Engelse Talenschool Melbourne

Froukje

New Member
Hallo,

Wij zijn de familie Overzet uit Nederland. We zijn al twee jaar bezig met emigratie plannen voor Melbourne maar corona heeft steeds roet in het eten gegooid. We willen nog eenmaal een poging doen in juli, als onze oudste dochter van 16 examen heeft gedaan. Helaas is in Australie het schooljaar dan al een half jaar aan de gang en zeker voor kinderen die in year 11 of 12 instromen, zoals mijn zoon en dochter van 16, is dat erg lastig omdat dan de profielkeuzes moeten worden gemaakt. Vaak zijn veel vakken niet meer te kiezen omdat ze vol zijn en ook missen ze de helft van de leerstof. We hebben begrepen dat het zoiezo handig is om ze eerst naar een Engelse Talen school te doen, wat door de meeste highschools ook wordt aangeraden of zelfs verplicht gesteld. Zo kunnen ze misschien ook dat half jaar school overbruggen. Nu heb ik daar even naar gekeken en ik heb ook eentje gemaild. Deze school heeft vooralsnog niet gereageerd op mijn mail. Eén van mijn vragen is of je voor deze talenschool ook in een bepaalde zone moet wonen om te kunnen worden toegelaten, zoals dit gebruikelijk is bij colleges. Weet iemand dat toevallig ?
Alvast bedankt voor de reacties !

groet,
Froukje
 
Ik weet niet wat een "Engelse Talen school" is, die zou je concreet moeten noemen.
Waar het hier om gaat is of de school die je bedoelt een public of een private school is. Zonder naam en plaats is dat niet duidelijk. Voor een private school gelden andere regels vwb catchment dan een public.

In Melbourne (wat verschilt van andere staten en steden) gelden de volgende regels voor catchment areas.

Dat je geen reacties krijgt op mails is hier heel gewoon, geldt ook bij sollicitaties. Je kunt het beste bellen.
 
Ik weet niet wat een "Engelse Talen school" is, die zou je concreet moeten noemen.
Waar het hier om gaat is of de school die je bedoelt een public of een private school is. Zonder naam en plaats is dat niet duidelijk. Voor een private school gelden andere regels vwb catchment dan een public.

In Melbourne (wat verschilt van andere staten en steden) gelden de volgende regels voor catchment areas.

Dat je geen reacties krijgt op mails is hier heel gewoon, geldt ook bij sollicitaties. Je kunt het beste bellen.
Met een Engelse talen school bedoel ik een school waar kinderen uit landen die niet het Engels als voertaal hebben, een aantal maanden les krijgen in de Engelse taal en het Australische onderwijsssysteem, zodat ze goed voorbereid aan het voortgezet onderwijs kunnen beginnen. Het gaat hierbij om Melbourne en de school die vaak genoemd wordt door colleges is de Blackburn language school. Raar dat ze niet op mails reageren. Waarom vermeld je dan bij contact een mailadres op je website ? Maar ja, dan maar bellen. Bedankt voor de tip.
 
Blackburn is een private school. Die hanteren normaal gesproken geen catchment requirements maar kunnen (door omstandigheden) wel andere eisen stellen. Ze hebben overigens 2 vestigingen in metro Melbourne en 1 upstate, dus er valt wat te kiezen.


 
Last edited:
Raar dat ze niet op mails reageren. Waarom vermeld je dan bij contact een mailadres op je website ? Maar ja, dan maar bellen. Bedankt voor de tip.
Kan ook zijn, omdat de zomervakantie hier net achter de rug is. Dan is er minder (geen?) personeel op de scholen.
 
Goed punt, Plus iets met Covid wellicht ;)
Beide zouden inderdaad heel goed kunnen.

Opstart van scholen is volgens mij altijd chaos. Eerste scholen zijn vorige week pas open gegaan en sommige deze week en volgens mij sommige pas volgende week. Denk dus logisch dat je nog niets gehoord hebt.

Daarnaast heb ik zowel in NSW als in WA denk dat in Melbourne niet anders is. Nooit meegemaakt dat een school/kindergarten niet reageerd op een email. Dit waren wel public scholen en geen private.

Weet niet wanneer je voor het eerst gemaild hebt.
 
Last edited:
Back
Top