Emigreren naar Australië: werken en studeren

Hi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn van plan om te emigreren naar Australië. Mijn vriend wil gaan werken als architect en ik wil mijn studie fysiotherapie afmaken.
We komen in aanmerking voor het Skilled visum.

Heeft iemand ervaring met het studeren in Australië, het liefst met fysiotherapie?
Ik zit nu namelijk in het tweede jaar en wil graag dit jaar in Nederland afmaken. Hierna wil ik verder studeren in Australië.
Natuurlijk zou ik het liefst instappen in jaar 3, zodat ik geen "studievertraging" oploop.
Is dit mogelijk of is het deels mogelijk mijn Nederlandse studiepunten mee te nemen naar Australie?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Groetjes,

Tessa van Emmerik

Welkom!
Succes met alles uitzoeken. Heel veel weet ik niet van studeren hier, maar als je geen permanente visum hebt, kost het heel veel geld. Wat betreft de eigenlijke studie, er zal ergens een overkoepelende organsatie zijn (physiotherapy council of zo) en die zullen je kunnen helpen met alle papers die je tegenover papers in Nederland kan afkruizen en papers die je nog zou moeten doen en welke weg je moet volgen en of het uberhaupt mogelijk is. Er zullen vast dingen zijn die je moet inhalen bijvoorbeeld iets met aboriginal health of zo. Dit was zo met studies in Nieuw Zeeland. Het studiejaar begint eind january dus je hebt nog een jaartje om dat uit te zoeken.

Jo

Back