Er is gebrek aan goede (vak)mensen

Jeroen

XPdite Hero
Voor degene die twijfels hebben over het niet kunnen vinden van een baan, ze zitten hier in Australie niet alleen te springen om taxichauffeurs in WA, er is zowat overal gebrek aan. Albury/Wodonga(NSW), waar ik het meest van af weet qua werkgelegenheid, is enorm aan het groeien en er is hier ook een gebrek aan goede hardwerkende (vak)mensen. Ik kan per direct 3 goede ingenieurs of tekenaars (met Inventor ervaring (Werktuigbouw- & Bouwkunde)) gebruiken voor langere tijd cq vast. We maken een leuke groei mee en er zijn al plannen om een vestiging in Perth te openen.
Hier in Albury/Wodonga worden kappers, timmerlieden, verpleegsters, ingenieurs, schoonmakers, dokters, noem maar op gevraagd, werk zat als je wilt werken.

Accountants, administratief personeel, lassers, automonteurs, koks, onderwijzers en bakkers ontbreken nog in het rijtje en er zijn vast nog meer beroepen waar ze hier om staan te springen. Dus luitjes die niet in de grote stad willen wonen en mensen met SIR visa, kom naar Albury - Wodonga.

Erna

Dat is goed nieuws, en het feit dat ook in de minder grote steden voldoende werkgelegenheid is, is een goed teken. Vooral ook omdat vaak in deze steden de huizenprijzen ook weer wat lager liggen

Juist in de minder grote steden is veel werk omdat iedereen naar de grote stad wil.

Groetjes,
Erna

[quote author=Jeroen link=topic=5386.msg68191#msg68191 date=1155760005]
Hier in Albury/Wodonga worden kappers, timmerlieden, verpleegsters, ingenieurs, schoonmakers, dokters, noem maar op gevraagd, werk zat als je wilt werken.[/quote]

Timmerlieden,.....klinkt als muziek in mijn oren :up:

Kom op met dat visum....

Jack :evil:

[quote author=Jeroen link=topic=5386.msg68191#msg68191 date=1155760005]
Voor degene die twijfels hebben over het niet kunnen vinden van een baan, ze zitten hier in Australie niet alleen te springen om taxichauffeurs in WA, er is zowat overal gebrek aan. Albury/Wodonga(NSW), waar ik het meest van af weet qua werkgelegenheid, is enorm aan het groeien en er is hier ook een gebrek aan goede hardwerkende (vak)mensen. Ik kan per direct 3 goede ingenieurs of tekenaars (met Inventor ervaring (Werktuigbouw- & Bouwkunde)) gebruiken voor langere tijd cq vast. We maken een leuke groei mee en er zijn al plannen om een vestiging in Perth te openen.
Hier in Albury/Wodonga worden kappers, timmerlieden, verpleegsters, ingenieurs, schoonmakers, dokters, noem maar op gevraagd, werk zat als je wilt werken.
[/quote]

Waarom hameren ze dan alleen maar op die papieren?? ik wil alles aanpakken om naar Australie te komen met mijn gezin. leren etc. wil ik allemaal maar toch moet je aan zoveel eisen voldoen om een visum te krijgen dat je echt iem. moet hebben die zegt: met jou wil ik het proberen, kom maar.......Toch?
ik ben 2 jaar kapper geweest maar nooit de opleiding afgemaakt (vader had eigen zaak). dus geen kans.
hier ook taxi gereden maar geen kans.
Jaren vrachtwagen chauffeur geweest maar gen kans.
Tegenwoordig 4 jaar werkzaam in de Groot groen sector maar alleen nog maar een diploma basis groen . is niet voldoende dus nog geen kans.
Jammer

Hoi

Mijn man is vrachtwagen monteur, hoe zit het daar mee? Hij is ook APK keurmeester, kennen ze dat in australie? of worden de auto's daar niet gekeurd.

Ik doe er ook alles aan om te emigreren, ben zelfs aan mijn HBO begonnen van 3 jaar om een betere kans te maken. Waarom is er dan zo'n streng eimgratiebeleid als ze zitten te schreeuwen om mensen.
Ik zou ook wle schoonmaker willen worden, maakt mij niet uit. Wie helpt me op de goede weg en welk visum moet ik aanvragen?

Barbara

ER is een groot gebrek aan professionele mensen, en dat vinden de Australiers ook, maar die verschillen nogal van wat de politiek besluit, en de mensen die de regeltjes uitvoeren...
Ik ben dokter, maar ook dokter hebben moeite met verlenging van hun visum. Ook al gaat het bv om een paar weken.

Tja precies wat ik ook elke keer lees in de krant,  op het net, zelfs op tv,... overal.

Maar voorlopig zit ik al 6 maanden zonder een goeie baan. Sta hier als electronics equipment trades person WC schoon te maken en lege bier flesjes op te ruimen :x
Nou ben ik echt niet vies van werk ofzo... heb zelfs ook al op heel slecht betaalde Apprenticeship gesolliciteerd om dan toch maar om te scholen naar wat meer groffer en mechanisch werk.... Krijg nooit wat terug.
Ho dat is niet vaar vandaag een brief terug gehad van 1 apprenticeship bedrijf, ze hebben het druk met alle sollicitaties als ze een gesprek met mij willen dan hoor ik dat begin november :-x .....
Cv laten zien aan een ozie scheen gewoon goed te zijn. Misschien dat me cover letter verkeerd is. Kan me niet voor stellen, Gewoon elke keer de zelfde opzet. Jezelf voorstellen. Zeggen wat je in het verleden hebt gedaan en waarom je dan perfect zou zijn voor de open staande functie bla bla bla.

Zou het dan toch echt komen omdat ik in Coober Pedy zit??? Nou ben ik misschien wel gek maar niet dom en me vaste contract beindigen om naar Adelaide of ergens te verhuizen en dan MISSCHIEN een beteren baan krijgen dat ben ik zeker niet van plan.
Als ze me willen hebben dan nemen me ze mij maar gewoon aan. 9 uur rijden of 90minuten vliegen en ik kan aan de slag.....  of zeg ik nou iets heel ergs arrogant? 

ZOoo dat is er uit :up: :-D  :-D

groetjes BArry

[quote author=Henk J link=topic=5386.msg71922#msg71922 date=1159220089]
Weet iemand hoe het met journalisten zit? Of iets in de communicatie van die trant?
[/quote]

Ja !!! Er is hier een groot tekort aan goede journalisten! ... maar dat is mijn eigen bescheiden mening  :evil: :evil:

[quote author=Henk J link=topic=5386.msg72067#msg72067 date=1159359638]
waar zit jij dan joep? en hoe kom je er bij?
[/quote]

Neem mijn post niet al te serieus Henk (zie mijn smiley's) . Ik kom nl. tot die conclusie als ik tv kijk en de kranten lees.  :-D :-D :-D <-- nog meer smiley's

Ik woon overigens vlak bij Brisvegas.

Back