Emigreren en zwangerschap

Move123

Active Member
Hallo,

Even een voorbarige vraag, maar ik vroeg me af hoe het zit als je zwanger bent en wil emigreren.
We hebben nu een kleine van 3 maanden en zouden idealiter een tweede willen als hij 1,5 a 2 jaar is. We zitten er nu aan te denken om emigratie toch een kans te gaan geven, maar zitten dus met een eventuele tweede zwangerschap.
Kun je tijdens het aanvragen van een visum zwanger raken? (Ja het kan;) Maar hoe zit dat met de aanvraag e.d. aangezien er dan 4 personen aankomen in OZ ipv 3 eventueel nog in de buik, maar goed)
En hoe zit het als je een visum aanvraagt en vervolgens bevalt voordat je in OZ bent en dus ook met meer personen binnen komt?

Het is nog niet van toepassing, maar het is wel handig om van te voren al te weten natuurlijk;) Alvast bedankt!

Kostenmatig lijkt het mij handiger om te emigreren voordat nummer 2 op weg is. :D
Daarnaast moet je tijdens het visum traject een X-ray krijgen. Lijkt me niet gezond met een ongeboren kindje.
Google maar eens hier: klikkerdeklik

Bedankt voor je reactie!
De x-ray had ik inderdaad al gezien ja. Dat zal dan moeten voordat ik zwanger ben;)
Lijkt me sowieso handiger om zwanger te worden voordat of nadat we geëmigreerd zijn, maar vroeg het me af hoe het zou gaan 'als' ;)

Voor wat betreft de rontgenfoto, die moet gemaakt worden tijdens je check bij een daarvoor aangewezen arts op het moment dat je case officer erom vraagt, dit kan niet van te voren gebeuren. Kun je die niet leveren ivm zwangerschap, kan het wellicht tijdelijk stop worden gezet en dus geen visum. Maar pas als alles aangeleverd is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

De vraag blijft natuurlijk hoe het zit met het aantal personen op de visum aanvraag...

Precies @FritsC dat is nog waar ik over na zat te denken. Want het zou kunnen dat je de x-ray hebt laten doen en vervolgens zwanger raakt. Stel nou dat je dan besluit om na de bevalling pas te gaan vliegen richting australie, dan is er opeens een persoon extra die binnen komt, maar die dus eigenlijk geen visum heeft..

Voor wat betreft de rontgenfoto, die moet gemaakt worden tijdens je check bij een daarvoor aangewezen arts op het moment dat je case officer erom vraagt, dit kan niet van te voren gebeuren. Kun je die niet leveren ivm zwangerschap, kan het wellicht tijdelijk stop worden gezet en dus geen visum. Maar pas als alles aangeleverd is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk dat ik je begrijp ja. Je bedoelt dat de aanvraag dan tijdelijk op 'pauze' wordt gezet omdat je niet alle documenten kan leveren (in dit geval de foto's) toch?

Je bedoelt dat de aanvraag dan tijdelijk op 'pauze' wordt gezet omdat je niet alle documenten kan leveren (in dit geval de foto's) toch?
Je visa wordt pas granted als idd alle gevraagde documenten zijn aan geleverd.
TBC is hun grootste concern, dus misschien in NL een X-ray laten doen voor je de visum aanvraag start voor het geval je wel zwanger zou zijn/worden tijdens je aanvraag;)

Ja, wat ik zo lees is dat je inderdaad je visa on hold kan zetten. Dit wat ouder draadje uit 2009 beschijft ook een dergelijk voorval.
Wat ik niet weet is je voor je nieuw geboren baby ook gelijk de volle mep moet betalen in de visa applicatie.

Wat ik niet weet is je voor je nieuw geboren baby ook gelijk de volle mep moet betalen in de visa applicatie.
Ik denk van wel.
De baby zal na geboorte volgens mij toe gevoegd worden bij de lopende visa aanvraag, maar dat is als je kiest voor uit stel van X-rays tijdens je zwangerschap (omdat het pas granted zal worden na de geboorte).
Wanneer je de X-rays wel doet tijdens de zwangerschap en alles is goed, kan je visa worden granted voor de geboorte. Wanneer je visa is granted voor je kind geboren word op Australian soil zal het standaard een Australian citizen zijn en dus geen visa kosten aan verbonden zijn. Word het in NL geboren dan zal je dit uiteraard moeten door geven en dus extra visa kosten, maar goed ik ben geen expert, dus kan het mis hebben:rolleyes:

Even voorzichting, met dat het kindje dan al australiër is bij geboorte; tricky. Ligt er ook aan wat voor visum je aanvraagt.
Iemand toevoegen aan een visum 457 bijvoorbeeld kan wel later. Na toekenning.

Hou er ook rekening mee dat als je naar Australie gaat terwijl je zwanger bent, dat geen Australische verzekering je bevallingskosten etc zal dekken. Ziekenhuisbevallingen zijn de norm met meestal meerdere dagen in het ziekenhuis erna, dus de kosten lopen dan flink op! Een paar duizend dollar ben je zo kwijt bij een "normale" bevalling laat staan als er complicaties zijn.

Hou er ook rekening mee dat als je naar Australie gaat terwijl je zwanger bent, dat geen Australische verzekering je bevallingskosten etc zal dekken. Ziekenhuisbevallingen zijn de norm met meestal meerdere dagen in het ziekenhuis erna, dus de kosten lopen dan flink op! Een paar duizend dollar ben je zo kwijt bij een "normale" bevalling laat staan als er complicaties zijn.
Als ze op een permie gaan dan kunnen ze zo het publieke ziekenhuis in rollen op basis van Medicare. Kost geen cent. En dan is het kind idd ook meteen Australier.

Als ze op een permie gaan dan kunnen ze zo het publieke ziekenhuis in rollen op basis van Medicare. Kost geen cent. En dan is het kind idd ook meteen Australier.

Je hebt gelijk, bedoelde eigenlijk ook voor 457 :)

Cheers!

Ahh ok! Ik schrok al! Haha. Ik ben secondary school teacher dus die staat (nu nog) op de SOL waardoor we, als het goed is, op een 189 kunnen gaan. Hebben het nog niet helemaal uitgezocht maar dat is nu het idee. Dus dan hoeven we de paar duizend euro in ieder geval niet te betalen;)

Bedankt voor de antwoorden! Lijkt mij nu de beste optie om een visum te bemachtigen en vervolgens de kleine in OZ te krijgen, is het ook meteen een Australier:)

Yep en op de "voorlopige" lijst staat secondary schoolteacher, dus het lijkt erop dat je goed zit. Maar pin me er niet op vast o_O

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de registratie als leraar als je dat werk wil gaan doen?

Back