Emigreren, wat is voor mij de beste manier?

#Wouter

New Member
Ik ben inmiddels al weer een tijdje terug van m'n backpackreis in Australië (WHV), maar het is mij wel duidelijk geworden dat ik graag weer terug zou willen, en dan het liefst voor een langere tijd / emigratie.

Alleen ik ben bang dat dat niet heel makkelijk gaat worden voor mij. Ik ben 21 jaar en na mijn havo heb ik mijn vervolgstudie eigenlijk afgekapt en ben gaan werken. Op zich heb ik het nu niet slecht, ik ben import coördinator / leidinggevende en ik kan er prima van rondkomen. Maar ik denk dat ik daar met een evt emigratie weinig aan zal hebben omdat ik dus eigenlijk ongeschoold ben..

De enigste optie leek mij dus het starten van een nieuwe (deeltijd) studie.

Wat denken jullie hiervan? Zijn er bepaalde studies die aan te raden zijn (die hoogstwaarschijnlijk in de toekomst ook nog worden gevraagd / waarmee je een grote kans maakt op de Australische arbeidsmarkt)? Mijn voorkeur zou liggen bij iets in de technische sector.

Weten jullie nog andere mogelijkheden om te emigreren?

Alvast bedankt;)!

Last edited:
Bekijk wel goed uit of een deeltijd studie voldoet aan de eisen. Dat is niet altijd bij een deeltijd studie namelijk...

Hoi Wouter!

Een 2e WHV is niet mogelijk voor je?
Een nieuwe studie oppakken kan altijd natuurlijk. Maar zekerheid over of dat beroep dan over 4 jaar op de lijst zal staan, of dat die lijst uberhaupt nog bestaat tegen die tijd, heb je nooit. Ook is de vraag of je je leven hier in Nederland 4 jaar 'on hold' wil zetten voor je emigratie. Als in; je kan/wil niet teveel opbouwen omdat je weet dat het toch maar voor tijdelijk is.
Misschien is een assessment door een emigratiebureau wel een idee. Zoek eens het forum door. Er staat erg veel geschreven over de voor en nadelen van emigratiebureaus en welke bureaus veel gebruikt worden.

Groetjes Gwen

Welkom? Geen zak met geld ergens staan? Tja dan moet het op de "normale" manier ;)
Ik zou zeggen, je bent nog jong; ga een vak leren! Dan kom je de hele wereld over, succes!

Welkom? Geen zak met geld ergens staan? Tja dan moet het op de "normale" manier ;)
Bhahaha :p

Studie is een optie, als je genoeg geld hebt. Hier in Nederland kun je nog voor een paar duizend euro per jaar studeren, in Australië is collegegeld toch vaak een extra cijfer langer. Wat betreft wat je moet gaan studeren; zoek op de immigratie site van Australie naar de beruchte SOL (Skilled Occupation List). Dat is een lijst van beroepen die Australië aantrekkelijk vindt en waarvan ze mensen willen werven en met zo'n beroep kun je dus makkelijker aan een visum komen. In de technische sector moet je vast iets kunnen vinden waar jij en Australië iets aan hebben. Succes!

En in Oz gaat de cap eraf, kunnen ze vragen wat ze willen voor een studie.....:confused:
Mijn man is kok en daar is al jaren een tekort aan heb ik gelezen. Moet je trouwens wel een beetje een kronkel in je hoofd voor hebben hoor.
60 tot 80 uur per week on your feet is niet niks, maar succes met je zoektocht!

Back