en nu na drie maanden

Quirinus

Member
We zijn nu drie maanden in Australia, we wonen (nog!) bij mijn schoonouders,...

En alles begint een beetje vorm te krijgen. Ik heb uitzicht op een baan, we beginnen een vrienden kring op te bouwen het is alleen tamelijk warm hierzo,......

Klinkt goed!Geniet ervan zou ik zeggen.
Hoe heb je werk gevonden (of tenminste bijna ) en hoe maak je vrienden ( club,sport, via je schoonouders? )
Nog tips voor a.s emigranten? Wij komen in augustus die kant op, iets lager dan waar jullie zitten,n.l the sunshinecoast.

Groetjes Ingrid

Lekker bezig dus!

Het is hier idd warm (wij zitten bij Mooloolaba) maar we genieten er wel van. Zeker als we denken hoe koud en nat Nederland was/is.

Jullie zijn dus ook al lekker bezig met inburgeren. Dat gaat op zich wel vanzelf he. Wij zijn nu zo'n 2 maanden hier en bij ons krijgt ook alles langzamerhand wat meer vorm.

En net zoals jij heb ik ook uitzicht op een nieuwe baan. Bij Gympie wel te verstaan. Das dus helemaal vlak bij jullie. We zouden eigenlijk eens op visite moeten komen :wink: en zeker als we bij Gympie gaan wonen, dan zitten jullie helemaal om de hoek!

Maak er nog een mooie tijd van en succes met je misschien nieuwe baan!

Have a good one!

He Quirinus,

Klinkt erg lekker! Al last van heimwee? Ik heb inmiddels ook een Spouse visum. We gaan hem dit weekend ophalen in Berlijn. Spannend. Nog 5 Maanden dan zijn wij ook van plan om te gaan! Het aftellen is begonnen.

Groetjes,
Eric

Ik moet zeggen dat zijn wel heleboel vragen tegelijk,..... ;-) Heimwee: ik denk dat dit erg persoons gebonden is. Ik heb bestwel heimwee gehad niet zo zeer naar familie of vrienden want internet maakt de wereld erg klein, maar meer naar gebruiken of zoiets als de sneeuw of dingen dat je gewent bent in Nederland.

Ik heb werk gevonden via seek.com.au ik ben werkzaam in de IT en ik heb met name! gesolliciteerd voor functies waarvoor ik overgekwalificeerd ben omdat ik een rustige start wil hebben in de Australische arbeidsmarkt; ik zal het wellicht moeilijk genoeg krijgen en dan wil ik niet stress hebben of ik me baan kan behouden door goed werk af te leveren. dan maar een stap terug met de gedachte dat ik altijd die stap kan maken naar wat ik echt wil. Het vinden vanbaan was (is) al moeilijk genoeg. Maar dit is weer erg persoonlijk. (ik hoop dat jullie me beetje begrijpen).......

Ik weet niet of de trips en tricks werken of dat deze van jullie op toepassing zijn.

zorg dat een gecertifeerde vertaling heb van je NL rijbewijs dan kan je deze (in de staat Queensland) gewoon omruilen voor een Australische rijbewijs

als je documenten in moet leveren bij Centrelink (soort UWV) zorg er ervoor dat kopieren maakt en noteer voor jezelf bij wie (ze hebben allemaal een naambordje) en wanneer je die inleverd. (het heeft mijn uitkering -New Start- met 2 maanden vertraagd.

Regel als eerste een bankrekening de NAB bank is het goedkoopste (je hoeft niks te betalen voor het hebben van een rekening) kies voor de classic account en je krijgt heleboel gratis diensten.(om een account te openen heb je een aus. rijbewijs nodig en je paspoort)

Mischien wel de belangrijkste tip vind ik: Zolang je geen werk heb probeer vrijwilligers werk te doen waarom: drie redenen; je wordt thuis niet gek, het helpt zeker!!! met de intergratie, goed voor je taal (want geloof me je denkt wel dat je goed Engels ken, maar wanneer je dat in praktijk bengt in Engels sprekende land, geloof me dan sta je versteld, maybe a mouth full of teeth. ;-) en je leert mensen kennen, mensen die misschien wel iemand ken waar je kan werken. Je NETWERK wordt vergroot. En het staat goed erg goed op je CV als je vrijwilligers werk doet,...aussies die kwijlen daarover,......

voorlopig was dit het wel,.....

Lekker bezig dus!

Het is hier idd warm (wij zitten bij Mooloolaba) maar we genieten er wel van. Zeker als we denken hoe koud en nat Nederland was/is.

Jullie zijn dus ook al lekker bezig met inburgeren. Dat gaat op zich wel vanzelf he. Wij zijn nu zo'n 2 maanden hier en bij ons krijgt ook alles langzamerhand wat meer vorm.

En net zoals jij heb ik ook uitzicht op een nieuwe baan. Bij Gympie wel te verstaan. Das dus helemaal vlak bij jullie. We zouden eigenlijk eens op visite moeten komen
wink.gif
en zeker als we bij Gympie gaan wonen, dan zitten jullie helemaal om de hoek!

Maak er nog een mooie tijd van en succes met je misschien nieuwe baan!

Have a good one!

Je heb een hele mooie park in Gympie daar stoppen we altijd als we naar Sunshine plaza gaan,.... mijn favorite plek!!!

