Er zit vooruitgang in 😁😁

Manon&Jarno

Member
Hallo allemaal,

Hierbij even een update van ons.
We zijn natuurlijk al even bezig maar ivm Corona zoals veel van jullie zelf waarschijnlijk ook ondervonden zullen hebben lag eigenlijk alles stil.
Toen kwam ineens bericht van visa4you dat Tasmanie mondjes maat aanvragen behandelden rond 17 maart. En wij zaten op het punt prima maakt ons niet uit waar we komen te zitten als we er maar komen. Dus die aanvraag voor staat nominatie ingediend. Tot op heden niks van gehoord.
Maar toen ineens kregen we 17 juli telefoon dat South Australia een beperkte lijst vrij ging geven en dat wij daarvoor in aanmerking kwamen maar dat dit wel een soort voorselectie zou zijn. Dus als we daar doorheen zouden komen konden we de officiële state nomination indienen. Dus wij vol goede moed gezegd, prima dien dit verzoek maar in. De lijst werd op 20 juli vrijgegeven en die dag is ons verzoek ook ingediend. Weer afwachten. Maar geduld is een schone zaak ook omdat er geen tijdsindicatie werd afgegeven vanuit Australië hoelang het zou gaan duren hadden we zoiets we zien het wel. 🙈🙈. Gisterochtend kregen we telefoon dat we door de voorselectie heen zijn. Yess!! Dus gisterochtend om 10:30 is de officiële state nomination ingediend.

en jullie zullen het niet geloven. Maar vanmorgen om 05:00 kreeg Jarno het mailtje dat de state nomination was toegewezen. Yahoo binnen 24 uur hebben we dit allemaal gehoord dus jullie snappen dat wij hier alle 3 aan het stuiteren zijn.
Nu door naar de laatste dingen. De medicals plannen en de police check. Yuppie wij zijn zo blij.

sorry voor het lange bericht maar we zijn zo blij. We houden jullie op de hoogte.
groetjes van ons. 😁😁
 
Yo! Veel voorpret gewenst.

Ken jullie geschiedenis niet, zitten jullie nog in NL? Even waarschuwen in dat geval: wacht even met je medicals en VOG en police check tot je zekerheid hebt dat je ook echt het land kunt inreizen. Geboekte tickets zijn niet altijd een garantie dat de vlucht ook doorgaat. Voor zover ik nu hoor is Singapore Airlines redelijk consistent maar er zitten caps op het aantal inreizigers en dus beperkte plaatsen in het vliegtuig. Als je nu al al die checks doet, zijn die over 1 jaar niet meer geldig als je vlucht wordt gecanceld. Da's best wel veel verspild geld.
 
Yo! Veel voorpret gewenst.

Ken jullie geschiedenis niet, zitten jullie nog in NL? Even waarschuwen in dat geval: wacht even met je medicals en VOG en police check tot je zekerheid hebt dat je ook echt het land kunt inreizen. Geboekte tickets zijn niet altijd een garantie dat de vlucht ook doorgaat. Voor zover ik nu hoor is Singapore Airlines redelijk consistent maar er zitten caps op het aantal inreizigers en dus beperkte plaatsen in het vliegtuig. Als je nu al al die checks doet, zijn die over 1 jaar niet meer geldig als je vlucht wordt gecanceld. Da's best wel veel verspild geld.
Dankjewel.
Ja wij zitten nog in Nederland inderdaad. Oke ja dat is dan ook wel iets om rekening mee te houden. Ik zag alleen wel in de approval dat er stond dat we 60 dagen de tijd hebben om het visum aan te vragen. Dus dat zou dan betekenen dat we binnen die tijd de medical en VOG en police check moeten doen of begrijp ik dat verkeerd.
Alvast super bedankt voor het meedenken en je reactie. Groetjes Manon
 
Ugh, lastige vraag. Ik ken alleen mijn eigen visum, dat vraag je gewoon aan, je hebt 2 jaar om alles in te vullen en aan te leveren en na 2 jaar krijg je een case officer. Die loopt de hele aanvraag door en vraagt om aanvullende info, waaronder de medicals en de police checks. Ik ben ze pas op dat moment gaan doen/aanvragen. Dus vwb mijn 820 hoefde ik niet alles al bij aanvraag aan te leveren. Pas na benoeming case officer. Geen idee hoe dat bij jullie visum werkt, het was maar een off-hand opmerking.
 
