En weer een gezin dat zich komt voorstellen!

renevb

New Member
Hallo allemaal op dit forum,

Ik zit al dagen op dit forum om al jullie verhalen, motivaties en adviezen te lezen. Heerlijk is het om van iedereen positieve verhalen te horen. Blij ben ik ook om te zien dat iedereen serieuze antwoorden geeft, dit in tegenstelling tot andere forums m.b.t. emigratie.

Wij, man en vrouw, twee dochters (8 en 10) en een hond, zijn al jaren bezig met een vertrek uit Nederland. Verschillende argumenten zijn er voor te noemen, belangrijkste is dat we heel graag willen. Wij hebben verschillende landen beoordeeld (waaronder Duitsland en Zweden). Ik moet zeggen dat Australië steeds boven komt drijven. Waarom? Ik weet het niet, het geeft zo'n vertrouwd gevoel en we lezen er zoveel positiefs over. Pionieren, avontuur? Jazeker! Graag zelfs! We heb voorbeelden genoeg in de familie (o.a. Australië en Canada).

Wij gaan dus nu het proces in en zullen een lange weg moeten gaan. Op basis van een eerste beoordeling komen we helaas niet aan 120 punten maar 110/115 afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van IELTS test. Net dus te weinig om voor de Skilled Independant te gaan. Met 110 wel een SIR mogelijk voor bijvoorbeeld SA/Adelaide.
Wij denken toch gebruik te gaan maken van een emigratiebureau en oriënteren ons nu op de keuze van een bureau. Hier is al veel over geschreven, dus daar moeten we wel uitkomen.

We hebben er zin in en zullen het forum goed blijven volgen. Uiteindelijk hopen wij aan het einde van de rit ook op dit forum de warme felicitaties te mogen ontvangen zoals ik al bij meerdere heb gelezen. Dat zou betekenen dat we gaan!

Dit was mijn/onze eerste topic, er zullen er meer volgen.

Hartelijke groet vanuit Twente

Inmiddels hebben we contact gezocht met Move2Australia en gaan we de eerste stappen zetten! Spannend allemaal hoor, maar wel erg leuk.

Succes met de aanvraag

Wij zijn in zee gegaan met buijsse emigration.
Lees ik trouwens niet zo veel over op het forum, maar wij zijn er tot nu toe zeer te spreken over, er word in ieder geval geen half werk gedaan.
Voordeel vind ik zelf dat alles in het nederlands kan en dat is toch wel duidelijk.

Weet je al waar je naar toe denkt te gaan in OZ

Groetjes kees Rian en de kids

Dag Kees, Rian en the kids,

Via Move2Australia is ook alle correspondentie in het Nederlands te doen, dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Wij zitten nu te denken aan de omgeving Adelaide (SA), mede omdat deze ook een sponsored visa kan uitgeven. En waar ligt jullie voorkeur? Zijn jullie al verder in het proces?

Groeten,

René

Welkom op het forum en succes met alles.

Groetjes,
Erna, een Sallander die alweer een jaar in Oz zit.

[quote author=renevb link=topic=5938.msg74615#msg74615 date=1162846021]
Dag Kees, Rian en the kids,

Via Move2Australia is ook alle correspondentie in het Nederlands te doen, dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Wij zitten nu te denken aan de omgeving Adelaide (SA), mede omdat deze ook een sponsored visa kan uitgeven. En waar ligt jullie voorkeur? Zijn jullie al verder in het proces?

Groeten,

René
[/quote]
Goedenavond

Vandaag zijn de referentie brieven de deur uitgegaan en kan het hele pakket opgestuurd
worden naar OZ.
Wij gaan richting Cairns.
Mijn vrouw haar zus woont daar, dus wel makkelijk om te beginnen.
Of we er blijven weten we nog niet, eenmaal uit nederland weg maakt het me niet zo uit
als er maar werk voor me is.
ik wil mijn eigen installatiebedrijf in loodgieters en airco starten (dat heb ik nu ook).

Groetjes Kees

Jullie zijn dus al een stuk verder. Geweldig :up: Succes in ieder geval met jullie eigen bedrijf.
Gaan jullie dan ook voor een Family Sponsorship? Kan je mij misschien vertellen of dit een Permanent of een Temporary Visa is? Is lees namelijk verschillende verhalen.

Groet,

René

Hallo,

welkom op het forum. Je zult er zeker heel veel informatie vinden.

Wij hebben het zelf gedaan en hebben vorige week onze visum aanvraag verzonden.
- skills assesment
- ielts
- sponsorship SA
- SIR visum aanvraag

Als je redelijke kennis van engels hebt kom je een heel eind, je moet er wel wat tijd voor over hebben.

Succes!

Hartelijke groet,
Marjolein

[quote author=renevb link=topic=5938.msg74668#msg74668 date=1162929200]
Jullie zijn dus al een stuk verder. Geweldig :up: Succes in ieder geval met jullie eigen bedrijf.
Gaan jullie dan ook voor een Family Sponsorship? Kan je mij misschien vertellen of dit een Permanent of een Temporary Visa is? Is lees namelijk verschillende verhalen.

Groet,

René
[/quote]Hoi Rene
Wij gaan voor een permanent visa
Lijkt me niks om je te moeten bewijzen en dat ze je na drie jaar gewoon buiten knikkeren en terug sturen naar de hollandse klei
Ik had ruim voldoende punten ivm mijn beroep en leeftijd en zo dus zie het allemaal wel zitten.
Ook wil ik voor me zelf beginnen wat toch meer vrijheid geeft.
8 jaar geleden zijn we voor het eerst in OZ geweest vanaf toen kriebelt het al.

mocht je vragen of aanbevelingen hebben reageer dan maar

Groetjes kees

mijn visum aanvraag is ook via Buiyse gegaan en ik heb ook alleen maar goede ervaringen met buiyse.

Veel sucses

Hein

Back