Dank je wel voor je tips Quirinus :up:
Dat had ik ook ingedachten, om vrijwillgerswerk te gaan doen. Lijkt me ook erg nuttig ( ja duh.... maar ik bedoel, ook voor mezelf :p )
Ik had begrepen dat je een aussie rijbewijs ook kunt krijgen met je gewone NL rijbewijs.Dat je niet perse een vertaling nodig hebt. Tenslotte staat er in het Engels in kleine letters "driving licence".
Maar het ligt er blijkbaar aan waar je het probeerd, bij een klein dorp kan het b.v meteen goed gaan, of juist alleen in de stad.
Nab bank de goedkoopste?Das snap ik niet. Moet je bij andere banken dan betalen om een rekening te openen??

NAB bank rekent geen maandelijks fee (2 dollar) administratie kosten oid; en wat ik een (super) voordeel vindt je heb meteen een soort creditkaart (VISA). Je kan dus gewoon online-winkelen en betalen ermee, maar het verschil met creditkaart en deze kaart is dat je saldo voldoende moet zijn. Een soort Visa debet kaart,...dus...Je kan bij meer ATM's pinnen als je dan wilt.

Geloof me ik had een vertaling nodig,.....en die troela wou me eerst geen driving licence omdatze niet wisten dat Holland en The Netherlands hetzelfde was,....... zucht!!!! Dat was de Queenlands goverment (voor dezelfde goverment ga ik werken) hmmmm

Ik moet zeggen dat zijn wel heleboel vragen tegelijk,.....
wink.gif
Heimwee: ik denk dat dit erg persoons gebonden is. Ik heb bestwel heimwee gehad niet zo zeer naar familie of vrienden want internet maakt de wereld erg klein, maar meer naar gebruiken of zoiets als de sneeuw of dingen dat je gewent bent in Nederland.

Ik heb werk gevonden via seek.com.au ik ben werkzaam in de IT en ik heb met name! gesolliciteerd voor functies waarvoor ik overgekwalificeerd ben omdat ik een rustige start wil hebben in de Australische arbeidsmarkt; ik zal het wellicht moeilijk genoeg krijgen en dan wil ik niet stress hebben of ik me baan kan behouden door goed werk af te leveren. dan maar een stap terug met de gedachte dat ik altijd die stap kan maken naar wat ik echt wil. Het vinden vanbaan was (is) al moeilijk genoeg. Maar dit is weer erg persoonlijk. (ik hoop dat jullie me beetje begrijpen).......

Ik weet niet of de trips en tricks werken of dat deze van jullie op toepassing zijn.

zorg dat een gecertifeerde vertaling heb van je NL rijbewijs dan kan je deze (in de staat Queensland) gewoon omruilen voor een Australische rijbewijs

als je documenten in moet leveren bij Centrelink (soort UWV) zorg er ervoor dat kopieren maakt en noteer voor jezelf bij wie (ze hebben allemaal een naambordje) en wanneer je die inleverd. (het heeft mijn uitkering -New Start- met 2 maanden vertraagd.

Regel als eerste een bankrekening de NAB bank is het goedkoopste (je hoeft niks te betalen voor het hebben van een rekening) kies voor de classic account en je krijgt heleboel gratis diensten.(om een account te openen heb je een aus. rijbewijs nodig en je paspoort)

Mischien wel de belangrijkste tip vind ik: Zolang je geen werk heb probeer vrijwilligers werk te doen waarom: drie redenen; je wordt thuis niet gek, het helpt zeker!!! met de intergratie, goed voor je taal (want geloof me je denkt wel dat je goed Engels ken, maar wanneer je dat in praktijk bengt in Engels sprekende land, geloof me dan sta je versteld, maybe a mouth full of teeth.
wink.gif
en je leert mensen kennen, mensen die misschien wel iemand ken waar je kan werken. Je NETWERK wordt vergroot. En het staat goed erg goed op je CV als je vrijwilligers werk doet,...aussies die kwijlen daarover,......

voorlopig was dit het wel,.....

Maak een facebook profiel aan,....heb ik gedaan en deze staat vol met foto's

Voor degene die vroeg hoe je vrienden maakt: in Australie zijn ze een stuk vriendelijker en opener dan in NL. Ik had in 2 weken al een gehele eigen vriendengroep opgebouwd. Onbekenden nodigen je na een praatje bij de bushalte gewoon uit om te komen eten of een biertje te drinken. Hartstikke leuk! Je bent overal welkom. Ook de vele emigranten zijn erg open en ik vond het erg fijn wat Europeanen als vrienden te hebben. Je zit toch in hetzelfde bootje (geen familie, ver weg van huis etc). Ik heb Nederland trouwens nooit gemist, alleen de bitterballen haha! (ben dan ook maar 1 jaar weggeweest, maar ben van plan weer terug te gaan)

Je heb een hele mooie park in Gympie daar stoppen we altijd als we naar Sunshine plaza gaan,.... mijn favorite plek!!!
Bedoel je zeker met al dat water, ten zuiden van Gympie en bij het Informatie centrum.

Dat ziet er idd leuk uit!

Wij hadden trouwens ook een vertaling nodig van ons rijbewijs. In Brisbane een Officiele van een door hun aangewezen buro, Maar in Maroochydore was ons Internationale rijbewijs van de VVV in NL genoeg!

Waarschijnlijk maandag beginnen met werk in Gympie, dus we houden je op de hoogte.

Have a good one at Sunshine Plaza!

Back