Emigreren...wie helpt me even met wat uitleg?

hannah

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb de keuze gemaakt met mijn gezin! We willen emigreren naar Australië. Maar hoe begin je aan zoiets? Is het het beste dat je dat doet via een bureau? Ik heb mijn bachelordiploma van kleuteronderwijzeres. Dus ik hoop daar aan de slag te kunnen gaan...

Ik zit vooral met de volgende vragen...

1) hoe begin je aan de hele 'procedure'?
2) hoelang duurt het aanvragen van een visum? Ik zal dus een visum moeten aanvragen om daar te gaan werken, maar mag ik dan permanent blijven of moet ik deze om de zoveel tijd laten verlengen?
3) wanneer leg je de IELTS testen af? Is daar een bepaalde tijd opgeplakt? Bijvoorbeeld x aantal weken/maanden voor je definitieve vertrek?
4) houden jullie je bankrekening in je eigen land of neem je alles mee naar Australië?

Alvast bedankt!!

Hoi Hannah,

Welkom, je vragen lopen nogal uit één van de allereerste basis vragen tot 'detail' vragen over je bankrekening (die je daar gaat openen trouwens)

Kijk eerst even op immi.gov.au en doe de visa wizard. Meeste visa aanvragers richten op een Permanent visum. Die is dus...permanent ;)

Mocht je na een goede visit op immi.gov.au en rond lezend hier het idee hebben dat het boven je hoofd groeit is een bureau een goed idee.

Succes

Hoi Hannah,
Welkom.
Zoals Afterbang al zei: het begint allemaal met een bezoekje aan immi.gov.au. Kijk of je in aanmerking komt voor een visum en welk visum. Independent of sponsored? Waar wil je naartoe? Het is een groot land! Staat je beroep op de SOL-lijst?

Wat ook helpt is hier het forum door te spitten. Er is al zo veel besproken en het staat er allemaal klaar om gelezen te worden. En uiteraard mag je zelf ook weer reageren.

Veel plezier en succes met het uitzoeken!

Ik ga eens alles uitspitten zoals jullie al zeiden en als het teveel wordt dan laat ik hier mijn noodkreet :)

Bedankt alvast!

Back