Employer Sponsorship

kruisje

Member
Hallo iedereen, en daarbij inspelend op de vraag van Dirkencris:
Hebben mensen op dit forum, of kennissen van.. ervaring met het bekomen, 'najagen' van een ES Visa?
Hebben al gehoord van onze geëmigreerde vrienden dat Ozzies heel conservatief zijn op gebied van aanwerving van employees from overseas. Maar hoe zijn nu de ervaringen hier?
Ben reuze benieuwd, want ik zou mij er ook willen op storten en dan wel serieus!
Bedankt alvast xxx

Wij gaan waarschijnlijk op basis van WHV naar Oz, en tijdens het jaar een ES Visa proberen te krijgen. Visa4you gaf aan dat het lastig is om vanuit NL te solliciteren en ES aan te vragen vanuit NL. Ten eerste ben je 1 van de honderden mensen die vanover de hele wereld ES oversea's probeert aan te vragen. Daarnaast willen ze je wel eerst zien... Dat is niet conservatief (mijn mening), dat is iets wat ze hier in Nederland ook zouden willen. Aan de telefoon kun je toch een heel ander gesprek voeren dan iemand echt ontmoeten.

Bovenstaande verhaal is natuurlijk wel zeer afhankelijk van vraag en aanbod. Als er 100 vacatures al 3 jaar open staan in Brisbane staan voor tegelzetter en je gaat vanuit NL solliciteren is het heel wat anders dan wanneer er 1 vacature vrij is sinds een week, en er 100 lokale mensen op reageren en jij als buitenlander ook nog.

Je moet wel voor 3 jaar aangenomenden worden...en fulltime werken. Wat is fulltime? 40uur?

Mijn neef heeft het precies zo gedaan zoals je omschrijft FOL..Inmiddels zit hij al 4 jaar in NSW en wacht hij op dit moment zijn PR af.
Niet slecht..als ik het over kon doen zou ik daar misschien ook voor kiezen...ja kan maar alvast in Oz zijn en je leventje opbouwen dan hier je visum zitten afwachten en geen stap meer kunnen zetten!

Groeten Steven

Hallo,
Wij wachten al vanaf april op ons 119 visa.
Dit is een permanent employer sponsered visa.
Mijn man werd zelf benaderd door en bedrijf dat hem graag wilt hebben en nu al een jaar op hem wachten.
Maar dan nog.....het word moeilijk, het proces zou 3 maanden duren maar duurt nu al 8 maanden.
Een maandje geleden uit wanhoop ook maar een 457 aangevraagd omdat die tijdelijk is en dus makkelijker te verkrijgen zou zijn....maar ook dat hebben we nog niet.
Wel twee co's nu!
En dan te bedenken dat zijn nieuwe werkgever hem graag daar heeft en dus ook een advertentie heeft geplaatst waar alleen Harold(mijn man) aan voldoet, en alle medewerking geeft.

@Nora, op welk werkterrein wordt je man dan aangenomen? Bedoelende, welke sector?
Het lange wachten heeft wrschlk met de algemene 'changes' te maken, niet? Zo zie je maar, volgend jaar zijn jullie 'down and under'! X

@FOL: tot welke leeftijd kan je op een WHV gaan? Is dat niet maar tot je 30ste?
Ik geloof daarbij ook zeker dat werkgevers ginder eerst een werknemer willen ontmoeten, je moet langs twee kanten ook weten of het klikt, je verandert immers niet van leefwereld door te gokken op, of om het even wat te moeten hebben..
Maar het moest maar eens lukken!!! Gosh :cool: That effort is worth the try, want ik zit hier zelf in category 4, dus wat heb ik te verliezen? Gosh :cool:
En fulltime werken daar is idd 40 uur..

Zo, nog mensen die ervoor gegaan zijn? Come on y'all!

Mijn man zit in de export, hij word sales manager over Europa voor Cedar Hill, een bedrijf aan de sunshine coast wat Australisch snij-groen en bloemen over de wereld exporteerd.
Een kennis in Australie heeft hem aanbeveeld, waarna Harold benaderd is en November 2009 op sollicitatie gesprek is geweest.

Mijn zwager is ook op een 457 gegaan, maar heeft zelf hard zijn best gedaan om een baan te vinden, uiteindelijk is hij voor een Nederlands bedrijf in Melbourne gaan werken. (Hij lijd er nu een filiaal voor een bollenbedrijf)

Heel goed zoeken en je best doen dan zijn er vanuit Nederland echt wel bedrijven te vinden die een hard werkende Hollander (staan we toch om bekend) wilt sponseren.

Ik zou zeggen ga ervoor!

Trouwens ik las in de/het booklet dat je:
- minimaal 3 jaar fulltime moet werken
- Minimaal $48k moet verdienen, enkele andere beroepen zelfs $60k+ (zie deze pagina)

Zie pagina 18 booklet (hoofdstuk "stage 1").

Dat salaris is voor mijn vriendin (dadelijk met 1 jaar werkervaring) misschien wel erg hoog (dus niemand die haar mogelijk wil aannemen vanwege dit)... Aan de andere kant staat er op seek.com.au steeds salarissen van $50k - $70k, dus dat is goed nieuws :)

Booklet is in ieder geval interessant om door te nemen.

Dat is alvast een dankbare tip, FOL. Dat document heb ik dan maar direct opgeslagen ;)
Merci, en als 'Belg' zal k alvast mijn best gaan doen om een ES Visa te bekomen, zucht...

Back