emigreren australie

Lobke en Erwin

New Member
Hallo,

Net dit forum ontdekt, leuk!
Mijn vriend en ik willen emigreren via het independent skilled visa en hopen via dit forum nog wat meer duidelijkheid te krijgen want we zitten boordevol vragen.

Dus als iemand zich geroepen voelt te antwoorden, hoeft dat natuurlijk niet op allemaal, maar mag natuurlijk wel!

Nou, hier komen er dan een paar (uhh, een heleboel):

Skills:
- diploma's en getuigschriften moeten naar het desbetreffende assesement centre toegestuurd worden, hoe lang duurt het ongeveer voordat je weer antwoord van hen krijgt?
- Als je parttime hebt gewerkt, naast je studie, telt dat ook als een vol jaar ervaring?
- Tellen stages ook mee?
- Als je in hetzelfde beroep bijvoorbeeld 1 jaar bij werkgever A hebt gewerkt, en 2 jaar bij werkgever B, wordt dat ook geaccepteerd?
- Wat zijn de kosten van het laten testen van je beroep?
- Hoe wordt er precies gechecked of je beroep en ervaring voldoende is? Enkel aan de hand van diploma's en getuigschrift, om moet je ook een bepaalde test maken, of wordt er opgebeld naar de werkgever in Nederland?

Spouse:
- Als mijn beroep en ervaring wordt afgewezen wil ik als spouse mee met mijn vriend, dan krijgt hij nog extra 5 punten, want ik voldoe aan de basis requirements. Wij zijn al 4,5 jaar samen, maar niet getrouwd en geen samenlevingscontract o.i.d. In verband met bepaalde belastingbesparingen staat het huis enkel op mijn naam, wij wonen wel samen, maar bij de gemeente staat hij niet op ons adres ingeschreven.
Heel moeiljik dus om aan te tonen dat wij echt 'samen horen'. Wij willen wel een samenlevingscontract afsluiten, maar is het niet zo dat je dat minimaal 12 maanden moet hebben? Of weet jij of er nog andere manieren zijn om mij als spouse op te nemen? Of wordt daar helemaal niet moeilijk over gedaan?

Extra vreemde talen:
- Als je 2 talen naast engels spreekt die in australie gesproken worden krijg je nog eens 5 punten. Ik spreek Nederland (hehe) en Frans, is het voldoende als ik het diploma van mijn hbo toestuur of moet ik daar toch nog test voor afleggen? (bij de naati?)

Ielts test:
- is ie moeilijk? Ik heb een jaar in Australie rondgetrokken en heb een half jaar in een ander engelstalig land gewoond. Is het dan te doen voor 20 punten?

Sponsor:
- wij kennen iemand in Australie die, als onze aanvraag wordt afgewezen, ons eventueel kan sponsoren. Waar is deze sponsor dan precies verantwoordelijk voor?

Visa:
- Hoelang duurt de aanvraag op dit moment?
- Ik heb gehoord en gelezen op een website dat ze 120 punten willen eisen als je je in New South Wales wilt gaan vestigen. Blijft het nog steeds 115 voor de ander regio's? Deze regel zou na 1 juni ingaan, als ik voor die datum mijn aanvraag instuur geldt dan de oude regel?
- kosten van visa is 1795 dollar, als spouse mag je gratis mee? (toch?).
- Als ik niet als spouse mee ga, moet ik dan ook 1795 dollar betalen?
- Als je het visum hebt gekregen, moet je dan binnen een bepaalde tijd naar Australie?

Goed dit was het dan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Lobke
 
ALLEMACHTIG, wat een vragen in 1 keer! :p

Nou Lobke & Edwin, ik kan op bijna alle vragen een antwoord geven, maar ik ga dat niet allemaal intikken. Niet omdat ik het niet zou willen, maar ik zit eerder te denken aan iets standaards.

LOUW! HELP! Jij bent slim :shock: , bedenk eens iets hierop, je zult meer van dit soort vragen op het forum krijgen.

Heel veel van jullie vragen worden eigenlijk wel beantwoord in de booklets, die zou ik in eerste instantie downloaden en lezen.

Ik moet nu gaan, Rex Hunt op TV :p Ik kom hier later wel op terug.
Je kunt via de email vragen om mijn telefoonnummer, dan kan ik jullie alvast een beetje op weg helpen.
 
Hoi Lobke (en Erwin),

Welkom op het forum!
Fijn dat je zo enthousiast bent. Ik zal proberen een aantal van je vragen te beantwoorden. Ik ga ervan uit dat andere gebruikers ook reageren en mij eventueel zullen aanvullen.

Lobke & Erwin said:
Nou, hier komen er dan een paar (uhh, een heleboel):

Skills:
- diploma's en getuigschriften moeten naar het desbetreffende assesement centre toegestuurd worden, hoe lang duurt het ongeveer voordat je weer antwoord van hen krijgt?
Dat ligt heel erg aan welk assessment centre je aanvraag behandeld, maar lijkt gemiddeld toch zo rond de 3 maanden te liggen.

