en nu zijn we er,.....

Quirinus

Member
nu ruim een week (10 dagen) verder,

We hebben een aantal dingen al geregeld: medicare, bankrekening. Voor mijn rijbewijs moeten we nog een vertaling daarvan hebben (dat is absoluut belachelijk) maar okay voor 30 AU$ is dit ook weer klaar. En dan moet ik nog een theorie test doen en dan kan ik mijn rijbewijs "omruilen" dwz laten zien en ik mag mijn NL rijbewijs houden. We zijn bezig met centrelink om voor mij een WW uitkering aan te vragen en voor alyson "parenting payment" aan te vragen. Je moet toch ergens van leven....Maar voor de rest is het leven goed in Maryborough (Qld) Als jullie foto's willen zien dan stel ik voor dat jullie mij op zoek op facebook (de naam quirinus komt niet zovaak voor)

Hoi Quirinus,

Fijn om te horen dat tot nu toe alles goed gaat.
Voel je je ook al thuis, of is het nog te onwerkelijk dat je er nu eindelijk zit?
Ik zal je eens gaan zoeken op facebook!

Uhm, ik kan je niet vinden op facebook.. want jouw naam komt vaker voor dan je denkt :grin:
Als ik zoek op quirinus, krijg ik 216 resultaten..

Mooi dat je in Aus bent, maareh..

Je bent net 10 dagen in een land en dan direkt een uitkering aanvragen??
Daar voor ben je toch juist een sponsor nodig??

Mooi dat je in Aus bent, maareh..

Je bent net 10 dagen in een land en dan direkt een uitkering aanvragen??
Daar voor ben je toch juist een sponsor nodig??

Beste Reinhoud,

Ik heb permanent spouse visa subclass BC 100 gekregen,...een soort Holy Graal onder de visa's

Ik heb volgens mijn vrouw heb zelfde rechten als elke andere australier behalve de nationalteit. Dus ik heb de rechten (plichten) van een nieuwkomer maar ook de rechten zoals elke andere australier, dwz ik kan een uitkering aanvragen (heb ik ook gedaan) en dat was geen probleem....

Aha, das geluk hebben!

Weet erg weinig van visa... :oops:

Gewoon even nieuwsgierig (als je het goed vind), hoe kom je aan zo'n visum dan??
Ik neem aan dat niet iedereen daar zo aan komt.

Aha, das geluk hebben!

Weet erg weinig van visa...
embarassed.gif

Gewoon even nieuwsgierig (als je het goed vind), hoe kom je aan zo'n visum dan??
Ik neem aan dat niet iedereen daar zo aan komt.

Ik ben 7 jaar getrouwd met een australische,... (ook getrouwd in australie, Earlwood NSW) en onze dochter heeft naast de nederlandse ook de australische nationalteit.

Misschien dat deze website: http://www.facsia.gov.au/Guides_Acts/ssg/ssguide-9/ssguide-9.2/ssguide-9.2.2/ssguide-100.html iets meer zegt. Mijn vrouw heeft mijn gesponserd. (hoor ik net)

Aha, ik hoop dat je het gauw rond hebt!

Ik moet nog 2 maand wachten... en ik ben het wachten al meer dan zat! :x :wink:

Back