Enkele weken naar australie om een idee te krijgen wat het is/kan zijn

else

New Member
Hi,

Ik heb een vraag. We denken over om te emigreren naar australie. Mijn man heeft een werkgever met een vestiging in sydney. Hij heeft geregeld dat hij daar 3 a 4  maanden kan werken om een idee te krijgen.

Ik heb geen werkgever daar. Ik loop met het idee om de laatste maand of anderhalf ook naar downunder te gaan om ook ervaren wat het is om daar te werken (oid). Ik heb hier een 40 urige werkweek

Heeft iemand zoiets gedaan of heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen wat het voor mij kan betekenen om daar te werken.

Ik ben heel benieuwd naar reacties van jullie

Groets

Geen idee Else, maar het lijkt mij zeker een god idee.
Het is hier toch anders dan in NL.
Wij zijn ook een tweede keer naar Oz gegaan voordat we besloten om te gaan emigreren. Niet gaan werken, maar rond kijken en veel vragen stellen.

[quote author=Wilsil link=topic=8720.msg115733#msg115733 date=1207609406]
Geen idee Else, maar het lijkt mij zeker een god idee.
[/quote]

Een goddelijk idee?  ;-)

Hi Else,

Welkom hier. Ik zou de kans maar grijpen, super!

Inhoudelijk kan ik je niet verder helpen, sorry.

Dijnnas

Hoi!

Welkom! Doen! Mijn vriend moest een paar dagen werken en we hebben er een maand vakantie aan vastgeplakt. Het is toch aangenaam om eerst eens echt daar te zijn voor je gaat emigreren! Was toch een beetje anders dan in onze fantasie maar we willen nog steeds heel erg graag gaan! (en liefst zo snel mogelijk)  :smile:

Succes!  :up:
T

[quote author=else link=topic=8720.msg115716#msg115716 date=1207599140]
Heeft iemand zoiets gedaan of heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen wat het voor mij kan betekenen om daar te werken.
[/quote]

Hoi Else,

Ten eerste, sowieso gewoon doen omdat het een geweldig land is. Maar om een goed antwoord op je vraag te krijgen hier zal je iets specifieker moeten zijn. Bedoel je:

1) Of jij een visum kan krijgen dat je toestaat om daar te werken?
2) Of er voldoende werk is in jouw beroep.

Bij 1) hangt het af van je leeftijd, het visum dat je man nu heeft en nog een paar andere zaken
Bij 2) zal je even wat meer details moeten geven: wat doe je voor werk, en hoeveel ervaring heb je daarin, hoe goed is je Engels

Groeten, E

[quote author=EandE link=topic=8720.msg116258#msg116258 date=1208160651]

Hoi Else,

Ten eerste, sowieso gewoon doen omdat het een geweldig land is. Maar om een goed antwoord op je vraag te krijgen hier zal je iets specifieker moeten zijn. Bedoel je:

1) Of jij een visum kan krijgen dat je toestaat om daar te werken?
2) Of er voldoende werk is in jouw beroep.

Bij 1) hangt het af van je leeftijd, het visum dat je man nu heeft en nog een paar andere zaken
Bij 2) zal je even wat meer details moeten geven: wat doe je voor werk, en hoeveel ervaring heb je daarin, hoe goed is je Engels

Groeten, E
[/quote]
Volgens een site waarbij je kunt zien of je voldoende punten hebt, heb ik 120 punten.
Mijn vriend kan 3 a 4  maanden bij het filiaal in Sydney terecht om te ervaren wat het is om daar te werken. Ik wil hetzelfde ervaren, om te ervaren of ik daar zou kunnen aarden (werkmentaliteit enzo).

Ik ben zelf al enkele jaren Business Consultant in de financiele dienstverlening en ICT. Bij mijn huidige klant ben ik voornamelijk in het engels aan het communiceren, zowel mondeling als schriftelijk. Dus ik verwacht dat dat een pro$bleem is.

Heb je een idee wat ik kan doen voor ongeveer 4 a 5 weken?

Ik zou zeker de kans nemen om het een aantal weken te bekijken. Het is hier namelijk op werkgebied erg Amerikaans en daar kunnen wij initiatiefrijke Nederlanders niet altijd erg goed tegen. Bovendien heb je dan de gelegenheid om eens echt te voelen wat het is hier in OZ. Dat is qua cultuur toch heel anders dan in Europa.

Back