Ugh, lastige vraag. Ik ken alleen mijn eigen visum, dat vraag je gewoon aan, je hebt 2 jaar om alles in te vullen en aan te leveren en na 2 jaar krijg je een case officer. Die loopt de hele aanvraag door en vraagt om aanvullende info, waaronder de medicals en de police checks. Ik ben ze pas op dat moment gaan doen/aanvragen. Dus vwb mijn 820 hoefde ik niet alles al bij aanvraag aan te leveren. Pas na benoeming case officer. Geen idee hoe dat bij jullie visum werkt, het was maar een off-hand opmerking.
Oke. Dan wachten we gewoon rustig af totdat we meer informatie krijgen. Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken en aangeven👍 Alle hulp en extra info is welkom.
 
Wow, dat ging even snel opeens! Gefeliciteerd!

bij ons ging de State nomination ook zo snel, maar inmiddels hebben we alles al 17 maanden geleden ingediend. Op moment van indienen, net voor de grenzen dicht gingen, gaf DOHA aan dat de gemiddelde behandeltijd 7 a 8 weken zou zijn. We wachten nog steeds met smart op de grant, maar horen maar weinig mensen die de grant krijgen op het moment. Wel goed te horen dat ze dus weer offshore kandidaten uitnodigen!

voor welk visum gingen jullie ook alweer?

groet Jeroen en Karen
 
Dankjewel.
Ja wij zitten nog in Nederland inderdaad. Oke ja dat is dan ook wel iets om rekening mee te houden. Ik zag alleen wel in de approval dat er stond dat we 60 dagen de tijd hebben om het visum aan te vragen. Dus dat zou dan betekenen dat we binnen die tijd de medical en VOG en police check moeten doen of begrijp ik dat verkeerd.
Alvast super bedankt voor het meedenken en je reactie. Groetjes Manon
Tenzij er iets is veranderd met vroeger:
- je visum vraag je aan, maar daar hoef je je VOG en medicals nog niet bij te doen. Daar vragen ze om.
- als ze erom vragen, dan pas boek je medicals in/vraag je VOG aan.
- je visum wordt toegekend en je moet binnen 1 jaar na verlopen VOG of Medicals (klein vraagteken hier, weet het niet precies) in AU zijn. Hoeft niet perse emigratie te zijn, maar "validatie". Je hebt daarna 5 jaar de tjjd om naar AU te verkassen omdat je visum dan afloopt.

edit:typo's en iets duidelijker gemaakt.
 
Last edited:
je visum wordt toegekend en je moet binnen 1 jaar na sturen/verlopen (weet even niet meer welke precies) in AU zijn. Hoeft niet perse emigratie te zijn, maar "validatie"
Die datum is altijd weird as... Het is de datum van je medicals/VOG of zoiets was het. Het is in ieder geval niet de datum van toekenning visum. Weird date...
 
Klopt, bij ons was de Grant destijds op 20.02.2007 met First entry vóór 20.11.2007. Wij zijn toen ’even’ op en neer geweest om het visum te valideren.
 
Volgens mij kregen wij vorig jaar bij indienen meteen een verzoek voor medicals retour. Dat was een geautomatiseerde reply met daarin de nummers die je nodig hebt om je medical te boeken.

