emigreren en kids

macrosweet

New Member
even voor duidelijkheid :
1.hoe kan je aantonen dat je alleen gezag over je kind hebt  en
2.of de toestemming van (de biologische) vader voor emigreren van het kind is genoeg voor de ambassade
of er nog meer papierwerk moet komen ?

Wie kan mij helpen ?

N.B.Ik geloof dat de biologische vader van mijn kind (8 jaren geen contact) de toestemming wil geven.

Als je gescheiden bent, dan zou in de echtscheidingspapieren moeten staan wie het gezag heeft.
Indien niet gescheiden; als er niks bij het kantongerecht is geregeld heeft de moeder automatisch gezag. Je moet dan een briefje aan het kanton schrijven waarin je verzoekt dat hun dmv hun stempel verklaren dat jij alleen gezag hebt. Hun stempel zal dan zeggen dat het minderjarige kind niet geregistreerd is bij het kantongerecht. Ik heb mijn advocaat ook nog een briefje laten schrijven dat het NL recht is dat bij geen registratie van het kantongerecht de moeder automatisch alleen gezag heeft.

Als beide ouders gezaghebbende zijn zal de andere ouder toestemming moeten geven en soms geloof ik  ook zelfs afstand moeten doen van het gezag. Als je dit niet krijgt van je ex partner, dan kun je eventueel nog een rechtbank uitspraak laten doen.

Ook als er een of geen omgangsregeling is zul je aan moeten tonen dat die er is of niet is. Dit kan dan natuurlijk alleen in de gevallen waarin een rechter uitspraak hierover heeft gedaan.

Kijk anders  ook even bij mijn draadje in family/spouse visa over bewijs van geen omgang.
ALs je meer wilt weten hoor ik het wel@
Succes!

ik was niet getrouwd met de biologische vader van mijn kind , hij woont nog steeds in het buitenland , daar was ook het kind geboren , maar woont nu 8 jaar in Nederland en is jonger dan 12. Kind heeft nu ook nederlandse nationaliteit gekregen .
dus
-er zijn geen echtscheidingspapieren,uitspraken,e.z.v
maar ik kon wel alleen een paspoort  voor mijn kind aanvragen , zonder biolog.vader erbij
wat betekent dat volgens nederlandse wet heb ik het alleen het gezag over mijn kind.

Ik denk dat ik morgen langs de rechtersgebouwen ga en even babbeltje maak :wink:

dan heb je waarschijnlijk alleen dat papiertje van hetkantongerecht waaruit blijkt dat er niks is vastgelegd nodig. laat me even weten hoe het gegaan is he!

Back