Emigreren en een kinderwens...

Dijnnas

XPdite Sponsor
Beste allemaal,

Misschien is het helemaal geen issue, misschien juist wel. Misschien dat iemand er meer over kan vertellen.
Mijn man en ik willen kijken of we in aanmerking komen voor een visum. We hopen ongeveer over anderhalf jaar naar Australie te kunnen emigreren. Daarnaast hebben we een kinderwens die we geen anderhalf jaar willen uitstellen. Kan het hebben van een jong kind, of het zwanger zijn het aanvragen van een visum in de weg staan? We zijn ons nu aan het verdiepen en weten weinig over de procedures etc, dus het kan misschien een rare vraag zijn.

Gr. en alvast bedankt,
Dijnnas

Gezien het grote aantal, vooral ook jonge, gezinnen op dit forum zal het geen probleem zijn. Het is in ieder geval geen reden waardoor je moeilijker een visum kan krijgen (hoogstens iets meer papierwerk).

Hoi Dijnnas,

Ik raakte ook tijdens onze visumaanvraagprocedure zwanger en je kunt dan een formulier "change of circumstance" indienen na de geboorte en natuurlijk ook geboortecertificaat (evenals medicals) etc. opsturen Maar het is echt geen probleem! Inderdaad iets meer papierwerk...

Groetjes Marie

[quote author=Dijnnas link=topic=7093.msg90338#msg90338 date=1179584441]dus het kan misschien een rare vraag zijn.[/quote]

Da's nou juist de grap van dit forum: je kunt alles vragen wat je wilt en de kans op een serieus antwoord is erg groot.

Er zijn volgens mij geen redenen om je een visum te weigeren, het kan alleen logistiek een stukje lastiger zijn. Denk dan aan de Xray die je niet kan/hoeft te maken als je zwanger bent maar ook aan het vliegen: als je het visum krijgt moet je binnen een jaar naar Ozzie. Hetzij voor een snel retourtje of de emigratie, je moet in ieder geval een stempel op Australisch grondgebied halen. ALs je alles tot het laatste moment uit zou stellen kun je ineens het probleem krijgen dat je niet meer wil/mag vliegen ivm je buik maar dat je wel voor dan-en-dan binnen moet zijn.

Voor de rest: (zoals ze hier zeggen) "have a go"!

Michiel

[quote author=michielsylvia link=topic=7093.msg90541#msg90541 date=1179706683]
Voor de rest: (zoals ze hier zeggen) "have a go"!

Michiel
[/quote]

Inderdaad, just do it  :grin:  We hebben ook tijdens het proces een kindje gekregen, ik heb de medicals (en dus het proces) een paar maanden uitgesteld.  Later moest ik de paspoort, geboortecertificaat opsturen en het is allemaal goed gekomen.

Heel veel succes en vooral plezier  :dancing: de komende tijd.

Groetjes,
Susan

Hi allemaal,
Wij zijn van plan na de zomer naar oz te vertekken, en we willen ook niet heel lang meer wachten, vroeg me daarom af of een van jullie weet dat als je met een temporary sponsered visa in australie bent, en je in die tijd je kindje krijgt, heeft het dan de australische nationaliteit, of de nederlandse, omdat je dan nog geen permanent resident hebt???

Groetjes Jimi en Wendy

[quote author=Wendy.Jimi link=topic=7093.msg92780#msg92780 date=1181894463]
Hi allemaal,
Wij zijn van plan na de zomer naar oz te vertekken, en we willen ook niet heel lang meer wachten, vroeg me daarom af of een van jullie weet dat als je met een temporary sponsered visa in australie bent, en je in die tijd je kindje krijgt, heeft het dan de australische nationaliteit, of de nederlandse, omdat je dan nog geen permanent resident hebt???

Groetjes Jimi en Wendy
[/quote]

Een kind van Nederlandse ouders krijgt altijd (ten minste) de Nederlandse nationaliteit: (http://www.stichtingnob.nl/page.jsp?opencats=100_103_148_166_896565)

Het staat allemaal in dit PDF document.