En wat ik begrijp van de facebookgroepen die ik volg voor de 491 visum, heb je na je grant precies een jaar voor first entry. Maar daarbij meteen een ‘vrijstelling’ ivm de gesloten grenzen. Al weet je natuurlijk nooit of het tegen je gebruikt wordt dat je die datum niet hebt gehaald.

Ik weet alleen niet of Jarno en Manon ook voor een regionaal visum gaan of dat zij voor de 190 zijn uitgenodigd en of dat verschil maakt voor een van deze onderwerpen.
 
Wow gefeliciteerd!! Dat is even snel gegaan!

Een hele grote stap voor jullie maar ook een klein sprankje hoop voor de overige offshore kandidaten, dat er uberhaupt weer wat uitgegeven wordt buiten Australië om.

Welk visum is het nu geworden, de 491? Of een 190?

Leuk om te lezen, hou ons op de hoogte! :)
 
Iedereen weer super bedankt voor alle leuke reacties. En natuurlijk weer voor alle ervaringen van jullie zelf die jullie delen. We wachten gewoon rustig af totdat we de uitnodiging voor de Medicals krijgen haha. Waarschijnlijk zijn we gewoon ook een beetje ongeduldig haha en willen natuurlijk snel door.:):)

Wij gaan voor een 491 visum inderdaad.

Ja zeker komt er langzamerhand eindelijk een beetje hoop voor offshore kandidaten.

Er zullen vele het met ons eens zijn dat je het gevoel hebt dat je stil staat. Maar dan ineens kan het toch heel snel gaan haha. Wij zijn blij dat er vooruitgang in zit. We hebben er zin in!! :D:D
Gister alweer alle benodigde documenten verzameld en doorgegeven aan Visa4You. Dus ze kunnen weer verder.
Soms verbaast het mezelf dat als je ergens super enthousiast voor bent dat je het ineens allemaal heel snel bij elkaar hebt gezocht haha😅.
En als ik zo iets gewoon zou moeten zoeken zou ik denken ohh maar dat kan misschien morgen ook wel. Maar gister de lijst van documenten gekregen die ze nodig hadden en gisteravond stond alles al in de dropbox haha.

groetjes van ons
 
Wat een goed nieuws, gefeliciteerd!! Ben ook blij verrast dat er schijnbaar toch iets gedaan wordt qua nominaties door in ieder geval sommige staten! Wij hopen binnenkort onze 491 state nomination in te dienen voor de NT en QLD, fingers crossed dat ze daar ook wakker geworden zijn 😁
 
Wat een goed nieuws, gefeliciteerd!! Ben ook blij verrast dat er schijnbaar toch iets gedaan wordt qua nominaties door in ieder geval sommige staten! Wij hopen binnenkort onze 491 state nomination in te dienen voor de NT en QLD, fingers crossed dat ze daar ook wakker geworden zijn 😁
Wij hopen voor jullie mee…👍👍.
 
Hoi Allemaal,
vandaag is officieel de visumaanvraag gedaan. Ze hebben ons geadviseerd om te wachten met de medicals en het antecedentenonderzoek totdat de case officer erom vraagt. Dit ivm Corona, omdat inderdaad de Medical maar 1 jaar geldig is en de begin datum van je Medical ook gelijk een jaar later de eind datum is dat je in Australië moet zijn geweest. Dus we wachten nu weer in spanning af totdat we wat horen.
Groetjes van ons
 
Hoi Allemaal,
vandaag is officieel de visumaanvraag gedaan. Ze hebben ons geadviseerd om te wachten met de medicals en het antecedentenonderzoek totdat de case officer erom vraagt. Dit ivm Corona, omdat inderdaad de Medical maar 1 jaar geldig is en de begin datum van je Medical ook gelijk een jaar later de eind datum is dat je in Australië moet zijn geweest. Dus we wachten nu weer in spanning af totdat we wat horen.
Groetjes van ons
Ik zit een beetje mee te lezen, gaat lekker snel voor jullie. Goed nieuws!! Ga zo door.
 
Back
Top