enquete

stefanstr

New Member
hallo allemaal ik ben stefan en ik hou mn jaarwerkstuk over emigreren ik hou een enquete om er meer over te weten komen hoe jullie dit hebben ervaren.
dus als je verhuisd bent of gaat verhuizen naar het buitenland zouden jullie deze vragen kunnen beantwoorden     
alvast bedankt

Waarom zijn jullie naar het buitenland verhuisd?

Is er iets wat jullie heeft tegengehouden met de beslissing om naar
het buitenland te verhuizen, zo ja wat?

Hoe doet doen jullie het met familie?, steunen zij jullie met wat
je nu doet?

Missen julie bepaalde personen heel erg en zou dit kunnen
lijden tot terugkeer naar Nederland?
 
Hi Stefan

Waarom zijn jullie naar het buitenland verhuisd?
- nieuw avontuur, heel goede ervaringen na een jaar Australie

Is er iets wat jullie heeft tegengehouden met de beslissing om naar
het buitenland te verhuizen, zo ja wat?
- nee (anders zaten wij hier niet :smile:)

Hoe doet doen jullie het met familie?, steunen zij jullie met wat
je nu doet?
- Absoluut, alhoewel ze de enorme afstand nog altijd een moeilijk punt vinden.

Missen julie bepaalde personen heel erg en zou dit kunnen
lijden tot terugkeer naar Nederland?
- Tuurlijk missen wij familie op zijn tijd, maar het is geen reden om terug te keren.

Heel veel succes met je jaar werkstuk

Groetjes
Syl
 
Wij zijn nog niet verhuisd Stefan, maar je zei dat je ook mensen zocht die gaan emigreren, toch?

Waarom zijn jullie naar het buitenland verhuisd?
Wij gaan om een aantal redenen:
- avontuur;
- wanneer we oud zijn willen we niet zeggen: hadden we het maar toch gedaan
- wat de doorslag heeft gegeven zijn gezondheidsklachten die naar alle waarschijnlijkheid in Australie minder zullen zijn.

Is er iets wat jullie heeft tegengehouden met de beslissing om naar
het buitenland te verhuizen, zo ja wat?
Ja, in eerste instantie het idee dat het dus echt voor het eggie is e dat het geen vakantie is, maar er ook gewoon gewerkt moet worden. De gezondheid van mijn ouders heeft ons ook een tijdje tegengehouden, maar zijn van mening dat we moeten doen waar wij gelukkig van worden. Sommigen noemen het egoistisch.

Hoe doet doen jullie het met familie?, steunen zij jullie met wat
je nu doet?
Mijn ouders en met nae mijn vader hebben het er erg moeilijk mee. De is erg slecht geweest, maar nu ze het de tijd hebben gegeven gaat het al weer veel beter. De ouders van mijn man praten er wel makkelijker over en steunen ons.

Missen julie bepaalde personen heel erg en zou dit kunnen
lijden tot terugkeer naar Nederland?

Kan ik nog niet over meepraten.

Succes met je jaarwerkstuk!
 
Stefan,

Tot zover ben ik nog niet naar Australie verhuisd, maar ik ben al wel geemigreerd naar de Verenigde Staten. Aangezien je geen land noemt, denk ik dat je mijn gegevens ook kunt gebruiken. Dus bij deze.

Waarom zijn jullie naar het buitenland verhuisd?
Ik ben verhuisd omdat mijn vriendin (nu verloofde) in de Verenigde Staten woonde en ik met behulp van mijn werk dichter bij haar kon gaan wonen (en nu samenwonen).

Is er iets wat jullie heeft tegengehouden met de beslissing om naar het buitenland te verhuizen, zo ja wat?
De onzekerheid die ik had bij de beslissing was dat ik niet wist of het wel goed zou gaan tussen mijn vriendin en mij. Maar ik heb de stap toch genomen, want als dat niet zou werken dan kon ik altijd nog terugkeren.

Hoe doet doen jullie het met familie?, steunen zij jullie met wat je nu doet?
Mijn familie steunt me wel, ze realiseren zich gelukkig dat het mijn leven is en dat ik hiermee gelukkiger wordt. Ze missen mij uiteraard wel, maar ze kunnen nog steeds op vakantie gaan en bij mij langskomen.

Missen julie bepaalde personen heel erg en zou dit kunnen lijden tot terugkeer naar Nederland?
Alhoewel ik de familie wel een beetje mis, mijn verloofde is alles voor mij en die heb ik nu aan mijn zijde. Mijn beste vrienden zijn ook naar het buitenland gegaan. Wat mij betreft dus geen enkele reden om terug te keren naar Nederland.

Succes met je werkstuk
 
Back
Top