En ook ik ben nieuw

Welkom op het forum :up:

Er zijn er hier vele (waaronder wij) die kinderen hebben en waarschijnlijk vanwege de kinderen ook wel eens hun twijfels gehad hebben (wij niet meer)

Groetjes Wilbert

Hoi wilbert,

Bedankt voor je reactie, hoe hebben jullie het dan ervaren met de kinderen en hoe oud waren ze toen jullie de stap namen ?

De kinderen waren 1 1/2 en 3 1/2 en zijn nu 3 en 5. We zijn nooit echt bang geweest voor de kinderen, die zijn jong genoeg en passen zich wel aan, ook het onderwijs is volgens ons goed genoeg geregeld.
De twijfel zat meer bij het feit dat je opa en oma's de kleinkinderen ontneemt en later ook de kinderen daar hebt zonder familie(neefjes en nichtjes)

Onze kinderen zijn nu 7/9/11 en de familie van mijn man (oma, tante's,ooms neefjes met kinderen) wonen al daar, oma/opa van hier gaan ook ieder jaar voor een maand of 2 op terug. We gaan in ieder geval in december voor een maand even kijken met de kinderen ben er zelf al 2 keer geweest maar dan ga je met  vakantie-ogen kijken, nu willen we ook naar andere dingen kijken.

Dat maakt het wat de kinderen betreft een heel stuk gemakkelijker!
Ook al is 11 bv al een wat lastigere leeftijd(Maar dat zou het ook zijn als je van A'dam naar R'dam verhuist) vanwege school en vriendjes.
Aan de andere kant zitten ze nog niet op de middelbare school en is de stap nog wel te maken zonder dat de school er al te veel onder zal lijden.

Hi, onze oudste is 10 en word in oktober 11. Hij kan niet wachten tot we gaan.
We zijn er verleden jaar 5 weken geweest en hij is twee dagen naar school gegaan om te proberen. Hij had het liefst de hele week gegaan, maar we hadden nog andere plannen.

Maar onze kids hadden het in ieder geval prima naar hun zin en binnen no-time een hoop vriendjes gemaakt.

Groetjes van Jolanda

Hoi,

Ook wij hebben kinderen (6 en 4) en heel af en toe zit ik wel te dubben ivm contact met oma, in mindere mate met andere oma en opa's e.d (helaas...) Maar ondanks dat onze plannen nu even op een laag pitje staan, weet ik zeker dat de "quality of life" in NL minder is voor ons als gezin dan in een land als Australie. Wij hebben 3 jaar in Nieuw Zeeland gewoond en zijn o.a. vanwege familie weer terug naar NL gegaan. Zowel ver weg als NL heeft voor- en nadelen, ik denk dat je hier op het forum wel e.e.a. kunt vinden over twijfels en keuzes maken.
Maar zoals Wilbert al schreef, het maakt het zeker een stuk makkelijker als je daar al familie hebt!

groetjes, Ira

Welkom Bientje,

Ook wij gaan met onze kinderen (3 en 5) naar Australie...

Groetjes,
Lela

Bedankt voor al jullie leuke reacties is woont er iemand (of gaat iemand) in de buurt van Mount Gambier ???
En heeft er iemand ervaring met kinderen die in NL speciaal basisonderwijs hebben gevolgt en toen in Australie naar school zijn gegaan.

ook wij zijn met kinderen (4 en 20 maanden) naar Australie vertrokken. De oudste zit inmiddels alweer sinds het begin van het Australische schooljaar op kindy. Ze sprak toen wij hier aankwamen alleen maar Nederlands en kende een redelijk aantal engelse woordjes. Al gauw toen ze op school begon werd haar engels steeds beter. Nu is ze op school een echt australisch kindje en praat thuis gewoon nederlands. Alles zonder accenten echt geweldig. Ook de jongste heeft zowel nederlandse als engelse woordjes. Kinderen pakken het gewoon zo snel op.

Melanie

Back