En nu???? Opeens gaat het heel snel...

amity

New Member
:grin: jaaa, we kregen de volgende brief gisteren waarin stond dat we VOOR 10 maart
onze police certificate & medical test met X-rays moeten inleveren. En van het migration bureau
een fijne lijst met doctoren en ziekenhuizen in Engeland.

Weten jullie bij wie je moet zijn in Nederland?
Raar he?

We hadden in september gebeld ( in juni onze aanvraag voor skilled visa gedaan) en toen zeiden ze
dat we zeker niets zouden horen tot september.
Nu moet alles opeens heel snel.

Spannend, maar ook wel een gek gevoel natuurlijik. In je hoofd maak je wel een soort van planning natuurlijk.

En ons kindje van 2 moet zij dan ook een X-ray?

Ik zou zowieso niet weten waar ik dit berichtje onder zou moeten plaatsen, dus vandaar dan maar hier.

:smile:

hoi

de lijst paneldoctors kun je voor NL ( en alle andere landen ) van de site halen.
http://www.immi.gov.au/contacts/panel-doctors/index.htm
spannend he... wij hebben deze brief op 15 jan 2008 gehad en zijn nu aan het wachten want we konden de test gelijk dezelfde week doen. Achteraf heb ik spijt dat ik niet de doctor en GGD in Utrecht heb genomen maar goed dat is achteraf. hopelijk horen snel dat alles ok is.

grs
Hummer

Bedankt. Ik kreeg een lijst met alle doctoren in Engeland, en dacht; oh nee, nu ook nog een ticket naar londen..

brrr, we hebben nu een afspraak bij die in Utrecht op je aanraden. Ik vraag me natuurlijk wel af; hoezo is die dan het
beste, het vriendelijkste of het goedkoopste? Of gewoon voor jou het dichtsbijzijnd?

We zijn nu helemaal hyper natuurlijk.

Ik bedoel, opeens moeten we onze plannen bijna 7 of 8 maanden naar voren schuifen, inclusief, huis verkopen etc..

Spannend hoor.!

Check even of de GGD nog problemen heeft met hun X-ray (zie een post van mij elders op dit forum. Ik moest namelijk errug lang wachten en het scheen vaker voor te komen.

Goede tip.

Het nare /rare is dat we alles nu voor de 10e moeten inleveren..

Maar heyy.. het is onze droom he, dus ik wil niet perse klagen..!

Zorg dan dat je eerst bloed laat prikken en je longfoto gaat maken. Foto kan namelijk meestal wel op korte termijn terwijl de arts maar 1 maal in de week dit soort keuringen doet. Indien je dan bij de arts komt zijn in ieder geval je bloed uitslagen binnen (ze rekenen 10 dagen!) zodat de arts ze direct op de post kan doen.

Groetjes Chantal

:lol: Had ik nog niet verteld, maar ik ben zwanger.
Dus de Xray mogen we niet uitlaten voeren. Ik hoop maar dat het niet al te veel vertraging gedoe opleverd.
Nu wordt het dus extra spannend; kindje, verhuizen, inpakken, geen banen etc etc..

Wowie!!! :lol:

Gefeliciteerd met de komst van de kleine!  :congrats:

Als je het qua deadline dreigt niet te redden (las dat e.e.a. 10 maart in Oz binnen moet zijn), dan kan je dit wellicht het beste even melden en uitstel vragen. Hebben wij ook gedaan. Risico is -volgens ons bureau- dat het proces anders weer vertraagd wordt (bij ons stond dat ook expliciet vermeld in het schrijven m.b.t. de medicals). Succes!

Hoi Amity,

Als ik je goed begrijp heb je geen keus maar moet je uitstel aanvragen. De x-ray kan immers pas na de geboorte van je baby worden gemaakt, en je kunt de medicals niet in stukken opknippen. Oftewel je kunt de medicals pas doen na je bevalling.

Dus ik weet niet hoe vergevorderd de zwangerschap nu al is, maar dat is dus je ' vertraging'.

Troost: je krijgt er wel iets geweldigs voor terug!  :lol:

Veel succes,
Tampet

:? weet je dat zeker?
Want wij hebben 5 maart wel gewoon de medische test, want de rontgen vind gewoon ergens anders plaats.
Niemand heeft ons verteld dat je dat tezamen MOET doen, en de rontgen arts( de paneldokter uit utrecht)
zei dat je als zwangere daarmee mocht wachten tot NA de bevalling en dat het geen 'tijd' zou kosten??!!

Hoi Amity,

Wat ik bedoelde en wellicht wat verwarrend uitlegde, is dat je medicals als geheel beoordeeld worden.
En het LCU kan je medicals (die bestaan uit de medische keuring+bloedtest+rontgen) pas beoordelen als ze het geheel ontvangen hebben. En aangezien je pas na je bevalling alles aan kunt leveren, zie ik niet hoe je medicals voor die tijd door het LCU beoordeeld zou kunnen worden. Ook zie ik eerlijk gezegd niet wat het voordeel is om nu al de medische keuring te doen (panelarts) terwijl je de rontgen uit moet stellen. 