Als niet tenminste een van de ouders permanent resident is krijgt het geboren kind niet de Australische nationaliteit....maar.... als het tot en met de 10e verjaardag in Oz blijft wonen krijgt het op die datum automatisch wel Australian citizenship.

zo lang je kind maar geboren is VOORDAT je je visum toegewezen krijgt is er niets aan de hand. (Als het daarna geboren wordt moet je volgens mij een extra fee gaan betalen en dat kost je weer een hoop gedoe e.d.). Volgens mij staat het ergens op de immi site vermeld (kheb helaas geen linkje voor je)

[quote author=Hansie link=topic=7093.msg90687#msg90687 date=1179781056]
In Nederland worden ze door de Ooievaar gebracht, in Australie door de Kookaburra...
[/quote]
Ik heb eens gehoord dat dat niet waar blijkt te zijn

Wendy.Jimi, het is meer het verzekeringswerk wat je van te voren moet uitzoeken. Als je op een 457 komt te zitten heb je geen recht op Medicare (alleen spoedeisende zaken) en controles, ultrasounds etc vallen daar dus niet onder en de private health insurance zou rond de 400-500 dollar per maand komen te liggen is ons vorige week verteld (2 volwassen, 1 kind).

Voor 2 volwassenen betalen wij dit jaar bijna $6000 voor een "Optimal Visitors Cover" bij Medibank Private. De premie voor zo'n cover is de laatste acht jaar bijna verdubbeld (was in 2000 ca. $ 3500).  Het is wel een vrij uitgebreide dekking (met o.m. vergoeding voor tandarts en brillen en zo.) "Helaas"  :wink: hebben wij al kleinkinderen dus ik weet niet hoe het zit met kosten van zwangerschap enz.

[quote author=Elle link=topic=7093.msg94597#msg94597 date=1183857476]
Wendy.Jimi, het is meer het verzekeringswerk wat je van te voren moet uitzoeken. Als je op een 457 komt te zitten heb je geen recht op Medicare (alleen spoedeisende zaken) en controles, ultrasounds etc vallen daar dus niet onder en de private health insurance zou rond de 400-500 dollar per maand komen te liggen is ons vorige week verteld (2 volwassen, 1 kind).
[/quote]

Ik zit op visa 457 en ben in maart bevallen van verruit de knapste baby van de wereld. Ik heb een medicare card voor overseas visitors en heb zonder problemen het hele medische circus van een zwangerschap doorlopen: alle bezoekjes aan de GP (totaal een stuk of 15-20), 1 van de 2 ultrasounds, de twee bezoekjes aan de obstetrician en de bevalling waar zo'n beetje alle toeters en bellen aan te pas moesten komen + 3 nachten ziekenhuis zijn allemaal vergoed door de Medicare  :up:. De ene ultrasound was optional: nuchal translucency scan en die is als enige niet vergoed.

Amoz, allereerst gefeliciteerd nog met je baby!!! (dat over de knapste tja... :wink:)

Ik ben nu dus zelf zwanger en om die reden naar Medibank (Private Health) geweest die dus bovenstaande tegen mij gezegd heeft. Ik moest volgens haar diverse ziekenhuizen benaderen om de beste prijs af te spreken, zeker omdat het wellicht een keizersnee bevalling zal worden. En er zeker niet alles vergoed van zal worden.

Maar ach, ik ben er al bijna aan gewend dat iedereen hier in OZ iets anders verteld. Zelfs het plannen van de eerste ultrasound was al moeilijk, dokter wilde perse bij 11 weken, ene ziekenhuis mocht ik niet eerder dan met 12,5 week terecht en nu dan bij een kliniek met 12 weken terechtgekomen. Maar ja, onhandig is het wel, zeker met zulke bedragen als je geen duidelijkheid krijgt over wie wat betaalt.

En Amoz, heb jij naast Medicare nog een private verzekering? En zo ja, wat moet jij dan betalen per maand?

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Enjoy the ride!  :up: Ik heb er zelf enorm van genoten :)

Ja, lastig he, dat ze overal wat anders zeggen. Maarruh, wat het advies betreft van MediBank omtrent zwanger zijn en bevallen: ik kan me voorstellen dat die niet helemaal onbevooroordeeld advies geven ... .

Wij hebben zelf verder geen private verzekering. Dat is heel erg duur, en nog duurder voor overseas temporary visitors en NOG meer als je over de 30 bent wanneer je er eentje gaat afsluiten. Dat is alles wat ik weet.

Wij hebben naast Medicare nog wel een aanvullende verzekering bij MBF voor het gezin lopen. Voor tandarts kosten etc. Dat kost voor ons gezin per maand $63,00. Alleen Medicare vonden wij persoonlijk niet genoeg, maar wij hebben wel de PR status, dat zal zeker een verschil maken.

Back