Engelse les bij Tafe

Ingriddh

XPdite Sponsor
Mijn Ielts test hebben we afgekocht. En nu volg ik bij Tafe in Gosford engelse lessen.
Vooraf moest ik een test doen bij Tafe en aan de hand daarvan word je ingedeeld op je niveau/level.
Ik ben ingedeeld in Level 4 (je hebt level 1 t/m 5) voor grammatica en ik krijg dan nog 4 uur les per
week voor mijn spreekvaardigheid. Je word nu ook echt gedwongen om de krant te lezen, boeken,
met mensen op straat te praten om je engels maar te oefenen.
En ik ben maar wat blij :grin: dat we mijn lessen hebben afgekocht want mijn engels gaat nu met
sprongen vooruit, je kan het gelijk hier in de praktijk brengen :up:.
Mijn zoontje van drie zit op de dagen dat ik naar Tafe ga (maandag en vrijdag), op preschool en die doet
het ook goed daar.
Ik leer gelijk mensen kennen op Engelse les en je kan je ervaringen delen wat betreft het emigreren en ik
doet leuke contacten op met andere cursisten uit verschillende landen van Korea tot China en van Duitsland
tot Rusland en daar tussen..
Dus het is die 1600 euro (wat het afkopen kost van je Ielts test) wel waard geweest.

 
 
Wauw, dat klinkt goed. Ik wist niet eens dat het kon; het afkopen van je test. Ik meen mij te herinneren dat er mensen op dit forum zijn geweest, die de test keer op keer niet haalden en daarom niet konden emigreren. Kon het toen nog niet en weten zij dit vraag ik mij af? Enfin, good on you!!!

Fae
 
Hoi Fae,

Het afkopen van de Ielts test geldt alleen maar voor de meelifter (zoals ik dus). Dus niet voor de hoofdaanvrager van het visum.
Gr. Ingrid
 
Het is duur ja :oops:, maar het is net hoe je het bekijkt :?. Als je 10 keer je Ielts test over moet doen, dan ben je ook heel wat kwijt(dan moet je engels heel erg slecht zijn, dat was de mijne nou ook weer niet, maar toch had ik er weinig vertrouwen in dat ik het in een keer zou halen).
En je krijgt 510 uur les als je dat vol wil maken. Ik maak die schooljaar af en dan zie ik wel. Ik krijg per week 9,5 uur les :up: en ik vind het
nog leuk ook :lol:.
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9863.msg134702#msg134702 date=1237367418]
Ik krijg per week 9,5 uur les :up: en ik vind het
nog leuk ook :lol:.

[/quote]

Komt dat door de les of door de leraar  :wink:

[size=4pt]ik vond engels ook altijd leuk, maar niet vanwege de lessen[/size]
 
Klinkt goed Ingrid.
Maar je kunt toch ook gratis Engelse lessen volgen via AMEP?
http://www.immi.gov.au/living-in-australia/help-with-english/amep/

Misschien moet je wel via Tafe Engels leren als je het hebt afgekocht, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat Rimko en ik, als we eenmaal in Oz zijn, via AMEP ons meteen inschrijven voor lessen.En gratis klinkt mij dan wel goed in de oren.( hoezo echte Nederlander...  :grin: )
 
Hoi

Ja maar er is een verschil. 

Engels bij AMEP is anders, meer voor beginners, dan TAFE. 
Ik heb eerst AMEP gedaan en heb toen ook voor de test gezeten om naar TAFE te gaan.
Afhankelijk van de test wordt je ingedeeld in de levels of geadviseerd om gewoon een Australische TAFE opleiding te doen.

Cheers
Sidonia
 
bij een bepaalde inkomensgrens vervalt  de verplichting van Ielts test, dat was bij inkomsten  75000 dollar per jaar  en dat hebben ze nu opgeschroeft naar 100.000 dollar per jaar.(miv 16 maart 2009)
 
[quote author=Gwen link=topic=9863.msg135134#msg135134 date=1237914436]
Waarom dat..?? :shock:
[/quote]

tja, als ik naar mijn man als voorbeeld neem , die heeft prince2 gedaan, das een management opleiding in het Engels die wereldwijd  geaccepteerd wordt, met aanhangig salaris, beetje vreemd als ie dan Ielts moet doen toch.

dus maw, als je zoveel verdient heb je meestal ook wel een opleiding gedaan die maakt dat je  beheersing van de taal wel acceptable maakt.

ik vrees dat dit natuurlijk een discussie kan uitlokken, maar ik denk zelf dat dat hun gedachte hierachter is.

vreemd of niet, ze hebben het zo bedacht.
 
Ik kan me zeker indenken dat als je een hbo of uni opleiding hebt gedaan in het engels dat je dan geen IELTS hoeft te doen.. maar kijken naar het salaris?  :? Toch wel raar.
Maar wil er geen discussie mee uitlokken ofzo hoor.
 
Lizzy,

yep, mazzelaar :)
Dat is trouwens volgens mij alleen voor het 457, een 175 bijvoorbeeld moet je wel een IELTS doen.


Gr,
Johan
 
[quote author=Gwen link=topic=9863.msg135161#msg135161 date=1237931453]
Ik kan me zeker indenken dat als je een hbo of uni opleiding hebt gedaan in het engels dat je dan geen IELTS hoeft te doen.. maar kijken naar het salaris?  :? Toch wel raar.
Maar wil er geen discussie mee uitlokken ofzo hoor.
[/quote]

nee ,weet ik hoor, maar ik dek me alvast in :wink:
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9863.msg135170#msg135170 date=1237939672]
Lizzy,

yep, mazzelaar :)
Dat is trouwens volgens mij alleen voor het 457, een 175 bijvoorbeeld moet je wel een IELTS doen.


Gr,
Johan
[/quote]

ja logisch eigenlijk, ze denken toch dat je weer opzout :lol:

ben benieuwd dat als je na 2 jaar je permanent aanvraagt of je dan toch nog die test moet doen, na 2 jaar werken daar,
we'll see.

dan lul ik ze allang onder de tafel op zijn slang ozzies :lol: hihi
 
Dat heb ik ook gehoord, dat je bij het 457 geen ielts hoeft te doen omdat het tijdelijk is en gesponsord door de werkgever. Met salaris heeft het volgens mij niks te maken, dan zouden een heleboel mensen met andere soorten visa geen ielts hoeven doen.
Een arts bijv. zou het dan niet hoeven doen en die moet toch echt de ielts doen, de academische zelfs.
 
Back
Top