Employer sponsored visa

nico

Member
Hoi,
Ik zit met een vraag waarvan ik op het forum niet direkt het antwoord vind. Misschien is het onderwerp al besproken en daarom wil ik me verontschuldigen voor het feit dat ik misschien in herhaling val.
Mijn situatie is het volgende : Er is een bedrijf in Brisbane die mij wil sponsoren. Er is nog geen start datum afgesproken waarop ik zou beginnen werken maar ik zou graag min. 1 maand van tevoren naar Australia vertrekken om me al een beetje te settelen. ... huisje zoeken, auto kopen, rijbewijs halen, enz. . Mijn vraag is nu : Hoeveel tijd van tevoren kan ik het land binnenkomen? Als dit niet mogelijk is, kan ik dit dan doen met een toeristen visum? Zo ja,  dan is de vraag, wordt je met een one-way ticket binnengelaten in Australia?
Heeft er iemand het antwoord op mijn vragen??  :)
Groetjes,        Nico B.***

wij zijn met een sponserd werkvisum 457 binnen gekomen en hebben met mijn man zijn baas afgesproken dat hij eerst nog 3 weken vrij wilde zijn ivm. dingen die ter plekke nog geregeld moesten worden. Van anderen hebben we weer gehoord dat dit bij hun niet mogelijk was. Verschild mischien per baas.

Over een ticket gesproken. Wij hebben een retour ticket gekocht omdat deze gekoper was dan een enkeltje. Laat je daarin heel goed voorlichten wat in jou situatie het beste is.

Huisje zoeken: neem je huurcontract of iets dergelijks mee. Je moet hier een aantal zaken laten zien voordat je in gelegenheid komt voor een huis. Laat je nieuwe baas voor je instaan dat je een goede huurder bent.

Ik weet niet op alles een antwoord, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes Astrid

Hoi Nico,

Ik ben als toerist Oz binnengekomen en daar m'n 457 gekregen dus dat kan wel. Ik heb de (toen voor mij maar iets) hogere kosten voor een retour maar voor lief genomen. Maar wat Astrid zegt kan best waar zijn: een enkeltje is misschien wel duurder dan een retour.

Je kunt ook een open ticket nemen: dan hoef je de datum voor de terugreis niet vast te leggen. Maar je moet wel binnen een jaar weer terug vliegen. Wel zit je dan in het stramien van NL - OZ - NL return tickets...

Succes met alles!
Jan

Kan je nieuwe werkgever je niet helpen met een huis zoeken?
Dat is in mijn geval in het contract opgenomen. De eerste 6 weken heeft mijn werkgever voor accomodatie gezorgd en heeft een relocation agent ons geholpen om een huis na die 6 weken te vinden. Allemaal betaald door mijn werkgever.
Ook de tickets voor het gehele gezin is betaald door mijn werkgever, was contractueel vast gelegd. Zij willen mij graag hebben, dus doen ze er alles voor om mij te krijgen.

Allereerst al bedankt voor de interactie.
Maar is er niemand die precies weet wanneer je exact het land kan binnenkomen? Niemand verwacht toch dat je niet vroeger dan bvb. de zondag kan binnenkomen als je de maandag moet beginnen werken!! Ik weet ook wel dat dit niet zo is maar er moet toch een limiet zijn of zoiets.

groetjes,      Nico***

Bij ons was het zo dat het niet eens mogelijk was om meteen met werken te beginnen. Er moest eerst nog een gesprek gevoerd worden met Australische instanties en formaliteiten geregeld worden voordat mocht worden begonnen met werken.

Is het niet zo dat je een visum krijgt en, binnen de gestelde termijnen in het visum, zelf mag weten wanneer je het land binnenkomt en begint met werken? Als dit net zo is hoor ik het graag.

