Emigreren - Welke manier? Agent? Skilled? Sponsorship?

Luuk

XPdite Sponsor
Dag beste leden,

Ik heb me hier al uitgebreid voorgesteld, en lurk al een tijdje mee met de topics.. maar nu wil ik graag eens jullie degenen mening horen.

Wie we zijn kun je hier vinden:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5511

Even in het kort; Ik ben 23, student. Vriendin is 27, lerares.

Wij willen héél graag naar Australie. Ik keek pas RTL Travel, over een reis door de Kimberley's die ik zelf ook heb gedaan, en ik kreeg het gewoon zwaar. Elke keer als ik Rex Hunt kijk, (trouw fan, zelf ook véél gevist in Oz), wil ik. Moet ik. Ik wil, moet en zal. En mijn vriendin is het daar mee eens.. Ook al is die nog wat minder enthousiast omdat het nog "ver" weg is. (1,5 - 2 jaar.. niet ver naar mijn mening..)

Er zijn een aantal optie's denk ik.. en ik hoef er niet persé een te kiezen, ze kunnen denk ik gecombineerd worden.

1) Mijn perfecte optie is: Over 1,5 jaar moet ik stage lopen. Afstuderen dus. Als ik dit in Australie zou kunnen doen, en daar meteen dmv sponsorship zou blijven zou het perféct zijn. Maar dan moet ik eerst op studenten visum naar Oz, en mijn vriendin gaat dan mee.. die moet dan wel kunnen werken..! Kan dat?

2) Optie 2 is dat ik een werkgever zoek in NL waar ik afstudeer, die me daarna in Oz neerzet. Ben ik mee bezig, maar is érg moeilijk..

3) Op basis van het werk van mijn vriendin daar heen, op een Skilled visum, en ik gewoon mee.

En dan nog de grote keus: Schakelen we een agent á €2000,- in, zoals TIG of Migration Bureau?

Verder ben ik erg benieuwd hoe het aanvragen van een visum uberhaupt in zijn werk gaat, en welke stappen je allemaal moet zetten..

Alvast bedankt, ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Tevens hoor ik het graag als er hier mensen al in Australie wonen, die misschien iets voor mij kunnen betekenen op het gebied van een eindstage. Ben student Technische Bedrijfskunde, veel werkervaring en behoor tot de top van mijn klas.. Mijn C.V. staat klaar..! ;)

Groeten!

waarom niet zelf op een skilled visum naar Australie?

Agent inschakelen is een persoonlijke keuze, afhankelijk van je persoonlijke situatie. Ben je geen "probleemgeval" dan is het volgens mij prima zelf te doen.

Groetjes Wilbert

Hoe en wat daarbij kan ik jullie niet helpen, maar misschien is het wat om eerst een assessment te doen bij een migratie bureau. Hiermee hoef je niet gelijk het hele process aan hun over te laten maar zij kunnen jullie misschien op weg helpen omtrend hoe of wat.

Voor de rest mis ik in je verhaal een beetje of je vriendin wel in aanmerking komt voor een skilled. Voor jou zal het op deze manier moeilijk worden aangezien je nog geen werkervaring hebt maar mogelijk heeft zij deze wel en kun je dus gewoon op haar visum mee liften.

Wat betreft een stage in Australie...er zijn er meer die dat hebben gedaan dus ff de search knop gebruiken.

Veel succes met alles, Chantal

p.s. zo'n assessment kan je o.a. laten doen via de volgende link (heb hier zelf geen ervaring mee maar er zijn voldoende forum leden die zoiets gedaan hebben).
http://www.austimmigration.com.au/site/

Bedankt alvast!

Ik kan ook via www.stagehuis.nl gaan.. leuke site, aardige jongen, nette prijs.

Maar weet iemand of mijn vriendin mag werken als ik daar heen ga met een studentenvisum?

Ja je vriendin mag werken op een studentenvisum,20 uur max.
Ik ga volgend jaar ook(met hubbie&dochter)op een studentenvisum.

Back