En nog een nieuw lid: Jorieke

Jorieke

New Member
Hoi allemaal,

De laatste paar weken heb ik al wat rondgekeken op dit forum, en ik moet zeggen wat leuk om hier allemaal informatie en verhalen op te lezen.

Om mij ook maar eens voor te stellen, ik ben dus Jorieke en de kans is zeer groot dat ik met mijn vriend richting australie ga.

Mijn vriend heeft namelijk een aanbieding voor een baan in perth gekregen. Erg spannend allemaal! We zijn op dit moment de knoop aan het doorhakken of we het gaan doen of niet.

Wat achtergrond info, we hebben in het verleden 15 maanden een reis om de wereld gemaakt met een kleine stop in australie en ook in perth. Je kunt wel zeggen dat we van andere culturen houden, maar genieten ook altijd nog van Nederland. We zijn nu beiden al weer een tijdje in nl aan het werk, maar het kriebelt toch nog steeds om voor een tijd naar het buitenland te gaan om te wonen. En toen kwam dit mooie aanbod...

Het zou in principe eerst voor 2 jaar zijn met mogelijkheid voor uitbreiding.

Al met al erg leuk en spannend. Jullie zullen me waarschijnlijk dus wel wat meer zien op het forum de aankomende tijd..

Groeten,

Jorieke

Hoi Jorieke,

Heel veel succes met het nemen van de beslissing! In Nederland blijven betekent zekerheid, het blijven zien van vrienden en familie. In Australie zul je toch 'opnieuw' moeten beginnen. Ik denk dat je moet afwegen wat belangrijker is, alles behouden zoals het is en later misschien spijt krijgen dat je de kans niet hebt genomen of de kans nemen, opnieuw moeten beginnen en dan misschien over een tijdje terug moeten keren als het toch niet blijkt te zijn zoals je had gehoopt. Of je wordt verliefd op het land en het volk en wilt nooit meer weg :p

Succes!!

Hoi Jorieke, welkom op het forum!

Dat klinkt echt als een uitgelezen kans om in Australië te gaan wonen. Twee jaar is voor de meeste mensen ook nog wel te overzien. Mocht je besluiten dat je niet wilt blijven kom je 'gewoon' weer terug naar Nederland.
Weet natuurlijk niet hoe jullie verder nog 'vast' zitten aan Nederland (koophuis, hulpbehoevende familie, jouw baan, wat dan ook..)
Wel super spannend!! Op welke termijn zouden jullie eventueel vertrekken?

Hoi, welkom.

Ik zou ook zeggen gaan voor die baan!
Maar that's me, it's up to you.

Succes met de keuze, keep us posted!

Welkom!

Lijkt me een mooie uitdaging en je kan het ook als een trip van 2 jaar beschouwen en zo de definitieve beslissing wat vooruit duwen..

Hoi allemaal,

Bedankt voor het hartelijke welkom :)

We zijn ondertussen iets verder en hebben besloten er voor te gaan! Ondanks een kooplust, familie etc etc. Inderdaad zoals jullie al noemden, dit is zo'n mooie kans die we toch nog aan wilden grijpen.

Nu wordt het spannend en druk, want mijn vriend begint al op 1 mei en de verwachting nu is dat ik er 2 maanden later achter aan ga. Dit is zodat hij de proeftijd van zijn nieuwe werk door is, maar vooral om te kijken of de baan in het echt ook echt zo leuk is als het nu klinkt. Daarnaast geeft het ons ook nog net iets meer tijd om de laatste eindjes hier in nl te regelen.

Ow heb er helemaal zin in, maar dit wordt een drukke paar maanden om naast beiden een fulltime baan de emigratie te regelen :)

Welkom en veel succes in Perth.

Ik ben ook bezig om iets in Perth te vinden vanuit Townsville, hopelijk vind ik daar ook iets! Wat voor werk gaat je vriend daar doen?

Back