emigreren met lich.gehandicapt kind

joann

New Member
Ik las een oud bericht uit 2005 van Tim die met o.a zijn lich.gehandicapt kind informatie zocht om te emigreren. Ik ben benieuwd of het gelukt is Tim, ik hoop wat van je te horen..Wij willen met ons zoontje van 4 jaar die lich.gehandicapt is emigreren. Wie kan ons helpen aan info m.b.t. verzekeren, aanpassingen, basisscholen waar gehandicapte kinderen zijn,etc....Alle informatie is welkom!!!!
groetjes joann

http://www.pc.gov.au/inquiry/dda/subs/subdr365.pdf

Hierin staat bv al dat men obv van de antidiscriminatie wet de toegang van een gehandicapt persoon niet zomaar zullen weigeren. Maar let wel op: dit wordt per geval bekeken! Ook hier lijkt het er op dat de kosten niet boven de baten mogen rijzen.. Misschien wordt jullie situatie weer anders behandeld omdat het in dit geval om een kind gaat. Ik kan me wel herinneren dat vorig jaar Andy en Marjolein van het forum de toegang ontzegt is ivm slechtziendheid van Andy.. Ik zou me in verbinding stellen met een emigratiebureau; die hebben misschien vaker met dit bijltje gehakt!

Succes!!

hoi cathelijn,

Bedankt voor je speurtocht! Wij willen inderdaad een emigratiebureau benaderen. We hebben ook al enkele jaren contact met Jan Friar, van tig.net.au bekend?!
Maar wij weten sinds een paar jaar pas dat onze zoon lichamelijk gehandicapt is. Hierdoor wachten we af hoe hij zich verder ontwikkelt. Ik heb een nederlandse arts benaderd die de keuringen voor de australische ambassade doet. Hij zegt ook, dat hij keurt maar dat de ambassade beslist (eindoordeel). Het is zeer onduidelijk op dit moment of ze Dean (onze zoon) toelaten. Ook omdat niet duidelijk is op dit moment of hij later een uitkering nodig zal hebben of dat hij in staat is voor zichzelf te "zorgen". Heel frusterend allemaal, het blijft een (financiele) gok als we nu zouden gaan (visa aanvragen bedoel ik dus..). Dus nu wachten we af hoe hij het hier op de basisschool gaat doen. Volgens de keuringsarts zal het voor hem pleiten als dit goed gaat...Afwachten dus. Ik heb ook NZ geprobeerd, qua emigratie. Maar daar kunnen we Dean wel verzekeren, maar niet zijn handicap! Dat betekent dus dat je miljonair moet zijn...helaas..(of we moeten de loterij winnen..haha) Maar goed, het is en blijft spannend allemaal. Maar wie weet, wie niet waagt.....

Back