Emigreren als alleenstaande jongere

Martijn

New Member
Hallo,

ik heb een vraag ik wil graag als jongen van 22/23 emigreren??wat zouden mijn kansen zijn denken jullie??het lijkt me wel wat een eigen zaak te starten in Australie

En hoe moet ik dit aanpakken

Martijn

[quote author=Martijn link=topic=827.msg6357#msg6357 date=1103307157]
Hallo,

ik heb een vraag ik wil graag als jongen van 22/23 emigreren??wat zouden mijn kansen zijn denken jullie??het lijkt me wel wat een eigen zaak te starten in Australie

Martijn
[/quote]Een skilled visum is de meest normale weg, maar er is geloof ik ook een speciaal visum voor mensen die een bedrijf hebben/willen starten. Maar ik dacht dat je daarvoor wel behoorlijk wat ervaring moet hebben. Dat geldt trouwens ook, zij het in iets mindere mate, voor het skilled visum, en ik ben bang dat werkervaring nog wel eens een probleem kan zijn als je zo jong bent. Zie www.immi.gov.au voor alle details. Als alternatief zou je hier een studie kunnen gaan doen om op die manier uiteindelijk aan een permanent visum te komen. Heb je Australie al 'geprobeerd' met een Working Holiday Visum?

[quote author=Hans de Visser link=topic=827.msg6680#msg6680 date=1103844314]
Hallo,

Martijn
[/quote]

Als alternatief zou je hier een studie kunnen gaan doen om op die manier uiteindelijk aan een permanent visum te komen. Heb je Australie al 'geprobeerd' met een Working Holiday Visum?
[/quote]

Het is erg afhankelijk van je specifieke situatie. Als je meer details geeft, kunnen we hier op het forum betere tips geven.

Marco

het emigreren op zich is geen probleem
je moet alleen als je een eigen bedrijf wilt starten wel een goed plan hebben
en het beste kun je met zijn 2en zijn
en zoals hans al zei ervaring.
ik ben 19 jaar en ben nu bezig met studie aplicatiebeheerder/ict
en als je goede plannen hebt en je werkt er een jaar of 2/3 hard voor dan kom je er wel

Hallo,

Martijn
[/quote]

Hoi Martijn,

Wij zijn ook aan het overwegen met een zogenaamd business visa naar Aaussie te gaan.
Denk hier niet te lichtvaardig over.
Je moet namelijk over 250.000 Australische Dollars beschikken, een succesvolle carrierre als ondernemer met goede jaarcijfers.
Dan moet je ook nog een verdomd goed businessplan hebben voor daar, dus gezien jouw leeftijd lijkt dat me onmogelijk.

Zoals anderen al zeiden moet je even voor jezelf bekijken welk ander visum het beste is om te proberen.
Dan ga je daar bijvoorbeeld eerst werken en dan proberen iets op te starten na een tijdje.

In ieder geval succes toegewenst.

Martin

Ik zou het net zo als mij aanpakken op vakantie een australische vrouw aan de haak slaan is volgens mij de makkelijkste manier om australie binnen te komen geen jaarcijfers, honderdduizende dollars investeren, universitaire opleiding volgen etc. succes!!!

Back