Emigreren naar australie tips en advies

Frank87

New Member
Hallo iedereen.

Wij zijn frank(27) haniyeh(26) en Liv.
Ik heb als beroep chemie operator en hanya is verpleegkundige
En onze dochter Liv is 10 maandjes jong.

Wij hebben een droom zoals velen hier om naar australie te emigreren.
ben mij bewust dat het niet 123 gedaan is en wij nemen goed de tijd ervoor.
Wat ik gelezen heb is dat het erg moeilijk is om australie binnen tekomen
Maar dat verschilt per geval dus vandaar dat wij om advies vragen.
En door middel van deze forum willen we graag wat wijzer worden in het hele proces.
Ik heb erg veel vragen maar om te beginnen met deze:

Is het moeilijk om een skilled VISA te bemachtigen?
Kan een heel gezin daarmee naar Australië ?
Is er überhaupt wel vraag naar verpleegkundige of operator s in Australië ?
Zo niet welke mogelijkheden hebben wij om als gezin naar australie te emigreren?

Advies tips of ervaringen van mensen die er ook mee bezig zijn of al achter de rug hebben
Zijn van harte welkom.

Mvg,

frank Han en Liv

Het hele gezin kan mee op een skilled visum. Ik weet niet hoe het zit met operators in australie. Volgens mij kom je als verpleegkundige wel in aanmerking voor een visum, maar moet je nog een bridging course doen (als je de zoekfunctie gebruikt, hier lopen wat draadjes over op dit forum). Ik ben zelf geen verpleegkundige, dus ik heb me er niet heel erg in verdiept.
Succes met de zoektocht en jullie pad, op weg naar die droom!

Welkom,
De enige vraag die ik kan beantwoorden met ervaring, assuming dat je chemical plant operator bent, ze in centraal Queensland heel erg moeilijk operators kunnen vinden.Groetjes, Will.

Er is zeker ook een grote vraag naar Registered nurses down under! Vooral in remote areas. Werkgevers willen ook wel eens sponsorship doen voor nurses.
Suc6!

Niet teveel van die beurs verwachten. Het is leuk voor je gevoel met emogratie bezig te zijn. Maar informatie... Mwaa

Niet teveel van die beurs verwachten. Het is leuk voor je gevoel met emogratie bezig te zijn. Maar informatie... Mwaa
Dat is wel waar, maar met concrete vragen konden wij wel terecht bij de Australische bureaus, maar niemand geeft je een perfect schema van de stappen die je moet zetten, maar dat is ook niet mogelijk natuurlijk omdat elk dossier zijn eigenaardigheden heeft...

Last edited:
Wij gingen erheen toen we het visum net op zak hadden. Een gesprekje met de SA-dame was zeer informatief. We hebben het gehad over interessante werkgevers en wijken, en we kregen een boekje mee met achtergrondinformatie van de suburbs van adelaide. Dus voor ons was het absoluut de moeite waard. Maar we gingen er dan ook heen met specifieke vragen.

Het boekje ligt overigens weer ergens in Nl... Meegenomen door een clochard en een koala.

Ik ben er ook al eens geweest. Leuk qua sfeer en inderdaad vooral informatief als je specifieke vragen hebt. Ik ga dit jaar weer, aanstaande zaterdag! Vooral voor de sfeer en om weer concreet iets te doen betreffende emigratie. Maar ook voor meer informatie over het meenemen van huisdieren, omdat ik me daar nooit eerder in verdiept heb en nog wat specifieke vragen over heb. Een vriendin gaat mee, gewoon voor een indruk, omdat zij zelf deze stap nooit zou nemen dus ga met haar nog wel even naar de lezing van het DIBP, ondanks dat ik mijn visum al heb!

Wij gingen erheen toen we het visum net op zak hadden. Een gesprekje met de SA-dame was zeer informatief. We hebben het gehad over interessante werkgevers en wijken, en we kregen een boekje mee met achtergrondinformatie van de suburbs van adelaide. Dus voor ons was het absoluut de moeite waard. Maar we gingen er dan ook heen met specifieke vragen.

Het boekje ligt overigens weer ergens in Nl... Meegenomen door een clochard en een koala.
Hahahahahahha :p

Back