Ja Bits! Dit zou ideaal zijn als ik een maand of misschien 2 zou hebben. Ik zou namelijk het liefst eerst mijn vriendin in Melbourne gaan ophalen, een autootje huren en langs Sydney naar Brisbane rijden (reizen)  :)
Ik heb mijn vraag naar de Belgische ambassade in Australia gezonden. Zij hebben mij door verwezen naar de Australische ambassade in Brussels. Brussel heeft me dan het adres van de Australische ambassade in Berlijn gegeven en van Berlijn heb ik de link van hun website ontvangen. En nog steeds geen concreet antwoord.
Misschien moet ik mijn toekomstige werkgever wel vakantie vragen voor ik begin te werken! :-D
Ok. Ik wacht nog even af.

groeten,        Nico***

In mijn geval was het maandag arriveren in Perth, dinsdag beginnen met werken.
Dus niets geen vakantie van te voren.

Hoi Nico

Ik weet het niet hoor maar je hebt toch recht op om even bij te komen.
Zodat je fris kan beginnen.
Wij hebben Jan zijn werk gemaild en gezegd dat onze visa toe gezegd is en hij 13 februari wil beginnen. Niet gezegd wanneer wij in Perth arriveren.
In onze grant letter staat dat wij voor 7 april het land binnen moeten zijn (echt geen straf).
Nergens staat wanneer je moet beginnen met werken.
Hopelijk heb je hier iets aan
Succes

Groet Erna

Hey Erna,
Bedankt voor de response. Als het bij jullie geen probleem is om een maand vroeger in Australia te arriveren zal het bij mij ook wel lukken denk ik.
Ik zou niet willen stranden in de luchthaven voor één maand zoals Tom Hanks in de film "The Terminal"!! :)

Wilsil, om terug te komen op je antwoord van 15 nov. Mijn toekomstige werkgever heeft ook aangeboden me te helpen om accomodatie te vinden als ik toekom maar ik ken mensen in Brisbane die me aangeboden hebben bij hun te logeren totdat ik mijn eigen plek gevonden heb. Wel heeft mijn werkgever niet aangeboden om mijn ticket te betalen.  :-( Nou ja!! Dat had ik eigenlijk niet verwacht. :)

Ok. Zijn er nog mensen die weken of maanden vroeger vertrokken zijn??

groetjes uit Belgie,               Nico***

Haai Nico,

Gewoon zodra je je visum hebt naar Australië komen en een datum afspreken (voor de maand daarna ofzo) met je nieuwe werkgever, is dat wat?

Mocht je voordat je je visum hebt naar Oz willen komen dan zal dat op een toeristenvisum moeten, DUS een retourticket.

In ons geval ging het zo, wij waren hier als toerist voordat wij ons visum kregen. Wij moesten eerst het land weer uit om ons visum te kunnen krijgen aangezien wij MET het visum het land in moesten komen om het te valideren. Hallo ben je er nog???

Nou ja, wij dus naar Nieuw Zeeland om daar de Grant Letter af te wachten die we per email kregen zodra ze in Berlijn zeker wisten wanneer we het land uit waren. Met die email gingen we naar de ambassade in Auckland waar we het visum kregen. Zodra we weer in Australië aankwamen ging dat visum in. Met de werkgever was afgesproken dat een paar weken daarna begonnen zou worden met het werk.....zogezegd zogedaan en nu zijn we hier al 2 jaar! :up: Succes!!!

Hoi Leena,

ik denk dat ik gewoon mijn permanent visum ga afwachten. Als het mogelijk is om één of twee maanden voordat ik moet beginnen werken naar Australie te gaan, lijkt dit me in mijn geval de beste optie.
Toch bedankt voor je bijdrage!! :lol:

[quote author=leena link=topic=5999.msg75352#msg75352 date=1163852699]
....Gewoon zodra je je visum hebt naar Australië komen en een datum afspreken (voor de maand daarna ofzo) met je nieuwe werkgever, is dat wat?[/quote]

Ja, je visum afwachten lijkt me ook het beste (en het makkelijkst!), succes!!!!   :up:

Back