en wij zijn....

rob en jeanine

XPdite Sponsor
En wij zijn dus Rob, Jeanine, en twee (kleine) kids, wij gaan proberen het STS Business Owner Provisional Visum te bemachtigen om daarna ergens boven Brisbane een bouwbedrijfje o.i.d. op te gaan zetten.
We hopen e.e.a. dit jaar af te ronden zodat we begin volgend jaar de sprong kunnen wagen, dus alle tips over de regio en over het opzetten van een (bouw)bedrijf zijn welkom.

Groet,
R & J

Welkom op het forum! Ik hop dat je hier de informatie kunt vinden die je zoekt. Wij gaan ook naar Queensland. Maar naar Brisbane. Succes met je visum enzo!

Hallo Rob & Jeanine,
Wij willen ook naar Australie / Brisbane vertrekken en willen een dezer dagen ons visum aan gaan vragen! We wachten nog op een aantal zaken. Wij hebben ook 2 kleine kinderen, eentje van 4 en eentje van één jaar oud. Wat doen jullie om jullie kinderen voor te bereiden op de grote stap en hoe reageert jullie omgeving? Ik hoop dat jullie hier op het forum ook de juiste info kunnen vinden!

Groetjes Linda

Wat doen jullie om jullie kinderen voor te bereiden op de grote stap en hoe reageert jullie omgeving?

Hoi Lin,
een beetje late reaktie, maar toch.... Voor mijn zoontje van bijna 4 heb ik inmiddels de Muzzy (engelse cursus voor peuters gekocht, kijken of dat werkt. Mijn dochtertje is pas 4 maanden, kan je nog niet echt voorbereiden.
De meeste mensen in onze omgeving reageren positief, behalve de opa's en oma's natuurlijk, al trekken die nu ook wel aardig bij. Het is natuurlijk voor hen net zo'n grote stap als voor ons, en om je kleinkinderen naar het andere eind van de wereld te zien vertrekken is niet leuk :cry:, ze zullen echter wel ieder jaar op bezoek komen, dus.... :|

Hoi allemaal,

Ik ben Jeanine, de andere helft van Rob & Jeanine!

Inmiddels zijn we in OZ geweest en tot onze verassing stond het beroep van Rob bij thuiskomst op de MODL list waardoor we niet meer voor het Business-visa, maar het Skilled Independent Visa gaan. Minder werk, maar meer zekerheden. Alleen maar pluspunten dus. De uitkomst van het assesment verwachten we een dezer dagen en Rob is inmiddels geslaagd voor zijn IELT test!

So, that's it for now - zodra we meer weten laten we het weer horen!

Hgr, Jeanine

He wat goed dat Rob op de MODL list staat! Inderdaad meer zeker heid! Ik duim voor jullie assesement!

:hi: op dit forum en fijn dat jullie nu minder papierwerk hebben te doen. Succes  :up:.

Groetjes,
Erna

Back