prima zelfstandig, zonder bureau, kan doen.
Zelf heb ik ook een spouse visum en het was een eenvoudig traject.

Voor specifieke informatie over het spouse visum is een apart topic op dit forum. Hier kan je veel antwoorden vinden en natuurlijk zelf vragen stellen als je het antwoord niet kan vinden.

Veel succes!

Back