EoI offshore, 189 Visa onshore?

ozzienic

Member
Hey allen!

Ik heb een hele specifieke vraag. Ik heb momenteel een eVisitor visa voor Australia zonder 'no further stay' conditie. Ik ben nu 2 weken in Australië en heb zojuist m'n skills assessment verstuurd naar AITSL. De verwerking hiervan gaat 10 weken duren.

Ik heb nog een lopend WHV voor Nieuw Zeeland (tot eind juli) dus ga daar de komende 3 maanden werken. Nu komt mijn kwestie/vraag. Mocht mijn skills assessment positief terugkomen midden/eind mei, en ik dien dan (vanuit NZ) mijn EoI in, zou ik dan eind juli terug kunnen keren naar Australië op mijn lopende eVisitor?
Hypothetisch gezien zou de EoI dan positief terug kunnen komen terwijl ik in Australië ben, waarna ik de visumaanvraag kan indienen en evt. een bridging visa krijgen.

Zijn er mensen op dit forum die tijdens een lopende EoI aanvraag of zelfs een positieve EoI uitkomst naar Australië zijn afgereisd voor zij de daadwerkelijke visumaanvraag indienden?
 
Welkom. Ik kan je helaas niet helpen, maar wellicht kun je een agent inschakelen voor de juiste antwoorden op je vragen. Een bridging visum wordt was toegekend als je huidige visum verloopt.
 
Geen idee wat een EoI is, maar als je het visum onshore aanvraagt dan moet je volgens mij in het land zijn als het visum wordt toegekend. Heb je het visum offshore aangevraagd, dan mag je je niet in Australië bevinden als het visum wordt toegekend.

Als ik het goed begrijp wil je een onshore Skilled Independent visum aanvragen terwijl je hier op een eVisitor visa bent? Je mag dan niet werken, ook niet als je eVisitor is afgelopen en je hebt een Bridging Visa aangevraagd....
Dus je moet jezelf financieel weten te ondersteunen in de periode dat je de onshore aanvraag hebt gedaan en nog op je eVisitor of bridging visa hier bent. Wellicht is het veiliger om wel alles bij elkaar te verzamelen om vervolgens naar bijv. NZ te reizen om daar het offshore skilled independent visum aan te vragen. Daarna weer terug naar Australië (of waar je ook maar naartoe wilt) en wachten totdat het visum wordt toegekend. Als je in Australië bent, zul je, voordat het visum toegekend kan worden, je in het buitenland moeten zijn, in het andere geval, ben je dat al :)

Het kost je wellicht 1 of 2 extra trips naar het buitenland, maar je wilt denk ik ook niet op je laatste cent in Australië zijn en dat je dan nog een aantal weken moet wachten totdat je visum wordt toegekend.
 
EoI = Expression of Interest :)

Heb er zelf ook aan gedacht nu toch maar eens een Migration Agent in te schakelen inderdaad @Katjavdl en dank je voor je reactie @Maluka ! Ik had begrepen dat een Bridging visa je dezelfde rechten geeft als het aangevraagde visum, maar dat is dus niet het geval?
 
Het geeft je dezelfde rechten (en beperkingen) als het visum wat je hebt aangevraagd voordat je het bridging visum hebt aangevraagd.
 


OFX
Back
Top