Emigreren = eerst een jaar en dan verplicht terugkomen?

Melaniedekort

New Member
Dag allemaal,

Even mezelf kort voorstellen. Ik ben Melanie, 21 en samen met mijn vriend wil ik graag naar Australië verhuizen. We komen waarschijnlijk allebei in aanmerking voor een skilled VISA ( hij als lasser/automechanieker/arbeider in de staalgieterij en ik als psychologisch consulent).

Mijn vriend heeft familie in Australië en we willen al ruime tijd naar daar vertrekken.

Mijn vriend heeft het idee dat je eerst een jaar naar daar moet, dan terug naar België moet en eventueel pas blijvend naar Australië mag. Maar ik vind hier niks van terug. Kan iemand me meer vertellen? Thanks!

Als je een skilled visum kunt bemachtigen dan mag je meteen voor altijd blijven. Wat je vriend denkt is niet correct.

Hoi Melanie!
Welkom op het forum.
Als jullie beide je WHV nog niet gebruikt hebben kunnen jullie eventueel alvast lekker op WHV die kant op gaan en vervolgens in Australië het permanente visum aanvragen. Wat je vriend zegt is inderdaad incorrect.
Dat jullie beide op de SOL staan is top! Komen jullie ook beide aan 60 punten? Met je 21 zul je nog geen 3 jaar NL werkervaring hebben na je afstuderen gok ik dus heb je mss alleen je leeftijd, degree en Engels. Geen idee hoe oud je vriend is en hoe lang hij werkervaring heeft, maar hij zal weer minder punten krijgen voor zijn opleiding omdat het geen bachelor of master is. Ik zou goed kijken voor wie van jullie twee de skilled visumaanvraag (incl skill assessment) het 'makkelijkste' is en de ander kan dan mee op dat visum als partner. De partner hoeft ook maar n 4,5 gemiddeld op de IELTS te halen.

Welkom! Ik geloof dat het hier over Belgische ervaring gaat (gezien de woordkeuze) @Gwen :D, dus inderdaad Melanie neem eens een kijkje op de nieuwe website van emigratie www.border.gov.au is het volgens mij geworden.
En gezien jullie jeugdige leeftijd zou ik inderdaad eens kijken naar een WHV, hardstikke leuk en leerzaam (ook al krijg je dan misschien niet de baantjes in je vakgebied).
Je kunt altijd een bureau benaderen voor een evaluatie, mocht je er niet uit komen op de website. Veel succes en leesplezier op dit geweldige forum.

Dag allemaal,

Alvast super bedankt!!
Een WHV is dan misschien wel super interessant.
Enig idee welk bureau in NL/BE/AUS gratis of goedkoop advies verstrekt over je visumkansen?

Goedkoop (kan) duurkoop zijn ;)

Visa 4 You & Move 2 Australia

zijn veel gebruikte bureaus. Van M2A weet ik dat ze niet gratis een kansberekening doen maar het is wel een heel goed bureau. V4Y weet ik niet zeker of ze gratis een kansberekening doen en heb met hen zelf geen ervaring, dus kan er verder niet zo veel over zeggen.

Mijn advies is voor M2A te gaan. De kansberekening is niet gratis maar wel zeer gedegen. Dan weet je precies waar je aan toe bent:up:

M2A maakt overigens geen gratis kansberekening. Bij mij vroegen ze daar toch echt 300 euro voor. Deze 300 euro krijg je dan wel weer in mindering als je besluit met ze in zee te gaan en de migratie door hun te laten begeleiden.

Back