Lobke & Erwin said:
- Als je parttime hebt gewerkt, naast je studie, telt dat ook als een vol jaar ervaring?
- Tellen stages ook mee?
- Als je in hetzelfde beroep bijvoorbeeld 1 jaar bij werkgever A hebt gewerkt, en 2 jaar bij werkgever B, wordt dat ook geaccepteerd?
Werken voor verschillende werkgevers, maar wel in het hetzelfde beroep tellen gewoon mee als ervaring. Stage en parttime werk durf ik niet te zeggen.

Lobke & Erwin said:
Weet ik niet zoveel vanaf. Het beantwoorden van deze vraag laat ik graag aan anderen over :wink:.

Lobke & Erwin said:
Extra vreemde talen:
- Als je 2 talen naast engels spreekt die in australie gesproken worden krijg je nog eens 5 punten. Ik spreek Nederland (hehe) en Frans, is het voldoende als ik het diploma van mijn hbo toestuur of moet ik daar toch nog test voor afleggen? (bij de naati?)
Nederlands naast Engels is voldoende voor de 5 punten (zie http://www.immi.gov.au/migration/skilled/points_test.htm).

Lobke & Erwin said:
Ielts test:
- is ie moeilijk? Ik heb een jaar in Australie rondgetrokken en heb een half jaar in een ander engelstalig land gewoond. Is het dan te doen voor 20 punten?
Dit is moeilijk te beantwoorden. Ik heb de academic IELTS test gedaan en ruim gehaald. Ik zeg niet dat ik hem makkelijk vond, want ik twijfelde heel erg of ik één onderdeel wel gehaald had. Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik denk dat als je een jaar door Australië getrokken hebt, de test geen probleem zou moeten zijn.

Lobke & Erwin said:
Het beantwoorden van deze vraag laat ik graag aan iemand anders over die daar meer verstand van heeft.

Lobke & Erwin said:
Visa:
- Hoelang duurt de aanvraag op dit moment?
- Ik heb gehoord en gelezen op een website dat ze 120 punten willen eisen als je je in New South Wales wilt gaan vestigen. Blijft het nog steeds 115 voor de ander regio's? Deze regel zou na 1 juni ingaan, als ik voor die datum mijn aanvraag instuur geldt dan de oude regel?
- kosten van visa is 1795 dollar, als spouse mag je gratis mee? (toch?).
- Als ik niet als spouse mee ga, moet ik dan ook 1795 dollar betalen?
- Als je het visum hebt gekregen, moet je dan binnen een bepaalde tijd naar Australie?
Hoe lang de aanvraag van een visum duurt, ligt o.a. aan de soort aanvraag die je doet. Ik zou hier geen tijd aan durven plakken.
Over het invoeren van de 120 punten zijn nog geen details bekend, maar in dit topic http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=58 kun je er iets meer over lezen.

Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden.
 
Jeroen said:
Nou Lobke & Edwin, ik kan op bijna alle vragen een antwoord geven, maar ik ga dat niet allemaal intikken. Niet omdat ik het niet zou willen, maar ik zit eerder te denken aan iets standaards.

LOUW! HELP! Jij bent slim :shock: , bedenk eens iets hierop, je zult meer van dit soort vragen op het forum krijgen.
Ik slim? Laat mijn baas het niet horen :wink:.

Misschien dat het een idee is om een lijst met veel gestelde vragen te maken en deze ergens op het forum te plaatsen? Misschien dat er iemand op het forum is, die het leuk vindt om zo'n VGV-lijst te maken en bij te houden? Laat het mij dan even weten via een PB of een email.
 
Lost: ik vind het een heel goed idee, om te voorkomen dat we steeds dezelfde vragen moeten beantwoorden!
Maar ik het zelf al razend druk nu met aanvraag voorbereiden, baan zoeken, uitkering aanvragen, verhuizing plannen, huis verkopen etc. etc !
 
Misschien is het een idee om het Dutch in Australia gedeelte te vervangen met bv.
VGV spouce visa
VGV skilled Visa
VGV WHV
enz.

Als de VGV dan sticky zijn kan iedereen daaronder het bepaalde visa bespreken.
 
Silvia said:
Misschien is het een idee om het Dutch in Australia gedeelte te vervangen met bv.
VGV spouce visa
VGV skilled Visa
VGV WHV
enz.

Als de VGV dan sticky zijn kan iedereen daaronder het bepaalde visa bespreken.
Ja, ziets lijkt mij een goed plan. Die Dutch in Australia forumpjes worden volgens mij niks, denk ik... (misschien beter 1 voor maken?)

En die FAQ kunnen er ook wel een keer komen, waar misschien als eerste gewoon aparte forums voor die visums... :)
En dan kan uiteindelijk iedereen helpen om die FAQ samen te stellen (of 1 iemand, als die er zin in heeft!) :D
 
Ik denk inderdaad dat dat een goed idee is. Ik zal de rubrieken z.s.m. aanmaken / veranderen.
 
Hoi Allemaal,
Ik heb net deze ontdekt . Ik vast bij britishexpats.

Maar, MIschien is handig als wij een FAQ maken voor de beginners

Gr
Badri :D
 
"badr said:
Maar"]
Dit is inderdaad iets waar we met z'n allen aan kunnen werken. Mocht je suggesties hebben, dan hoor ik ze graag via een PM of email (zie onderaan dit bericht).
 
Back
Top