Enkele vlucht toegestaan als je op toeristenvisum reist

BarKev

New Member
Hallo,

Het was voor mij niet duidelijk of je Australië binnenkomt met een enkele vlucht/ticket, als je alvast op een toeristenvisum naar Australië gaat om daar je visumaanvraag af te wachten. Ik heb deze vraag aan de ambassade in Berlijn gesteld. Dit was hun antwoord:

Dear Mr La Grand

Thank you for your inquiry regarding tourist visas and entry to Australia.

If you do not have a return flight with your visa validity, you may be
asked by immigration clearance at the airport in Australia to provide
details of your travel plans and evidence that you have sufficient funds to
purchase a return or onward flight ticket. Please take bank statements,
credit card etc. with you.

Yours sincerely,

Nadja Ploeger
Visa Services Section
Australian Embassy, Berlin

Dus no worries, je kan gewoon een enkele vlucht boeken. Dat scheelt weer $$$$$$$$$$$$$!!!

En voor degene die voor 31 mei willen vertrekken.
Singapore Airlines heeft een zeer goede aanbieding: 399 euro voor een one way ticket!

Slik,dat scheelt idd een hoop pegels, zorg wel dat je het ook zwart op wit van de Dimia bij je hebt als je in Ozzie aankomt want als je zag wat een problemen ik al had om Ozzie in te komen toen ze er achter kwamen dat ik daar mijn visum zou gaan afwachten.

Dit geeft overigens voor reizen naar New Zealand wel een probleem! Als je namelijk niet kunt bewijzen dat je een retourticket HEBT moet je op dat bij de immigratie een nieuw ticket boeken, incl. een boete...

Wij zijn in December als toeristen op een enkeltje zonder problemen en zonder vragen Australie binnen gekomen.

Goeie reis,

Rianne

Hallo,

Ook Frank en ik zijn op een enkele reis ticket binnengekomen, op het working holiday visa in april 2005. Onze aanvraag voor een SIR visa lag toen al bij de Dimia. Wij hebben geen problemen gehad, geen vragen niks.

Om het SIR visa in januari 2006 te valideren hebben we een retourtje NZ genomen, ook daarmee geen problemen gehad. Wegvliegen, stempel halen en na 14 dagen vakantie weer teruggevlogen.

groet Frank en Judith

Back