Enkele reis geboekt, problemen bij douane?

Han&Diane

New Member
Hallo allemaal,

Even een vraagje. Wij vliegen volgende week naar Melbourne. Op advies hebben wij een enkele ticket geboekt. Toch hebben wij onze twijfels of we geen problemen gaan krijgen bij de douane. We zijn benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.

Han heeft een working holiday visum tot 5 december. We zijn bezig met een regional sponsored migration scheme visa (187), maar de aanvraag van dit visum is nog niet ingediend. Er is dus niets te vinden in hun computer over zijn volgende visum.

Hoe denken jullie hierover? Kan dit problemen opleveren?

Hoi Han en Diane,

Welk visum heb jij Diane? En Han zijn WHV loopt 5 Dec af of hij mag tot 5 Dec binnenkomen om dit visum te valideren?
Je kunt inderdaad wel vragen krijgen omdat je op een enkeltje binnen komt. Wat sommigen dan zeggen is dat ze nog niet weten via welke route ze terug naar NL willen en nog wat meer willen reizen in bijv Azie of NZ en daarom een Enkeltje hebben.

Hoi Han en Diane,

Welk visum heb jij Diane? En Han zijn WHV loopt 5 Dec af of hij mag tot 5 Dec binnenkomen om dit visum te valideren?
Je kunt inderdaad wel vragen krijgen omdat je op een enkeltje binnen komt. Wat sommigen dan zeggen is dat ze nog niet weten via welke route ze terug naar NL willen en nog wat meer willen reizen in bijv Azie of NZ en daarom een Enkeltje hebben.

Hallo Gwen!

Han zijn 2eWHV visum loopt af op 5 december. Een maand dus nog maar..

Ik ga op mijn 2e WHV die nog een jaar geldig is, dus voor mij verwacht ik weinig problemen.

We zullen ook wel een bankafschrift meenemen om te bewijzen dat we genoeg geld hebben om terug te kunnen gaan.

In ieder geval al een goede tip!

Back