emigreren naar Oz met Newzealand vriend

zijn er aparte regels voor Newzealandse partners (vriend)?

• newzealandse vriend

Votes: 0 0.0%
  • emigreren

Votes: 0 0.0%

• Total voters
    0

justcallmeliz

New Member
hoi,

Ik zal me ff voorstellen, Ik ben Liset (or just call me liz), 22 jaar. In 2006 heb ik een jaar gebackpackt door heel Australie en ben de laatste 3 maanden ben ik uiteindelijk terecht gekomen in Brisbane. Daar heb ik met een Newzealandse jongen een apartenment gedeeld. Na een tijdje waren we niet alleen roommates maar ook een couple. Na een jaar verloopt mijn visum en ga ik toch gewoon weer naar huis.

Met het idee deze relatie ''door practische omstandigheden'' afgesloten te hebben ben ik hier weer uitzendwerk gaan doen en tussendoor heb ik nog 4 maanden in Noorwegen gewerkt. Eenmaal daar weer van terug weer uitzendwerk en me afvragend; it this it?

Nu ruim een jaar later hebben we nog steeds contact en kwam zijn vraag weer of we mekaar ooit nog zullen zien. Op dit moment zijn we beiden aan het kijken of ik voor 3 maanden terug naar Brisbane kan komen. In eerste instantie gewoon om elkaar weer te zien. Maar ook om te kijken of een serieuze relatie kans van slagen heeft.

Ik heb ontzettend veel zin om weer terug naar Australie te gaan en Luke weer te zien. Maar ik ben niet zeker of mijn liefde voor hem genoeg zal zijn om daar uiteindelijk ook mijn hele leven hier in Nederland (en vooral familie) voor op te geven.

Dus ik zit eigenlijk nog ik de ondekkingsfase en nog niet direct bezig met emigratie papier werk maar heb hier toch een vraag over.
Wat zijn de verschillen voor emigratie met Australisch partner ten opzichte van die met een Newzealandse partner? Wat komt er extra bij kijken?

Bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje.
Gr. Liz

Hai Liz,

Van harte welkom hier. Aan mij heb je niet veel wat dit betreft (en wat een hele hoop andere dingen betreft ook niet :grin:), maar er zijn hier genoeg mensen die je kunnen helpen.

Succes! Dijnnas

Het maakte inderdaad niet veel verschil of je partner NZ of Aussie was, maar die regels zijn een paar jaar geleden veranderd. Nieuw Zeelanders zijn nu bijna net zo buitenlands als alle andere buitenlanders. Waarschijnlijk kun je helemaal geen Australisch visum krijgen als je vriend Nieuw Zeelander is. Dan zul je naar Nieuw Zeeland moeten verhuizen. Jammer, maar helaas. Ze zijn hier niet zo happig meer op immigranten en dat laten ze je weten ook. :-(

Groetjes,
Rixta

Hoi Hoi,

Ik heb een nieuw Zeelandse vriend en ben op een NZ spouce visum in Australie! Kan dus gewoon allemaal.
Een NZ spouce visum is echt heeeel eenvoudig te krijgen. Je moet alleen wel aan kunnen tonen dat je minimaal een jaar hebt samengewoond. Als je nu naar Oz komt, zou ik je aanraden je gelijk ergens te registreren of post te ontvangen op hetzelfde adres als je vriendje...dan begint je 12 maanden te tellen. Ondertussen kun je met een gewoon toeristenvisum wel een jaar in Oz blijven, als je maar elke 3 maanden het land verlaat.... is wel kostbaar, maar als je uiteindelijk wilt blijven is dit wel het makkelijkste. Of inderdaad een jaartje in NZ gaan wonen/werken.... das nog makkelijker. Belangrijk is in elk geval dat je bewijs hebt van 12 maanden op hetzelfde adres....
ALs je meer tips wilt, moet je me maar ff een PM sturen.
Een groot voordeel van een NZ spouce visum is dat je GEEN IELTS hoeft te doen :lol:

Groeten
Wendy

ik heb een NZ spouce, via NZ emigration.  Enneh...die Ielts, dat weet ik allemaal niet, hoor iedereen er altijd alleen enorm over jammeren, vandaar dat ik blij was dat ik het niet hoefde

Hoi,

Ik las je  berichtje en leg je het volgende voor. Voor het tijdschrift Grazia maak ik een aantal portretten van vrouwen tussen de 25 en 40 jaar die willen emigreren. Ik zoek nog iemand die overweegt te emigreren voor de liefde. Lijkt het jou leuk je verhaal te doen? Als je meer info wil, stuur dan even een mail naar laraaerts@mac.com.
Groet,

Lara

Back