Maar stuur Fran-el anders even een PM, zij zaten in hetzelfde schuitje, zij kunnen je vast direct vertellen wat de juiste volgorde en actie is.

En ...helemaal vergeten...van HARTE gefeliciteerd met de baby op komst!  :up:

Wat de xray betreft als je zwanger bent: die mag je wel doen, maar (liever) niet in het begin van de zwangerschap. Je kunt mij overigens niet wijs maken dat het gezond is voor je kind (je krijgt weleenswaar een loden schild voor, maar toch), maar als je echt je rontgen wilt laten maken kan dat gewoon. Wij hebben zelf besloten om te wachten tot na de geboorte (begin zomer).....dan maar wat langer wachten....kan er ook nog wel bij  :wink:!
suc6  :up:

uhhh nog even vergeten. De papieren (medicals) worden inderdaad allemaal (lees: voor iedere aanvrager) in 1 keer beoordeeld en NIET in etappes. Als je de xray dus niet NU besluit te doen zit er niets anders op dan wachten tot na de bevalling en dus uitstel aanvragen bij je CO (heb je speciale formulieren voor) en vanaf (ik meen) 11 jaar is een xray pas verplicht.....dus niet voor peuters! (wij hebben er zelf 1 rondlopen van: "ik ben 2 en ik zeg nee"  :lol:)

Hoi Ernie,

Weet je misschien of je tegelijkertijd met de medicals, ook de VOG kunt uitstellen? Dit in verband met het valideren van het visum 1 jaar vanaf de oudste datum medicals/vog gerekend.
In verband met mijn leeftijd moet ik de aanvraag voor oktober indienen omdat ik anders 5 punten verlies. Dan ben ik ongeveer 5 maanden zwanger, dus er zal een flinke vertraging ontstaan. Als de VOG ook uitgesteld zou kunnen worden, zou dat wat meer speelruimte geven...

Spannend hoor. Hier in den haag hoef je gelukkig geen afspraak te maken voor je longfoto (ze hebben 2 dagen met inloop, dus dan kun je gewoon komen). Bij ons moest je 5 werkdagen voor de test bij de arts je bloed hebben laten prikken.
Is het trouwens nog steeds zo dat je je longfoto als foto moet hebben, of volstaat een dvdtje met de foto inmiddels ook (mijne is vorige keer op dvd wel goedgekeurd, maar dat was niet bij iedereen het geval).

:grin: :lol: :smile:  maar ook  :cry:

VISA GRANTED...

Op 2 oktober is onze zoon geboren.
2 weken erna hebben we onze Xrays gedaan (zowel mijn man als ik) en de week erna onze zoon zijn medicals.

Toen kregen we een brief dat die van mij 'expired' waren, en moest ik opnieuw ( op 23 november gekregen) alles doen
minus de Xray dan, VOOR 19 december, dat is gelukt dankzij de lieve dokter te Amsterdam ( aanrader dus)

En 23 december ...

VISA GRANTED, met entry date op 23 mei..
( ipv 6 maart).

EINDELIJK zekerheid, en eindelijk ook af van het migration Bureau.

Als het niet vanwege dit forum was hadden we denk ik voor een bedrag van 15000 euro het schip ingegaan.
nu hebben we 7000 euro betaald maar hebben we in elk geval ons visa, dus we klagen maar niet (meer!)

maar hoe doen jullie dat dan met banen enzo? Nu met de recessie?
En jullie huizen?
Alle tips zijn welkom

Tevens wilde ik vragen hoe zit het met scholen en opvang daar? Iemand?

:lol:Dank je!!!

SPannend hoor, en nu is het opeens 'out in the open'..

We zijn er ook nog helemaal beduusd van hoor...

Is dat herkenbaar??

En wat hoorde ik. Er schijnt nu een stop te zijn ivm verwachte recessie???
Wat is dat nou voor iets raars. Ik lees hier van iedereen positieve reacties  :evil:

Hoi Amity,

Gefeliciteerd met jullie visum. Spannend allemaal hoor :up:.
Wij hebben ook pas ons visum deze maand gekregen.
Wij hadden ons huis al verkocht in januari van dit jaar. En wij vertrekken op 8 januari.
Johan heeft al een baan in Sydney in de IT security. Hij heeft zijn baan deze maand nog
opgezegd dus alles op het nippertje.
Ik neem aan dat jullie je huis nog te koop moeten zetten. Tja, onzekere tijden maar wij
hebben mazzel met het visum zullen we maar denken. En nu de rest regelen, het komt
allemaal goed dat is het met het visum ook gekomen.
Wij ook dankzij onze emigratieagent move2australia.
Gr. en succes met alles, Johan en Ingrid

Proficiat met jullie visum. Ik heb net even het begin van jullie `history`doorgelezen en jullie hebben tochwel pech gehad met het emigratiebureau. Daarom een hele grote PROFICIAT!!!

die lieve doktor was dat Delprat? Die hebben wij ook gehad maar dan op de 17de.

Cheers,
Loek

Back