en ook ik heb een stage in Adelaide!

adrienne

New Member
Hallo lieve iedereen.
Ik ben een klasgenootje van Gwen en samen vliegen we op 6 februari 2010 richting Australie om een half jaar stage te lopen.
Een hele onderneming, alleen het regelen vooraf al, maar oh wat heb ik er een zin in!!
Ik ga een stage doen voor mijn opleiding SocialWork/Maatschappelijk werk en dienstverlening. De stage die ik in Adelaide ga lopen zal bij Neami zijn, een instelling die (ex-) psychiatrische patienten terug de samenleving in probeert te helpen: een baan vinden, huisvesting regelen en andere praktische zaken. Een soort van coach-functie dus!
Het is niet helemaal de doelgroep die ik op het oog had (ik wilde graag met gezinnen werken omdat ik nu stage loop bij jeudzorg) maar ik denk dat dit ook zeker een uitdaging is!
Ook mijn ticket is vorige week geboekt, ik ben nu aan het wachten tot mijn school de stage goedkeurt(waar ik eigelijk al wel vanuit ga) en dan ga ik druk aan de slag met mijn visa. Ik wilde eerst voor een working holiday gaan, omdat ik eigelijk ook wel wilde werken daar, maar denk dat ik het gewoon bij mijn 'stagevisum' hou.

Ehhm.. tjah, wat zal ik er nog meer over vertellen.. Ik heb er gewoon superveel zin in, ben al een paar keer langs kantoor in Port Adelaide gereden via Google Earth Street View(echt de uitvinding van de eeuw haha)!

Ik heb in Gwen's topics al tips van jullie gelezen over woonwijken, shared accomodation en leuke uitjes, ik zal ze ook zeker onthouden!

Oja! Zijn er leuke cafeetjes in Adelaide waar ze live muziek hebben? Ik zing zelf ook en vind het heerlijk om bandjes te kijken:)
Groetjes!!

Ik dacht.. ik wacht even totdat je je eigen topic hebt. Dus:

[move][size=30pt]GEFELICITEERD met je stage!!!![/size][/move]

:congrats: :clap2:

En succes met alles te regelen! Hoe meer je richting volgend jaar zit, de meer dingen je bedenkt die je nog 'even' van te voren moet doen! Succes!

dankjewel! Ik denk dat ik inderdaad elke keer kleine dingetjes tegenkom.. naja.. zolang het nog maar kleine dingetjes zin die snel te regelen zijn vind ik het allemaal best hihi!

Back