Emigreren - Welke manier? Agent? Skilled? Sponsorship?

Luuk

XPdite Sponsor
Dag beste leden,

Ik heb me hier al uitgebreid voorgesteld, en lurk al een tijdje mee met de topics.. maar nu wil ik graag eens jullie degenen mening horen.

Wie we zijn kun je hier vinden:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5511

Even in het kort; Ik ben 23, student. Vriendin is 27, lerares.

Wij willen héél graag naar Australie. Ik keek pas RTL Travel, over een reis door de Kimberley's die ik zelf ook heb gedaan, en ik kreeg het gewoon zwaar. Elke keer als ik Rex Hunt kijk, (trouw fan, zelf ook véél gevist in Oz), wil ik. Moet ik. Ik wil, moet en zal. En mijn vriendin is het daar mee eens.. Ook al is die nog wat minder enthousiast omdat het nog "ver" weg is. (1,5 - 2 jaar.. niet ver naar mijn mening..)

Er zijn een aantal optie's denk ik.. en ik hoef er niet persé een te kiezen, ze kunnen denk ik gecombineerd worden.

1) Mijn perfecte optie is: Over 1,5 jaar moet ik stage lopen. Afstuderen dus. Als ik dit in Australie zou kunnen doen, en daar meteen dmv sponsorship zou blijven zou het perféct zijn. Maar dan moet ik eerst op studenten visum naar Oz, en mijn vriendin gaat dan mee.. die moet dan wel kunnen werken..! Kan dat?

2) Optie 2 is dat ik een werkgever zoek in NL waar ik afstudeer, die me daarna in Oz neerzet. Ben ik mee bezig, maar is érg moeilijk..

3) Op basis van het werk van mijn vriendin daar heen, op een Skilled visum, en ik gewoon mee.

En dan nog de grote keus: Schakelen we een agent á €2000,- in, zoals TIG of Migration Bureau?

Verder ben ik erg benieuwd hoe het aanvragen van een visum uberhaupt in zijn werk gaat, en welke stappen je allemaal moet zetten..