Emigreren met een wereldgezin

Adem

New Member
Hallo,

Aangezien wij zelf, via de natuurlijke weg, geen kinderen kunnen krijgen hebben wij gekozen voor adoptie. Wij hebben nu 4 adoptiekinderen, 1 uit Colombia, 1 uit China, en 2 uit Zuid Afrika. Nu zouden wij graag willen weten of er meer mensen zijn op dit forum met adoptiekinderen.
We willen graag emigreren naar Australie. Hoe kijkt men in Australie tegen adoptie aan? en tegen mensen met een donkere huidskleur?
Ik hoop dat jullie wat voor ons kunnen betekenen

Adem
(staat voor adoptie-emigreren)

Heya,

Welkom op het forum.
Kan me niet voorstellen dat ze hier anders tegen adoptiegezinnen aankijken dan elders. En mensen met een donkere huidskleur? Tis een emigrantenland, je komt ze in allerlei kleurtjes tegen!

Heel veel succes met jullie plannen.

Groetjes Lin

Hoi Adem,

Alhoewel het hier (nou ja, Brisbane) heel wat minder zwart ziet dan in N'land, heb ik nog nooit het gevoel of idee gehad dat mensen een probleem hebben met anders-kleurigen. Tenzij ze amok maken. Maar dat geldt ook voor de blanken hier.

Ik zou nog niet eens op jouw vraag zijn gekómen joh! Don't worry :)

Hi!

Welkom op het forum! Ik geloof ook niet dat het een probleem zal opleveren. Ook hier worden kindjes geadopteerd.  Wellicht zullen de kindjes misschien wat meer "opvallen" als je je ergens in een kleine rural community zou vestigen maar in iedere suburb en in de grote steden zie je alle kleuren van de regenboog en is het een melting pot van culturen.

Heel veel succes met alles in ieder geval :up:
syl

Hoi,

Dat van die melting pot klopt natuurlijk wel, maar ik vond de mensen daar toch een stuk meer xenofoob als in Nederland.
Racisme en discriminatie en vooroordelen in het algemeen komen m.i. in Oz veel voor.

Veel mensen (al wonen ze er zelf nog maar 20 jaar) zijn toch achterdochtig naar buitenlanders (en al helemaal als ze niet aan het kaukasisch uiterlijk voldoen) . Spreek maar eens met Aziaat aldaar hoe hij/zij dat ervaart. Het verschilt natuurlijk per vestigingsplek.

Groeten Sander

Jaaaaaaaaaaaa....... maar daar zeg je ook wat; een Aziaat!!! Die staan hier bekend als het lompste volk!

Ik denk dat 4 geadopteerde keinder geen probleem is hoor!

"Staan hier bekend als het lompste volk"....  maar zijn ze dat allemaal ook of is het een vooroordeel? :whistle:

Aziaten lomp? In de eerste plaats heeft elk land z'n lompe inwoners en in de tweede plaats verschilt het heel erg per Aziatisch land. Japanners zijn echt het tegendeel van lomp bijvoorbeeld. Ook mensen uit bijv. Maleisië en Laos kun je absoluut niet lomp noemen.
China is een ander verhaal maar die zijn niet lomp om lomp te wezen; het is gewoon hun natuur, ze zijn niet anders gewend. Sommige zijn wat erger dan anderen en die zouden zich absoluut wat meer moeten aanpassen.

On-topic: ik denk dat ondanks het bestaande racisme Oz 1 van de beste landen is om met zo'n wereldgezin heen te gaan!
Racisme hier vind ik met name tot uiting komen m.b.t.:
de manier
- waarop aboriginals worden behandeld
- asielbeleid
- groepen (jongeren) van bepaalde landen tegen groepen Aussies (zoals rond kerst '05 in Sydney)

Zit ik hier mis? Ik zie toch weinig berichten in de media omtrent racisme gericht tegen individuen.

Waren Nederlanders niet juist lomp omdat ze gewoon zeggen waar het op staat?  :)

Bedankt voor jullie tips. Wij zullen het zeker in de gaten houden
Jullie horen nog van ons.

Groetjes Erik, Susan, Tómas, Noa, Duco en Tijn

Back