Eric en Mireille uit Limburg (België)

Mireille en Eric

New Member
Hallo iedereen,

wij zijn een koppel uit België (Limburg) en wij vertrekken in Februari 2007 voor 3 weken op oriëntatiereis naar Australië (2 weken Melbourne, 1 week in Perth). Wij willen graag emigreren naar Perth maar alleen op voorwaarde dat we eerst een job vinden ginds. We nemen onze CV's uiteraard mee en hopen dat we aan een job geraken. Ik las recentelijk dat je gewoon het lef moet hebben ergens binnen te stappen en kijkt of er een geschikte job vacant is, is dit echt zo eenvoudig ?
Is het niet noodzakelijk om eerst te solliciteren (een maand voor vertrek bijvoorbeeld) en om reeds de IELTS test af te leggen?

Alle nuttige info is welkom uiteraard, waarvoor bij voorbaat dank !!

Welkom.
Of het echt zo werkt hangt misschien ook van je beroep af. Wij hebben, toen we hier al woonden, gewoon gesolliciteerd via e-mail, was genoeg aanbod en hadden binnen no-time een baan.
Ik hoor altijd dat netwerken ook erg belangrijk is. Mocht je al iemand kennen, kan je die misschien vragen om voor je te informeren.
Succes!
Ducee

Welkom op het forum! :up:

Als je nog geen visum hebt, wordt het denk ik moeilijk om een baan te vinden.

Welcome Eric and Mireille,

Wij zijn zelf van Kinrooi naar Perth verhuist, in het begin was het niet gemakkelijk, maar de doorzetter wint altijd.
We wil;len graag helpen of vragen beantwoorden, mischien kunnen we iets afspreken als jullie in de buurt van Perth zijn.

See ya

Hallo Belgen, welkom op het forum! :up:
Je zal wel zien dat je hier heel veel nuttige informatie kan vinden. Of je nu beter vooraf je ielts-test zou doen, weet ik niet. Misschien iemand anders wel?
Ongeveer een jaar geleden begonnen wij met de hele procedure en hebben sinds gisteren ons visum binnen.
Wij vertrekken op 20 november naar Hervey Bay en zijn vanaf dan dus ex-Belgen. :-D
Veel plezier tijdens jullie oriëntatietocht en hopelijk vinden jullie snel een job.
Grtjs,
Nath

Hey Eric en Mireille , wij zijn komen uit dezelfde provincie blijkbaar.( Hechtel )  Op dit moment nog steeds bezig voor een positief resultaat te behalen op de Ielts test. Dit blijkt niet echt mee te vallen, een bandscore van 7 academic is not easy. Veel leesplezier nog op het forum en als we kunnen helpen..... :up:

:eek:fftopic:
Ps, Valve 46,  leuk om te weten dat er nog limburgers te Perth zijn. Als we in de toekomst nog eens iets moeten weten...... :-D

Voor onze noorderburen, niets mis mee hoor,  maar met land/provincie genoten is de band toch altijd effe groter. :wink:

Ha, ha, dat klopt wel die band met landgenoten. Gelukkig zijn er ook heel wat Hollanders in Perth ;-) (NO OFFENSE !!)... ;-)

Over dat werk in Perth: Het ligt ondermeer heel sterk aan wat voor soort werk je zoekt (wat je skills zijn). Er is volop werk te vinden, maar niet in alle beroepen of in alle functies gaat het even snel. Perth is een beetje een geisoleerde markt, en relatief klein (omdat ergens anders heen een aantal uren vliegen betekent). Het netwerken is dan ook best belangrijk. Het heeft ons resp 2 en 3 maanden gekost om werk te vinden, maar we werken nu dan ook allebei (nog wel als contarctor) in vergelijkbare functies als we in NL hadden. Alleen worden we er nog een beetje beter voor betaald ook (deels doordat we contractor zijn denk ik).

Anyway, als je een beetje geduld hebt en natuurlijk het ook kunt hebben (financieel gezien) dan hoef je je geen zorgen te maken als je een 'skill' hebt die gewenst is om in Perth aan het werk te komen.

En als laatste: welkom op het forum!
Perthpete

Hi Eric en Mireille,

Welkom op het forum!  :up:

Uhmmmm... voor wat betreft jullie vraag over werk... Als ik jullie was zou ik me drukker maken over het visum, dat is namelijk niet zo 1,2,3 geregeld... Hebben jullie al enig idee op wat voor visum jullie naar Australie willen?

Groetjes,
Lela

ps. je IELTS test blijft maar een jaar geldig, dus als je het niet redt om binnen dat jaar je visum te krijgen, moet je de test overnieuw doen...

Back